Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Κατακόρυφη πτώση στη ναύλωση τάνκερ προκαλεί η μείωση της ζήτησης πετρελαίου

Κατακόρυφη πτώση στη ναύλωση τάνκερ προκαλεί η μείωση της ζήτησης πετρελαίου

 Μειώθηκαν οι ναυλώσεις από τα αμερικανικά διυλιστήρια

 

Τα διυλιστήρια των ΗΠΑ περιορίζουν την ναύλωση πλοίων για μεγαλύτερες περιόδους προκειμένου να περιορίσουν το κόστος μια ακόμη ένδειξη αβεβαιότητας σχετικά με το πότε η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα επιστρέψει στα προ COVID επίπεδα, όπως υποστηρίζουν πηγές ναυτιλίας και εμπορίου σύμφωνα με το Reuters.

Η παγκόσμια διάθεση εμβολίων και η προσδοκία ότι τα πακέτα κινήτρων που προσφέρει η αμερικανική κυβέρνηση θα ενισχύσουν την παγκόσμια οικονομία έχει αυξήσει τις προσδοκίες για ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου. Ωστόσο, η ζήτηση καυσίμων παραμένει αργή, διατηρώντας τα διυλιστήρια πετρελαίου υπό πίεση καθώς αναζητούν τρόπους για τον περιορισμό περαιτέρω ζημιών.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, για παράδειγμα, δεν αναμένει τη ζήτηση πετρελαίου να καλύψει την προσφορά μέχρι περίπου το τρίτο τρίμηνο. Οι κρατήσεις των ΗΠΑ για δεξαμενόπλοια που έχουν προσληφθεί με πιο μακροπρόθεσμα συμβόλαια, γνωστά ως χρονοναυλώσεις, έχουν μειωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς αυτό συνήθως σημαίνει πληρωμή για μεγαλύτερα έξοδα μίσθωσης, ανέφεραν πηγές.
«Είναι δύσκολο να κλείσει κανείς έναν χρόνο ναύλωσης καθώς θα χάσει χρήματα για τους επόμενους μήνες τα οποία είναι δύσκολο να δικαιολογηθούν», είπε μια πηγή.

Τα ποσοστά χρονοναύλωσης για τα πετρελαιοφόρα μεσαίου εύρους πετρελαιοειδών μειώθηκαν από τα υψηλά του 2020, με την ετήσια ναύλωση να κυμαίνεται περίπου στα 12.000 $ την ημέρα από τα υψηλά των περίπου 20.000 $ την ημέρα τον Ιούλιο του περασμένου έτους, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας.

Τα κέρδη για τα τριετή και πενταετή έχουν επίσης μειωθεί από τα υψηλά του περασμένου έτους, μια τάση που επιβαρύνει τα κέρδη για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων.

Κακή χρονιά

«Το 2021 αναμένεται να γίνει μια κακή χρονιά για τα τάνκερ προϊόντων πετρελαίου - περισσότερο, καθώς η επιλογή διαχείρισης του κινδύνου στην αγορά χρονοναύλωσης είναι λεπτή», δήλωσε ο Peter Sand, αναλυτής ναυτιλίας στην BIMCO.
Ο Sand πρόσθεσε ότι υπήρξαν περισσότερες χρονοναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν το 2020 από ό, τι τα δύο προηγούμενα χρόνια. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι τα δεξαμενόπλοια κρατήθηκαν για αποθήκευση καθώς η ζήτηση πετρελαίου μειώθηκε.
Ένας διευθυντής διύλισης των ΗΠΑ δήλωσε ότι δεν σκοπεύει στο μέλλον να ναυλώσει πλοία μακράς διάρκειας για να μειώσει το κόστος. «Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε είναι να κολλήσετε με αχρησιμοποίητα σκάφη αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος. Είχαμε αρκετές περιπτώσεις, "είπε το στέλεχος των ΗΠΑ.

Τα διυλιστήρια των ΗΠΑ επλήγησαν επίσης από τις ψυχρές συνθήκες στο Τέξας τον Ιανουάριο, γεγονός που προκάλεσε πτώση της απόδοσης των διυλιστηρίων, περιορίζοντας αυτά που αναζητούσαν σκάφη για αποστολές και περιόρισαν προσωρινά τις συνολικές εξαγωγές ραφιναρισμένων προϊόντων.
Οι εξαγωγές εξευγενισμένων προϊόντων στις ΗΠΑ μειώθηκαν σε πέντε από τις τελευταίες έξι εβδομάδες, με βάση τα στοιχεία της ΕΙΑ. «Η τοπική ζήτηση (Η.Π.Α.) ικανοποιήθηκε από τις μειώσεις των αποθεμάτων και σε συνδυασμό με τις διακοπές λειτουργίας του διυλιστηρίου, αυτό άσκησε σημαντική πτωτική πίεση στην εξαγωγική αγορά, η οποία είχε ήδη πληγεί από την αδύναμη ζήτηση από την πανδημία COVID», δήλωσε ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk Tankers στο Reuters. Επιπλέον, η στροφή στην πλωτή αποθήκευση από τις κορυφές του περασμένου έτους έχει ενισχύσει το πλεόνασμα διαθέσιμων δεξαμενόπλοιων προς ενοικίαση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης