
Στο πλαίσιο των 14ου πακέτου κυρώσεων
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσθέσει 27 πλοία, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, στον κατάλογο των οντοτήτων που υπόκεινται σε κυρώσεις ως μέρος των τελευταίων μέτρων κατά της Ρωσίας, δήλωσαν τη Δευτέρα δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα σύμφωνα με το Reuters.
Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν το 14ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας νωρίτερα τη Δευτέρα. Αυτά περιελάμβαναν απαγόρευση μεταφορτώσεων ρωσικού LNG από λιμένες της ΕΕ, η οποία θα τεθεί σε ισχύ μετά τη μεταβατική περίοδο 9 μηνών. Οι πλήρεις λεπτομέρειες θα δημοσιευθούν αργότερα στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Η τελευταία λίστα, που δημοσιεύει το Reuters, περιλαμβάνει 19 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων δύο ρωσικών πλωτών μονάδων αποθήκευσης αερίου (FSU) - το Saam και το Koryak - καθώς και πλοία που διαχειρίζεται η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας Sovcomflot.
Στον κορυφαίο εξαγωγέα LNG της Ρωσίας Novatek, ανήκουν τα δύο πλοία - ήδη υπό τις αμερικανικές κυρώσεις - που προορίζονταν για τη μεταφόρτωση LNG από το νέο της έργο Arctic LNG 2. Η Ρωσία έχει έλλειψη πλοίων LNG κατηγορίας πάγου και βασίζεται σε μεταφορτώσεις για να διατηρήσει αυτά που έχει στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης πλοία που έχουν μεταφέρει αμυντικό εξοπλισμό για τη Ρωσία καθώς και το φορτηγό πλοίο Enisey, το οποίο σύμφωνα με την ΕΕ έχει μεταφέρει κλεμμένα ουκρανικά σιτηρά.
Πως παρέκμαψε τις κυρώσεις
Η Μόσχα ήταν πιο ικανή από ό,τι ανέμεναν οι δυτικές δυνάμεις στην παράκαμψη των κυρώσεων, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου τιμής των εθνών της Ομάδας των Επτά (G7) για το ρωσικό πετρέλαιο.
Οι Ρώσοι εξαγωγείς πετρελαίου χρεώνουν περισσότερο για το πετρέλαιο τους στη μεγάλη αγορά της Ινδίας από οποιαδήποτε άλλη στιγμή από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός φορτωτών και μεσαζόντων συμμετέχουν στο εμπόριο.
Ο αντίκτυπος της καταχώρισης ενδέχεται να μην είναι άμεσος, δεδομένου ότι τα πλοία ήδη λειτουργούν γύρω από τους δυτικούς περιορισμούς.
Ωστόσο, είναι πιθανό να περιπλέξει τις φιλοδοξίες της Ρωσίας να κερδίσει το ένα πέμπτο του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς LNG έως το 2030-2035 από περίπου 8% τώρα.
«Αν αναζητάτε ανταλλακτικά, μηχανικούς, ασφάλειες, χρηματοδότηση, σε ορισμένες περιπτώσεις τοπικούς πιλότους - οτιδήποτε περιλαμβάνει κάποια επαφή με την ΕΕ με την ευρεία έννοια, συμπεριλαμβανομένων χωρών που αντικατοπτρίζουν τις κυρώσεις της ΕΕ - όλα θα γίνουν πιο δύσκολα. Για παράδειγμα, εξοπλισμός πλοήγησης, και ασφάλειας», δήλωσε στο Reuters η Nicoleta Tuominen, συνεργάτης στη δικηγορική εταιρεία Dentons.
Ο κατάλογος των σκαφών που θα προστεθούν στην λίστα της επίσημης εφημερίδα της ΕΕ:
VESSEL TYPE |
NAME, IMO NUMBER |
OIL |
Kemerovo 9312884 |
|
Beks Aqua 9277735 |
|
Robon 9144782 |
|
Galian 2, 9331153 |
|
Ocean AMZ 9394935 |
|
Vela Rain 9331141 |
|
Hebe 9259185 |
|
Andromeda Star 9402471 |
|
Canis Power 9289520 |
|
Hana 9353113 |
|
Krasnoyarsk (NS Creation) 9312896 |
|
Kaliningrad (NS Captain) 9341067 |
|
Krymsk 9270529 |
|
SCF Amur 9333436 |
|
NS Spirit 9318553 |
|
NS Lotus 9339337 |
|
NS Stream 9318541 |
LNG-related |
Saam FSU 9915090 |
|
Koryak FSU 9915105 |
|
Audax 9763837 |
|
Pugnax 9763849 |
|
Hunter Star 9830769 |
Grains |
Enisey 9079169 |
Defence |
M/V Angara 9179842 |
|
M/V Maria 8517839 |
|
Lady R, 9161003 |
|
Maia-1, 9358010 |
www.worldenergynews.gr