Ναυτιλία

Παγκόσμια πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών σε ναυπηγήσεις και αγορές

Παγκόσμια πρωτιά των Ελλήνων εφοπλιστών σε ναυπηγήσεις και αγορές
Η Lloyd’s List δείχνει ότι η χώρα μας ελέγχει το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου
Κατέρριψαν όλα τα ρεκόρ στις νέες ναυπηγήσεις και στις αγορές νέων αλλά και μεταχειρισμένων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2024, σύμφωνα με την Allied QuantumSea, το ερευνητικό τμήμα της  Allied Shipbroking.

Πιο αναλυτικά,  με βάση τα σχετικά στοιχεία, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως στις νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία τους τελευταίους δώδεκα μήνες (από τα μέσα Μαΐου του 2023, μέχρι τώρα) όπως επίσης στην απόκτηση «μεταχειρισμένων» πλοίων μικρής ηλικίας.

Για την ίδια περίοδο, έχουν ανακηρυχθεί «πρωταθλητές» και στις πωλήσεις πλοίων, κάτι που δεόιχνει ότι βρίσκονται σε μια διαδικασία ανανέωσης του στόλου τους με πιο σύγχρονο τονάζ.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες μέχρι τις 15 Μαΐου του 2024 έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες για 191 πλοία, εκ των οποίων 64 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 92 δεξαμενόπλοια και 28 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου, παραγγελία πολύ μεγαλύτερη του ίδιου διαστήματος τον προηγούμενο χρόνο.

Ιαπωνία και Κίνα στη 2η και 3η θέση

Στη δεύτερη θέση και σε μεγάλη απόσταση ακολουθούν οι Γιαπωνέζοι με 125 πλοία και στην τρίτη θέση οι Κινέζοι με 122 πλοία.

Αναφορικά τώρα με τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, εδώ και πάλι η ελληνική ναυτιλία πρωτοπορεί, έχοντας αγοράσει ήδη 266 πλοία, από τα οποία τα 183 είναι bulkers και τα 58 δεξαμενόπλοια, με τους Κινέζους να ακολουθούν με 187 πλοία.

Ο διεθνής τύπος έχει σχολιάσει τα επιτεύγματα αυτά των Ελλήνων εφοπλιστών λίγες μέρες πριν από τη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, που πραγματοποιείται στη χώρα μας μεταξύ 3 και 7 Ιουνίου.

Ο μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως

Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως, αριθμώντας πάνω από 5.500 πλοία και αντιπροσωπεύοντας το 20,2% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας.

Από την πλευρά της η Lloyd’s List δείχνει ότι η χώρα μας ελέγχει το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, το 15% των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών και προϊόντων και το 25% του της παγκόσμιας χωρητικότητας χύδην ξηρού φορτίου.

Επιπλέον τις τελευταίες δεκαετίες, διαφοροποίησαν τις δραστηριότητές τους σε μεγάλο βαθμό, προχωρώντας σε συναλλαγές που κάποτε θεωρούνταν «ξένες», όπως την επένδυση στη ναυτιλία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αποτέλεσμα αυτών των τοποθετήσεων είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες να κατέχουν σήμερα το 23% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 13% των πλοίων μεταφοράς υγραερίου. Μόνο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέχουν ποσοστό μικρότερο του 10% (στο 8,5%) καθώς στον τομέα αυτό κυριαρχούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Ωστόσο οι Έλληνες έχουν καταφέρει να έχουν το υψηλότερο ποσοστό πλοιοκτησίας μεταξύ των «ανεξάρτητων» πλοιοκτητών με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνώντας τους Γερμανούς πλοιοκτήτες που κρατούσαν παραδοσιακά την πρωτοκαθεδρία στον συγκεκριμένο τομέα.
 
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης