Καταγγελία κατά του ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποίησε ο ΣΠΕΦ όσον αφορά την αποτυχία υποδοχής αιτημάτων Φ/Β σταθμών στο κορεσμένο δίκτυο Πελοποννήσου, όπως χαρακτηρίζει την διαδικασία που ακολουθήθηκε στις 21/10 και για την οποία διαπιστώθηκαν νομικά κωλύματα.
Αναλυτικά η κεταγγελία του προέδρου του ΣΠΕΦ κ. Στελιου Λουμάκη:
Κε Μάνο
Στις 22/9/22 ανακοινώσατε στην ιστοσελίδα σας πως η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ για την υποδοχή αιτημάτων Φ/Β σταθμών έως 400 kWp στο κορεσμένο δίκτυο Πελοποννήσου θα ανοίξει στις 21/10/22 και ώρα 11.00 πμ.
Σήμερα στις 11.00 πμ η πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ δεν κατέστη εφικτό να λειτουργήσει για τεχνικούς δικούς σας λόγους και περίπου στις 11:50 πμ. με νεότερη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα σας ορίσατε την μετάθεση του ανοίγματος της στις 12:30 μμ της ιδίας μέρας.
Στις 12:30 μμ η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ δεν εκκίνησε ομαλά αλλά με βαρύτατα τεχνικά προβλήματα, κατά πρώτον καθυστερήσεων ανταπόκρισης της και κατά δεύτερον μερικά έως και κατά περίπτωση ολικά "κρεμάσματα" της.
Πιο συγκεκριμένα, μετά από αρκετές αποτυχίες ανταπόκρισης της πλαφόρμας σας συνδέθηκα για αίτηση που είχα ως επενδυτής προγραμματίσει να καταθέσω περί ώρας 12:35 μμ. Στις 12:41 μμ και αφού με αρκετή βραδύτητα ανταπόκρισης από τη πλατφόρμα σας συμπλήρωσα τα βασικά πεδία για το αίτημα μου, παρατήρησα προς μεγάλη μου έκπληξη πως το πτυσσόμενο παράθυρο που αφορά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του σταθμού, δεν λειτουργούσε. Δηλαδή πατώντας πάνω δεν μου έδινε καμία από τις 3 προεπιλογές όπως θα έπρεπε, ώστε να επιλέξω κάποια για να προχωρήσω. Όπως γνωρίζετε, οι προεπιλογές που θα έπρεπε να δίνει έχουν ως η φωτογραφία 1 που επισυνάπτεται και τραβήχτηκε στις 21/10/22 και ώρα 8:00μμ όπως φαίνεται ως παράδειγμα.
Αντίθετα το μεσημέρι και κατά την ώρα που διεξαγόταν η κρίσιμη διαδικασία υποβολής, η προβληματική κατάσταση του παραθύρου χωρίς τις προεπιλογές ώστε να μπορούμε να επιλέξουμε είχε ως η φωτογραφία 2, και συνεπεία αυτού δεν με άφηνε να προχωρήσω στην επόμενη κάρτα, όπως φαίνεται με τα κόκκινα γράμματα του μηνύματος που επέστρεφε η πλατφόρμα σας (βλ. φωτογραφία 3), δηλαδή πως "το πεδίο είναι υποχρεωτικό", αλλά που εγώ χωρίς να ευθύνομαι δεν μου δινόντουσαν από το σύστημα σας οι προεπιλογές όπως θα έπρεπε.
Αφού έχασα λοιπόν αρκετή ώρα εκεί, το σύστημα σας κόλλησε και με έβγαλε από την πλατφόρμα. Προσπαθώντας εκ νέου να συνδεθώ με τη πλατφόρμα, το σύστημα σας δεν ανταποκρινόταν σωστά ή και καθόλου. Επισυνάπτω ενδεικτικά κάποια screeshots στα οποία μπορείτε να δείτε κάτω δεξιά και την ώρα όπως περνούσε (φωτογραφίες 4,5).
Το σύστημα σας εν τέλει μου επέτρεψε να συνδεθώ και να ολοκληρώσω την διαδικασία στις 1:14 μμ όπως θα δείτε στη φωτογραφία 6, δηλαδή τόσο αργά ώστε να μην έχω καμία ελπίδα. Έτσι όπως φαίνεται στη φωτογραφία 7 εν τέλει με απέρριψε. Πριν από αυτό μάλιστα, το σύστημα σας ήταν τεχνικά σε τόσο απαράδεκτη κατάσταση που κάποια στιγμή μου επέστρεψε μήνυμα πως το όριο των ΚΥΚΛΑΔΩΝ των 90 MW είχε καλυφθεί, την ώρα που έτρεχε η διαδικασία της αίτησης μου και που αφορούσε την Πελοπόννησο. Το αυτό συνέβη και σε πληθώρα άλλων επενδυτών όπως φαίνεται χαρακτηριστικά στη φωτογραφία 8 και που είμαι σε θέση να γνωρίζω, αφού τυγχάνω Πρόεδρος του ΣΠΕΦ και πλειάδα απογοητευμένων επενδυτών απευθύνεται σε εμένα.
Σε συνέχεια της απαράδεκτης από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ κατάστασης αυτής, επικοινώνησα με το γραφείο σας και ζήτησα συνάντηση ώστε να σας εκθέσω τα γεγονότα. Δεν ανταποκριθήκατε, παρά μόνο βάλατε κάποιον κο Αγαθάκη να με καλέσει τηλεφωνικά και που πρακτικά δεν μου είπε τίποτα, ούτε και για συνάντηση. Προφανώς θεωρείτε πως με τον τρόπο αυτό, το θέμα τάχα θα λήξει εδώ. Δια της παρούσης ωστόσο θα ήθελα να σας κοινοποιήσω πως για εμένα αλλά και για πλειάδα άλλων επενδυτών που έπεσαν θύματα της κάκιστης τεχνικής προετοιμασίας και της υποδομής σας στην συγκεκριμένη διαδικασία, το θέμα ουδόλως θα κλείσει εδώ, αλλά θα σας ζητηθούν οι ποινικές και αστικές ευθύνες που σας αντιστοιχούν. Παρέλκει νομίζω να σας υπενθυμίσω πως ως επικεφαλής του Διαχειριστή του δικτύου που είστε, οφείλετε να εφαρμόζετε τον νόμο πρωτίστως διασφαλίζοντας την ίση μεταχείριση και πρόσβαση μεταξύ των επενδυτών, πράγμα το οποίο ουδόλως διαφυλάξατε σήμερα. Με με την ελλιπέστατη τεχνική προετοιμασία σας και την ακατάλληλη σε αντοχές πλατφόρμα σας, τοις πράγμασι αποκλείσατε πληθώρα αιτήσεων χωρίς ευθύνη των επενδυτών.
Για τους λόγους αυτούς σας καλούμε να απέχετε από την εξέταση των αιτημάτων που εν τέλει επιλεκτικά και όχι με αντικειμενικά κριτήρια και συνθήκες ισότητας στην πρόσβαση παραλάβατε, αφού για την λήψη τους δεν τηρήθηκε η αρχή των ίσων ευκαιριών για όλους όσους σήμερα λειτούργησαν ή το επιχείρησαν στην πλατφόρμα σας, αποκλειστικά από ευθύνη του συστήματος σας όπως προκύπτει από το φωτογραφικό υλικό που σας επισυνάπτουμε. Αν παρόλα αδιαφορώντας για τα ανωτέρω προβείτε στην εξέταση των αιτημάτων και στην απόδοση ηλεκτρικού χώρου, που τυγχάνει δημόσιο αγαθό σε σπανιότητα, τότε θα έχετε ολοκληρώσει και επισφραγίσει συνειδητά την σε βάρος μας αδικία αυτή και βεβαίως την τεράστια οικονομική μας βλάβη.
Σας καλούμε τέλος να μην συγχέεται το σημερινό σας βατερλώ με προβλήματα που παρουσιάστηκαν σε άλλες εφαρμογές άλλων υπηρεσιών όπως λ.χ. στο πρόγραμμα "Εξοικονομώ", διότι εκεί μοιράζονταν επιδοτήσεις που μπορούσαν με νέα προγράμματα να επεκταθούν προς άρση των αδίκως αποκλεισμένων και όχι ηλεκτρικός χώρος που δεν είναι επεκτάσιμος. Είναι μάλιστα τόσο κρίσιμο το αγαθό του ηλεκτρικού χώρου που διαχειρίζεστε, που εξαρχής των προβλημάτων της πλατφόρμας σας στις 11:00 πμ, θα έπρεπε να αναβάλλετε τη διαδικασία σε εύθετο χρόνο και αφού προηγουμένως είχατε λύσει τα τεχνικά σας προβλήματα. Είναι μάλιστα απορίας άξιο, με ποιου απόφαση ορίστηκε εν τω μέσω κατάρρευσης του συστήματος σας, ο χρόνος επανέναρξης του μόλις μιάμιση ώρα μετά και με τα ίδια και χειρότερα προβλήματα και χωρίς καμία θεραπεία τους από πλευράς σας.
Σε συνέχεια των ανωτέρω αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση, ανακοινώσεις και ενέργειες σας για την επανάληψη του διαγωνισμού με την κατάλληλη τεχνική προηγουμένως προετοιμασία σας ώστε να μην επαναληφθούν τα λυπηρά σημερινά φαινόμενα. Σε διαφορετική περίπτωση, αν και δεν το επιθυμούμε, θα επιδιώξουμε την παραδειγματική ποινική και αστική σας δίωξη αφού δεν είναι δυνατόν στο ψηφιακό περιβάλλον που ζούμε, εσείς να διαπράττετε τέτοια κατάφορα άδικη συμπεριφορά.
Επιφυλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματος μου.
Δρ. Στέλιος Λουμάκης
Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ
Θέτιδος 65, 145 78 ΕκάληΚιν.: 6944 777 331
Και η επιστολή Λουμάκη προς τα μέλη του ΣΠΕΦ
Αξιότιμα μέλη,
Την Παρασκευή 21/10/22 όσοι επιχειρήσαμε να καταθέσουμε αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ για το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου, ήρθαμε αντιμέτωποι με την πλημμελή λειτουργία του συστήματος του. Μια προβληματική λειτουργία η οποία άλλωστε και οδήγησε τον Διαχειριστή στην χρονική μετάθεση του ανοίγματος της διαδικασίας αντί στις 11:00 πμ που ήταν αρχικώς από 22/9/22 προγραμματισμένο, εν τέλει στις 12:30 μμ της ίδιας μέρας όπως με νεότερη περί τις 11:35 πμ ανακοίνωση του εσπευσμένα αυτός όρισε και για όσους τουλάχιστον πρόλαβαν να την δουν. Το στοιχείο της άτακτης μετάθεσης της έναρξης της διαδικασίας κατά μιάμιση ώρα και χωρίς να έχουν προηγουμένως επιλυθεί όπως φάνηκε τα τεχνικά προβλήματα, είναι στοιχείο που οφείλει να ερευνηθεί ως προς το ποιοι και με ποια κριτήρια το αποφάσισαν.
Παρότι θα ανέμενε κανείς η απόφαση του Διαχειριστή για χρονική μετάθεση της διαδικασίας να ήταν ποσοτικά τέτοια που να διασφάλιζε τον ακέραιο, άρτιο και τεχνικά αδιάβλητο χαρακτήρα της, προσφέροντας δηλαδή ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλους όσους επιχείρησαν να συμμετέχουν στην διαγωνιστική διαδικασία, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη. Σύμφωνα με όσα αφενός μέλη του ΔΣ του ΣΠΕΦ που συμμετείχαμε, ή τουλάχιστον επιχειρήσαμε να συμμετέχουμε αντιμετωπίσαμε, αλλά και όσα ήδη αρκετοί επενδυτές μας έχουν επικοινωνήσει, η πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ έβριθε κολλημάτων και καταρρεύσεων κατά την διάρκεια της διαδικασίας υποβολής, με αποτέλεσμα κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα από τις 12:30 μμ έως τις 12:50 μμ περίπου που καταλήφθηκε το διαθέσιμο περιθώριο των προσφερόμενων 86 + 172 (επιλαχόντες) MW, αρκετοί επενδυτές να μην μπορούν καν να συμμετέχουν, λόγω παγώματος, κολλημάτων (bugs όπως το να μην ανοίγουν επιμέρους πτυσσόμενα παράθυρα στην πλατφόρμα) ή μη ανταπόκρισης της ολοσχερώς. Ήταν μάλιστα τέτοια σε κάποιες περιπτώσεις η δυσλειτουργία του συστήματος που όχι μόνο κρέμαγε, αλλά που επέστρεφε μηνύματα μη αποδοχής της αίτησης για την Πελοπόννησο με την επισήμανση πως ο διαθέσιμος χώρος των 90 MW (;;) για τις Κυκλάδες!! έχει εξαντληθεί!!
Στο πλαίσιο της οργανωμένης καταγραφής και εν συνεχεία διαχείρισης της κατάστασης αυτής, παρακαλούμε όσοι αντιμετωπίσατε ή γνωρίζετε συναδέλφους -έστω και μη μέλη- που αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα, να μας τα επικοινωνήσετε στο grammateiaspef@gmail.com μαζί με τα πλήρη στοιχεία σας, ώστε να συντονίσουμε συλλογικά και συντεταγμένα περαιτέρω τη δράση μας. Η ψηφιοποίηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων όρων σύνδεσης, οφείλει να είναι σε κάθε περίπτωση άρτια και αδιάβλητη ώστε να έχουμε όλοι και τώρα αλλά και στο μέλλον ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στο πολύτιμο δημόσιο αγαθό του ηλεκτρικού χώρου. Αν τώρα που είναι το πρώτο βήμα των ηλεκτρονικών αυτών διαδικασιών επιτρέψουμε στον διαχειριστή ένα τόσο χαμηλό επίπεδο τεχνικής επάρκειας, είναι σχεδόν βέβαιο πως στο μέλλον τα πράγματα μόνο χειρότερα θα γίνουν. Δεν πρέπει να ξεχνούμε πως ο ΔΕΔΔΗΕ διαχειριζόμενος το δίκτυο ΧΤ και ΜΤ, μέσω της ψηφιοποίησης των διεργασιών του θα κληθεί στο μέλλον να λειτουργήσει και τις θεσμοθετημένες προτεραιότητες έγχυσης μεταξύ των λογής μονάδων παραγωγής που συνδέονται σε αυτό. Αν λοιπόν σήμερα αποτυγχάνει να υποδεχτεί 600 ηλεκτρονικά αιτήματα προσφορών σύνδεσης, αλίμονο τι μας περιμένει όταν θα κληθεί να διαχειριστεί σε πραγματικό χρόνο τις προτεραιότητες έγχυσης μεταξύ των 17,000 και πλέον επαγγελματικών Φ/Β μονάδων που συνδέονται και λειτουργούν σε αυτό.
www.worldenergynews.gr