Οι φόβοι για την ασφάλεια των εμπορευμάτων εντάθηκαν επίσης μετά την κατάσχεση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν του MSC Aries, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ισραηλινές διασυνδέσεις, όταν αυτό διέσχιζε το στενό του Ορμούζ
Σημαντική αύξηση καταγράφεται η ζήτηση από ναυτιλιακές εταιρείες για ένοπλο προσωπικό ασφαλείας στα εμπορικά τους πλοία, σύμφωνα με εταιρείες που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας, καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να κρατήσουν τα πληρώματα, τα πλοία και τα φορτία ασφαλή από τις απειλές των πειρατών και των τρομοκρατικών οργανώσεων όπως οι Χούθι της Υεμένης.
Οι επιθέσεις των εν λόγω ανταρτών οι οποίες κορυφώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, έρχονται να προστεθούν στις προϋπάρχουσες απειλές που αντιμετώπιζαν τα πλοία και οι ναυτικοί όπως πχ οι επιθέσεις των Σομαλών πειρατών.
Οι φόβοι για την ασφάλεια των εμπορευμάτων εντάθηκαν επίσης μετά την κατάσχεση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν του MSC Aries, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ισραηλινές διασυνδέσεις, όταν αυτό διέσχιζε το στενό του Ορμούζ.
Όπως διαβάζουμε στους Financial Times, o Jakob Larsen, επικεφαλής ασφάλειας και ασφάλειας της Bimco, μιας μεγάλης διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών, δήλωσε πως η αναζήτηση συμβουλών ασφαλείας δείχνει πως ο ναυτιλιακός κλάδος είναι «πολύ ανήσυχος» για τις πιθανότητες γενίκευσης του πολέμου στη Μέση Ανατολή.
«Η επιδείνωση της κατάστασης ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της χρήσης ένοπλων φρουρών σε εμπορικά πλοία στην περιοχή», είπε ο Larsen.
Ο David Johnson, διευθύνων σύμβουλος της EOS Risk, κορυφαίας επιχείρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο στον τομέα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του λάμβανε περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες ως αποτέλεσμα της έκρηξης της ανασφάλειας.
Η ανάκαμψη
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον σηματοδοτεί μια ανάκαμψη για έναν τομέα που είχε υποχωρήσει την τελευταία δεκαετία μετά την ανάσχεση των επιθέσεων από Σομαλούς πειρατές.
Οι επιθέσεις κορυφώθηκαν μεταξύ 2009 και 2012 προτού μειωθούν σταδιακά, καθώς αποτράπηκαν από τους φρουρούς ασφαλείας και την αποτελεσματικότερη χερσαία διακυβέρνηση.
Ωστόσο, ο Jon Gahagan, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών κινδύνων Sedna Global, με έδρα τις ΗΠΑ, είπε ότι οι πλοιοκτήτες θα χρειαστούν καινούρια μέσα προστασίας, εφόσον και τα ίδια τα μέσα επίθεσης έχουν αλλάξει και βελτιωθεί κατά πολύ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι βαλλιστικοί πύραυλοι και τα drone που χρησιμοποιούν οι Χούθι.
Ο Peter Cook, πρώην επικεφαλής της Ένωσης Ασφαλείας για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία (Sami), μιας εμπορικής ένωσης, ανέφερε ότι, στο τρέχον, τεταμένο γεωπολιτικό περιβάλλον, οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν λίγες εναλλακτικές λύσεις.
Υψηλές αμοιβές
Η Johnson στην EOS Risk, η οποία αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό παρέχοντας ένοπλους φρουρούς για πλοία στο αποκορύφωμα του προβλήματος της πειρατείας στη Σομαλία μεταξύ 2009 και 2012, υποστήριξε ότι η παροχή «ανδρών με όπλα» στους πλοιοκτήτες είχε γίνει από τότε μια «εμπορευματοποιημένη επιχείρηση».
Αντίθετα, το προσωπικό του γραφείου – την ακριβή τοποθεσία του οποίου προτιμά να αποκρύψει η ομάδα – χρησιμοποιεί οθόνες για να παρακολουθεί τις τοποθεσίες των δεκάδων πλοίων πελατών και να παρακολουθεί τους πιθανούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Οι ιδιοκτήτες θα πλήρωναν κάποτε στους παρόχους έως και 60.000 δολάρια ανά διέλευση μέσω της περιοχής υψηλού κινδύνου στα ανοιχτά της Σομαλίας για μια εκπαιδευμένη ομάδα πρώην ελίτ στρατιωτικού προσωπικού.
Πριν από τη φετινή άνοδο της πειρατικής δραστηριότητας, το ποσοστό είχε πέσει έως και 2.000 δολάρια, με το προσωπικό συνήθως από χώρες με χαμηλότερη αμοιβή όπως το Νεπάλ ή η Σρι Λάνκα.
