Περιορισμένη παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων εντός του 2023 για καθένα εκ των βασικών τύπων πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers).
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, 245 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2023, με το συνολικό ύψος των συναλλαγών να ανέρχεται στα $6,9 δισ. Συνεπώς, έχει σημειωθεί πτώση 49% στη δραστηριότητα σε ετήσια βάση σε αριθμό πλοίων (2022: 479 πλοία) και 49% πτώση στην αξία των συναλλαγών (2022: $13,5 δισ.).
Η μεγαλύτερη πτώση έχει καταγραφεί στις αγοραπωλησίες containerships. Εντός Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2023, 17 containerships έχουν πωληθεί στη second-hand αγορά έναντι 95 την αντίστοιχη περίοδο του 2022 (πτώση 71%).
Παράλληλα, πτώση 48% έχει καταγραφεί στις αγοραπωλησίες bulk carriers σε ετήσια βάση (85 έναντι 164) και πτώση 38% στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων (115 έναντι 184). Ωστόσο, η αξία των συναλλαγών στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων είναι αυξημένη κατά 14% σε ετήσια βάση (από $3,1 δισ. στα $3,54 δισ.) την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Το γεγονός αυτό αντανακλά τα ισχυρά fundamentals στην αγορά.
Τέλος, παρά την πτώση στη δραστηριότητα, bulk carriers και tankers συνεχίζουν να βρίσκονται στο επίκεντρό της, καθώς καταλαμβάνουν το 82% επί του συνόλου των αγοραπωλησιών σε αριθμό πλοίων και το 77% σε όρους αξίας.
Πηγή:naftikachronika.gr
www.worldenergynews.gr