Μόλις η Επιτροπή αναλύσει όλα τα σχόλια των ενδιαφερομένων μερών και τα κράτη μέλη γνωμοδοτήσουν, η τελική απόφαση θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Δημοσιεύτηκε σήμερα (20/8) από την Κομισιόν, στο πλαίσιο της εν εξελίξει έρευνά της κατά των επιδοτήσεων, το τελικό σχέδιο για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα.
Το σχέδιο της Επιτροπής απόφασης αντικατοπτρίζει τις παρεμβάσεις που έκαναν ορισμένα από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τους προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς που δημοσιεύθηκαν στις 4 Ιουλίου 2024, καθώς και την ολοκλήρωση ορισμένων μέτρων έρευνας που δεν είχαν οριστικοποιηθεί στο προσωρινό στάδιο.
Η γνωστοποίηση της απόφασης είναι ένα ενδιάμεσο διαδικαστικό βήμα σε μια έρευνα εμπορικής άμυνας. Στόχος είναι να δοθεί η ευκαιρία στα ενδιαφερόμενα μέρη να σχολιάσουν, όπως έγινε και στο προσωρινό στάδιο. Μόλις η Επιτροπή αναλύσει όλα τα σχόλια των ενδιαφερομένων μερών και τα κράτη μέλη γνωμοδοτήσουν, η τελική απόφαση θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Οι κύριες καινοτομίες στη γνωστοποίηση του σχεδίου οριστικών πορισμάτων - οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται σε αλλαγές βάσει τεκμηριωμένων σχολίων από τα ενδιαφερόμενα μέρη - είναι οι εξής:
-Μια ελαφρά προσαρμογή των προτεινόμενων δασμολογικών συντελεστών με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις σχετικά με τα προσωρινά μέτρα που ελήφθησαν από τα ενδιαφερόμενα μέρη, καθώς και την ολοκλήρωση των βημάτων έρευνας που δεν είχαν ακόμη οριστικοποιηθεί στο προσωρινό στάδιο:
-BYD: 17,0%
-Geely: 19,3%
-SAIC: 36,3%
-Λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες: 21,3%
-Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες: 36,3%;
-Η απόφαση να χορηγηθεί ατομικός συντελεστής δασμού στην Tesla ως εξαγωγέα από την Κίνα, ο οποίος καθορίστηκε σε 9%, σε αυτό το στάδιο·
-Τη δυνατότητα για αρκετούς Κινέζους εξαγωγείς και ορισμένες κοινοπραξίες με παραγωγούς της ΕΕ –οι οποίοι δεν έκαναν ακόμη εξαγωγές κατά την περίοδο της έρευνας– να επωφεληθούν από τον χαμηλότερο συντελεστή δασμού που προβλέπεται για τις συνδεδεμένες συνεργαζόμενες εταιρείες τους· και
-Η απόφαση για μη αναδρομική είσπραξη αντισταθμιστικών δασμών.
Διαδικασία και επόμενα βήματα
Στις 4 Οκτωβρίου 2023, η Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα αυτεπάγγελτη έρευνα κατά των επιδοτήσεων για εισαγωγές BEV από την Κίνα.
Στις 4 Ιουλίου 2024 η Επιτροπή δημοσίευσε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον κανονισμό για την επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές BEV από την Κίνα. Οι δασμοί τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Ιουλίου 2024.
Στις 20 Αυγούστου 2024 η Επιτροπή γνωστοποίησε στα ενδιαφερόμενα μέρη το σχέδιο απόφασης για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές BEV από την Κίνα. Η απόφαση αυτή ελήφθη αφού η Επιτροπή εξέτασε όλα τα σχόλια που έλαβε από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τον κανονισμό για την επιβολή προσωρινών μέτρων.
Τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν επίσης τη δυνατότητα να ζητήσουν ακροάσεις με τις υπηρεσίες της Επιτροπής το συντομότερο δυνατό και να υποβάλουν σχόλια εντός 10 ημερών.
Το σχέδιο της Επιτροπής απόφασης αντικατοπτρίζει τις παρεμβάσεις που έκαναν ορισμένα από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τους προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς που δημοσιεύθηκαν στις 4 Ιουλίου 2024, καθώς και την ολοκλήρωση ορισμένων μέτρων έρευνας που δεν είχαν οριστικοποιηθεί στο προσωρινό στάδιο.
Η γνωστοποίηση της απόφασης είναι ένα ενδιάμεσο διαδικαστικό βήμα σε μια έρευνα εμπορικής άμυνας. Στόχος είναι να δοθεί η ευκαιρία στα ενδιαφερόμενα μέρη να σχολιάσουν, όπως έγινε και στο προσωρινό στάδιο. Μόλις η Επιτροπή αναλύσει όλα τα σχόλια των ενδιαφερομένων μερών και τα κράτη μέλη γνωμοδοτήσουν, η τελική απόφαση θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Οι κύριες καινοτομίες στη γνωστοποίηση του σχεδίου οριστικών πορισμάτων - οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται σε αλλαγές βάσει τεκμηριωμένων σχολίων από τα ενδιαφερόμενα μέρη - είναι οι εξής:
-Μια ελαφρά προσαρμογή των προτεινόμενων δασμολογικών συντελεστών με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις σχετικά με τα προσωρινά μέτρα που ελήφθησαν από τα ενδιαφερόμενα μέρη, καθώς και την ολοκλήρωση των βημάτων έρευνας που δεν είχαν ακόμη οριστικοποιηθεί στο προσωρινό στάδιο:
-BYD: 17,0%
-Geely: 19,3%
-SAIC: 36,3%
-Λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες: 21,3%
-Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες: 36,3%;
-Η απόφαση να χορηγηθεί ατομικός συντελεστής δασμού στην Tesla ως εξαγωγέα από την Κίνα, ο οποίος καθορίστηκε σε 9%, σε αυτό το στάδιο·
-Τη δυνατότητα για αρκετούς Κινέζους εξαγωγείς και ορισμένες κοινοπραξίες με παραγωγούς της ΕΕ –οι οποίοι δεν έκαναν ακόμη εξαγωγές κατά την περίοδο της έρευνας– να επωφεληθούν από τον χαμηλότερο συντελεστή δασμού που προβλέπεται για τις συνδεδεμένες συνεργαζόμενες εταιρείες τους· και
-Η απόφαση για μη αναδρομική είσπραξη αντισταθμιστικών δασμών.
Διαδικασία και επόμενα βήματα
Στις 4 Οκτωβρίου 2023, η Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα αυτεπάγγελτη έρευνα κατά των επιδοτήσεων για εισαγωγές BEV από την Κίνα.
Στις 4 Ιουλίου 2024 η Επιτροπή δημοσίευσε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον κανονισμό για την επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές BEV από την Κίνα. Οι δασμοί τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Ιουλίου 2024.
Στις 20 Αυγούστου 2024 η Επιτροπή γνωστοποίησε στα ενδιαφερόμενα μέρη το σχέδιο απόφασης για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές BEV από την Κίνα. Η απόφαση αυτή ελήφθη αφού η Επιτροπή εξέτασε όλα τα σχόλια που έλαβε από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τον κανονισμό για την επιβολή προσωρινών μέτρων.
Τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν επίσης τη δυνατότητα να ζητήσουν ακροάσεις με τις υπηρεσίες της Επιτροπής το συντομότερο δυνατό και να υποβάλουν σχόλια εντός 10 ημερών.
www.worldenergynews.gr