«Προσφέρουμε αυτήν την υπηρεσία μόνο σε πολύ εκλεκτούς πελάτες τώρα», είπε ο Τζόνσον για τους ένοπλους φρουρούς. Αντίθετα, η εστίαση ήταν στην παροχή συμβουλών στους πελάτες σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα πλοία και οι ναυτικοί τους — και πώς να τους αποφύγουν.
www.worldenergynews.gr
Οι επιθέσεις των εν λόγω ανταρτών οι οποίες κορυφώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, έρχονται να προστεθούν στις προϋπάρχουσες απειλές που αντιμετώπιζαν τα πλοία και οι ναυτικοί όπως πχ οι επιθέσεις των Σομαλών πειρατών.
Οι φόβοι για την ασφάλεια των εμπορευμάτων εντάθηκαν επίσης μετά την κατάσχεση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν του MSC Aries, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ισραηλινές διασυνδέσεις, όταν αυτό διέσχιζε το στενό του Ορμούζ.
Όπως διαβάζουμε στους Financial Times, o Jakob Larsen, επικεφαλής ασφάλειας και ασφάλειας της Bimco, μιας μεγάλης διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών, δήλωσε πως η αναζήτηση συμβουλών ασφαλείας δείχνει πως ο ναυτιλιακός κλάδος είναι «πολύ ανήσυχος» για τις πιθανότητες γενίκευσης του πολέμου στη Μέση Ανατολή.
«Η επιδείνωση της κατάστασης ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της χρήσης ένοπλων φρουρών σε εμπορικά πλοία στην περιοχή», είπε ο Larsen.
Ο David Johnson, διευθύνων σύμβουλος της EOS Risk, κορυφαίας επιχείρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο στον τομέα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του λάμβανε περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες ως αποτέλεσμα της έκρηξης της ανασφάλειας.
Η ανάκαμψη
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον σηματοδοτεί μια ανάκαμψη για έναν τομέα που είχε υποχωρήσει την τελευταία δεκαετία μετά την ανάσχεση των επιθέσεων από Σομαλούς πειρατές.
Οι επιθέσεις κορυφώθηκαν μεταξύ 2009 και 2012 προτού μειωθούν σταδιακά, καθώς αποτράπηκαν από τους φρουρούς ασφαλείας και την αποτελεσματικότερη χερσαία διακυβέρνηση.
Ωστόσο, ο Jon Gahagan, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων ναυτιλιακών κινδύνων Sedna Global, με έδρα τις ΗΠΑ, είπε ότι οι πλοιοκτήτες θα χρειαστούν καινούρια μέσα προστασίας, εφόσον και τα ίδια τα μέσα επίθεσης έχουν αλλάξει και βελτιωθεί κατά πολύ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι βαλλιστικοί πύραυλοι και τα drone που χρησιμοποιούν οι Χούθι.
Ο Peter Cook, πρώην επικεφαλής της Ένωσης Ασφαλείας για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανία (Sami), μιας εμπορικής ένωσης, ανέφερε ότι, στο τρέχον, τεταμένο γεωπολιτικό περιβάλλον, οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν λίγες εναλλακτικές λύσεις.
Υψηλές αμοιβές
Η Johnson στην EOS Risk, η οποία αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό παρέχοντας ένοπλους φρουρούς για πλοία στο αποκορύφωμα του προβλήματος της πειρατείας στη Σομαλία μεταξύ 2009 και 2012, υποστήριξε ότι η παροχή «ανδρών με όπλα» στους πλοιοκτήτες είχε γίνει από τότε μια «εμπορευματοποιημένη επιχείρηση».
Αντίθετα, το προσωπικό του γραφείου – την ακριβή τοποθεσία του οποίου προτιμά να αποκρύψει η ομάδα – χρησιμοποιεί οθόνες για να παρακολουθεί τις τοποθεσίες των δεκάδων πλοίων πελατών και να παρακολουθεί τους πιθανούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Οι ιδιοκτήτες θα πλήρωναν κάποτε στους παρόχους έως και 60.000 δολάρια ανά διέλευση μέσω της περιοχής υψηλού κινδύνου στα ανοιχτά της Σομαλίας για μια εκπαιδευμένη ομάδα πρώην ελίτ στρατιωτικού προσωπικού.
Πριν από τη φετινή άνοδο της πειρατικής δραστηριότητας, το ποσοστό είχε πέσει έως και 2.000 δολάρια, με το προσωπικό συνήθως από χώρες με χαμηλότερη αμοιβή όπως το Νεπάλ ή η Σρι Λάνκα.
«Προσφέρουμε αυτήν την υπηρεσία μόνο σε πολύ εκλεκτούς πελάτες τώρα», είπε ο Τζόνσον για τους ένοπλους φρουρούς. Αντίθετα, η εστίαση ήταν στην παροχή συμβουλών στους πελάτες σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα πλοία και οι ναυτικοί τους — και πώς να τους αποφύγουν.
www.worldenergynews.gr