Τον Ιούλιο, οι κυβερνήσεις των κρατών που μετέχουν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) θα καθορίσουν την πορεία προς ένα καθαρό μηδενικό μέλλον. Οι πλοιοκτήτες έχουν καλέσει τα κράτη-μέλη να ορίσουν μια σαφή κατεύθυνση με αυξημένες φιλοδοξίες για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. «Το να ξέρεις προς τα πού θα πας είναι μόνο ένα μέρος του ταξιδιού. Χρειάζεται να έχεις και τα εργαλεία για να φτάσεις στον προορισμό σου», υποστηρίζει το International Chamber of Shipping (ICS).
Στο πλαίσιο αυτό, το ICS έχει καταθέσει τις προτάσεις του ενόψει των διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ τον ερχόμενο Ιούλιο. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ενός Global Fuel Standard ως τεχνικού μέτρου για τη μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) των ναυτιλιακών καυσίμων, με στόχο το 5% έως το 2030.
«Ένα fuel standard δεν θα πετύχει από μόνο του. Πρέπει να υποστηριχτεί από ένα ριζοσπαστικό οικονομικό μέτρο με παγκόσμια ισχύ, το οποίο θα δώσει κίνητρα για την παραγωγή και την υιοθέτηση των καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, που είναι απαραίτητα για την επιτάχυνση της μετάβασης», σημειώνει ο Simon Bennett, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ICS.
Το ICS και τα μέλη του είναι αισιόδοξα ότι οι κυβερνήσεις θα θέσουν έναν στόχο για μηδενικές εκπομπές, ο οποίος θα στείλει ένα σαφές μήνυμα στους παραγωγούς ενέργειας και στους προμηθευτές ναυτιλιακών καυσίμων, δείχνοντας τον δρόμο.
«Οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν σε ένα παγκόσμιο ταμείο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο, αν είναι σωστά δομημένο, θα μειώσει το χάσμα κόστους μεταξύ του συμβατικού μαζούτ και των πολύ πιο ακριβών καυσίμων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όταν αρχίσουν να διατίθενται. Ο μηχανισμός “Fund and Reward” του ICS είναι ένα δίκαιο μέτρο, που θα διασφαλίσει επίσης ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μερικά από τα δισεκατομμύρια δολάρια που θα προέρχονται κάθε χρόνο από τις εισφορές των πλοιοκτητών για τη δημιουργία των υποδομών του μέλλοντος, δίνοντας παράλληλα κίνητρα στους first movers να δράσουν», προσθέτει ο κ. Bennett.
Πηγή:naftikachronika.gr
www.worldenergynews.gr