Το LNG, θα είναι η επιλογή με το μικρότερο κόστος για τους ιδιοκτήτες πλοίων, συμπεραίνει έρευνα του Maritime Executive.
Το LNG έχει τους επικριτές του στους περιβαλλοντικούς κύκλους, αλλά η οικονομική του ελκυστικότητα είναι ξεκάθαρη, σύμφωνα με την ομάδα υπεράσπισης του κλάδου SEA-LNG, σύμφωνα με μελέτη τα συμπεράσματα της οποίας αναφέρει το The Maritime Executive.
Παραμερίζοντας οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG, θα είναι η επιλογή με το μικρότερο κόστος για τους ιδιοκτήτες πλοίων που πρέπει να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της ΕΕ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, υποστηρίζει η ομάδα της μελέτης.
Το LNG είναι ένα από τα πιο προσιτά καύσιμα πλοίων υπό κανονικές συνθήκες αγοράς και έχει χαμηλότερο προφίλ εκπομπών από το HFO ή το VLSFO.
Χρησιμοποιώντας την εκτίμηση της SEA-LNG για το ευεργετικό όφελος μείωσης των αερίων θερμοκηπίου του LNG - υπολογίζεται περίπου 20% κάτω από το VLSFO - η μετάβαση σε LNG είναι από μόνη της αρκετή για να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις μείωσης των αερίων θερμοκηπίου FuelEU Maritime μέχρι το έτος 2039.
Μετά από αυτό, οι φορείς εκμετάλλευσης θα έχουν για επιλογές την ανάμειξη σε ποικίλες αναλογίες ακριβότερου βιο-LNG και e-LNG.
(Το E-LNG μπορεί να είναι το πιο ακριβό εναλλακτικό καύσιμο, σύμφωνα με τη Maersk McKinney-Moller Center for Zero Carbon Zhipping).
Καθώς η αναλογία του «πράσινου» καυσίμου στο μείγμα αυξάνεται για να καλύψει τις ενισχυμένες απαιτήσεις, αυξάνεται και το κόστος συμμόρφωσης - εκτός από την αμμωνία, η οποία ρίχνει την τιμή της και γίνεται φθηνότερη από ένα μείγμα 50% γκρι / 50% ανανεώσιμο LNG μέχρι το 2050, καθώς η μπλε αμμωνία (που παράγεται από φυσικό αέριο με δέσμευση άνθρακα) εμφανίζεται ως η πιο οικονομική επιλογή από τα μέσα του αιώνα, αλλά όχι πριν.
«Είναι σαφές από αυτήν την ανάλυση ότι η οδός συμμόρφωσης μέσω LNG προσφέρει πολύ χαμηλότερο κόστος καυσίμου από αυτό τόσο για τις οδούς μεθανόλης όσο και αμμωνίας, ιδιαίτερα στα πρώτα 15 χρόνια ζωής του πλοίου – μια περίοδος κρίσιμη για τις αποφάσεις χρηματοδότησης των πλοίων.
Η διαδρομή μεθανόλης είναι περίπου 2,5 φορές πιο ακριβή και η οδός αμμωνίας, 2,5 έως 3,5 φορές πιο ακριβή», κατέληξε η SEA-LNG.
Μείωση της εμπομπής μεθανίου
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης σχετικά με την κλιματική αποτελεσματικότητα του LNG επικεντρώνεται στις εκπομπές μεθανίου.
Το φυσικό αέριο είναι κυρίως μεθάνιο, ένα αέριο με σημαντικά υψηλότερο δυναμικό θέρμανσης από το CO2, και ένα ποσοστό διαφεύγει κατά την ανάντη εξόρυξη, μεταφορά και υγροποίηση.
Τα πλοία που κινούνται με LNG εκπέμπουν επίσης ποικίλες ποσότητες μεθανίου κατά τη λειτουργία, με την ποσότητα να εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα και το προφίλ λειτουργίας, και αυτή η μείωση των εκπομπών έχει εγείρει τη δημόσια συζήτηση εδώ και χρόνια, με ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες να υποστηρίζουν ότι καθιστά το LNG μια μη ελκυστική εναλλακτική λύση.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου εργάζονται αθόρυβα για την εξάλειψη των εκπομπών LNG από τους κινητήρες έως το 2030, σύμφωνα με τον Steve Esau, επικεφαλής επιχειρησιακό διευθυντή της SEA-LNG.
"Υπάρχει ένας αριθμός εταιρειών από την πλευρά της ναυτιλίας και από την πλευρά OEM που επενδύουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για να μετρήσουν από πού προέρχονται οι λειτουργικές εκπομπές στο πλοίο και στη συνέχεια αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπισή τους", λέει ο Esau. "
Αυτός θα ήταν ένας συνδυασμός λειτουργικών λύσεων και τεχνολογιών πριν και μετά την καύση για την μείωση ως εξάλειψη των εκπομπών μεθανίου, γεγονός που θα καταστεί εφικτό μέχρι το τέλος της δεκαετίας."
www.worldenergynews.gr
Παραμερίζοντας οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG, θα είναι η επιλογή με το μικρότερο κόστος για τους ιδιοκτήτες πλοίων που πρέπει να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της ΕΕ για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, υποστηρίζει η ομάδα της μελέτης.
Το LNG είναι ένα από τα πιο προσιτά καύσιμα πλοίων υπό κανονικές συνθήκες αγοράς και έχει χαμηλότερο προφίλ εκπομπών από το HFO ή το VLSFO.
Χρησιμοποιώντας την εκτίμηση της SEA-LNG για το ευεργετικό όφελος μείωσης των αερίων θερμοκηπίου του LNG - υπολογίζεται περίπου 20% κάτω από το VLSFO - η μετάβαση σε LNG είναι από μόνη της αρκετή για να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις μείωσης των αερίων θερμοκηπίου FuelEU Maritime μέχρι το έτος 2039.
Μετά από αυτό, οι φορείς εκμετάλλευσης θα έχουν για επιλογές την ανάμειξη σε ποικίλες αναλογίες ακριβότερου βιο-LNG και e-LNG.
(Το E-LNG μπορεί να είναι το πιο ακριβό εναλλακτικό καύσιμο, σύμφωνα με τη Maersk McKinney-Moller Center for Zero Carbon Zhipping).
Καθώς η αναλογία του «πράσινου» καυσίμου στο μείγμα αυξάνεται για να καλύψει τις ενισχυμένες απαιτήσεις, αυξάνεται και το κόστος συμμόρφωσης - εκτός από την αμμωνία, η οποία ρίχνει την τιμή της και γίνεται φθηνότερη από ένα μείγμα 50% γκρι / 50% ανανεώσιμο LNG μέχρι το 2050, καθώς η μπλε αμμωνία (που παράγεται από φυσικό αέριο με δέσμευση άνθρακα) εμφανίζεται ως η πιο οικονομική επιλογή από τα μέσα του αιώνα, αλλά όχι πριν.
«Είναι σαφές από αυτήν την ανάλυση ότι η οδός συμμόρφωσης μέσω LNG προσφέρει πολύ χαμηλότερο κόστος καυσίμου από αυτό τόσο για τις οδούς μεθανόλης όσο και αμμωνίας, ιδιαίτερα στα πρώτα 15 χρόνια ζωής του πλοίου – μια περίοδος κρίσιμη για τις αποφάσεις χρηματοδότησης των πλοίων.
Η διαδρομή μεθανόλης είναι περίπου 2,5 φορές πιο ακριβή και η οδός αμμωνίας, 2,5 έως 3,5 φορές πιο ακριβή», κατέληξε η SEA-LNG.
Μείωση της εμπομπής μεθανίου
Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης σχετικά με την κλιματική αποτελεσματικότητα του LNG επικεντρώνεται στις εκπομπές μεθανίου.
Το φυσικό αέριο είναι κυρίως μεθάνιο, ένα αέριο με σημαντικά υψηλότερο δυναμικό θέρμανσης από το CO2, και ένα ποσοστό διαφεύγει κατά την ανάντη εξόρυξη, μεταφορά και υγροποίηση.
Τα πλοία που κινούνται με LNG εκπέμπουν επίσης ποικίλες ποσότητες μεθανίου κατά τη λειτουργία, με την ποσότητα να εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα και το προφίλ λειτουργίας, και αυτή η μείωση των εκπομπών έχει εγείρει τη δημόσια συζήτηση εδώ και χρόνια, με ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες να υποστηρίζουν ότι καθιστά το LNG μια μη ελκυστική εναλλακτική λύση.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες του κλάδου εργάζονται αθόρυβα για την εξάλειψη των εκπομπών LNG από τους κινητήρες έως το 2030, σύμφωνα με τον Steve Esau, επικεφαλής επιχειρησιακό διευθυντή της SEA-LNG.
"Υπάρχει ένας αριθμός εταιρειών από την πλευρά της ναυτιλίας και από την πλευρά OEM που επενδύουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για να μετρήσουν από πού προέρχονται οι λειτουργικές εκπομπές στο πλοίο και στη συνέχεια αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπισή τους", λέει ο Esau. "
Αυτός θα ήταν ένας συνδυασμός λειτουργικών λύσεων και τεχνολογιών πριν και μετά την καύση για την μείωση ως εξάλειψη των εκπομπών μεθανίου, γεγονός που θα καταστεί εφικτό μέχρι το τέλος της δεκαετίας."
www.worldenergynews.gr