Η διαφορά μεταξύ του κόστους ναύλωσης LR2 που μεταφέρει καθαρά προϊόντα και των Aframaxes που μεταφέρουν αργό και μαζούτ έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 60.000 δολαρίων την ημέρα την περασμένη εβδομάδα
Ένα δεξαμενόπλοιο τύπου "LR2" (μεγάλης εμβέλειας 2) μεταφέρει συνήθως φορτία περίπου 90.000 μετρικών τόνων καθαρότερων καυσίμων. Για ένα δεξαμενόπλοιο Aframax, το οποίο μεταφέρει παρόμοιο όγκο, για να μεταβεί σε ένα LR2 θα πρέπει να καθαριστεί επιμελώς από ρύπους που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τη βενζίνη ή τα φορτία μεσαίου αποστάγματος.
«Το ρεκόρ υψηλής παραγωγικότητας LR2 και η μείωση της παραγωγικότητας του Aframax έθεσαν τις βάσεις για μια σημαντική αλλαγή από το βρώμικο στο καθαρό», ανέφερε η Kpler.
Η Kpler πρόσθεσε ότι η διαφορά μεταξύ του κόστους ναύλωσης LR2 που μεταφέρει καθαρά προϊόντα και των Aframaxes που μεταφέρουν αργό και μαζούτ έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 60.000 δολαρίων την ημέρα την περασμένη εβδομάδα, εν μέσω περιορισμένης χωρητικότητας LR2 καθώς οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζουν τα πλοία να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στην Αφρική.
Μόνο ένας διακόπτης από βρώμικο σε καθαρό θα μπορούσε να μειώσει αυτή τη στεγανότητα, πρόσθεσε η Kpler. «Η ανάλυση της διαφοράς μεταξύ της παραγωγικότητας του στόλου LR2 και Aframax υποδηλώνει ότι μεταξύ 15 και 35 πλοίων θα μπορούσαν να κάνουν τη μετάβαση», ανέφερε η Kpler, μια κίνηση που θα μπορούσε να βοηθήσει ελαφρώς στη μείωση των ναύλων LR2.
www.worldenergynews.gr