Ναυτιλία

Reuters: Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει το σχέδιο άνθρακα για τη ναυτιλία, λένε φορείς της βιομηχανίας

Reuters: Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει το σχέδιο άνθρακα για τη ναυτιλία, λένε φορείς της βιομηχανίας
Τι θα συζητηθεί στη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ την επόμενη εβδομάδα
Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να δράσει τώρα προκειμένου να επιτύχει τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, ανέφεραν κορυφαίοι αξιωματούχοι την Τετάρτη 11/11/2020, εν όψει συνάντησης την επόμενη εβδομάδα που θα επιδιώξει να προωθήσει ένα σχέδιο.

Ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ανακοίνωσε ότι στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από πλοία κατά 50% από τα επίπεδα του 2008 έως το 2050.
Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία κατά την εξαετία έως το 2018 αντιπροσώπευαν το 2,9% του παγκόσμιου CO2, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΜΟ τον Αύγουστο, προσθέτοντας πίεση στη βιομηχανία να μειώσει τα επίπεδα.

Δημιουργία ταμείου

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, συγκαταλέγεται μεταξύ των φορέων της βιομηχανίας που έχουν προτείνει τη δημιουργία ερευνητικού ταμείου για την εξεύρεση της κατάλληλης τεχνολογίας για την επίτευξη των στόχων.
«Η συνολική μείωση του CO2 κατά 50% έως το 2050 μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη βελτίωση της απόδοσης άνθρακα του παγκόσμιου στόλου κατά περίπου 90%. Αυτό θα είναι εφικτό μόνο εάν ένα μεγάλο μέρος του στόλου χρησιμοποιεί εμπορικά βιώσιμα καύσιμα μηδενικού άνθρακα », ανέφερε η ICS την Τετάρτη σε έκθεση.
Η πρόταση θα συζητηθεί στην τηλε συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ την επόμενη εβδομάδα καθώς προσπαθεί να σημειώσει πρόοδο στους στόχους του άνθρακα.

Επενδύσεις

Οι developers έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν περιβαλλοντικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, αλλά τα οικονομικά στοιχεία εξακολουθούν να αμφισβητούνται.
Αυτό δημιουργεί σκληρές αποφάσεις, δεδομένου ότι οι επενδύσεις σε πλοία συνήθως διαρκούν έως και 30 χρόνια, δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ICS Guy Platten. «Δεν γνωρίζουμε τι είναι το μέλλον μηδενικού άνθρακα και πρέπει να λάβουμε αποφάσεις τα επόμενα πέντε ή 10 χρόνια που θα επηρεάσουν έως το 2050», δήλωσε στο Reuters.
"Οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές πιέσεις θα αυξηθούν μόνο και πρέπει να κάνουμε το παιχνίδι μας μαζί στη ναυτιλία." Μια ξεχωριστή έκθεση την Τετάρτη από το Getting to Zero Coalition ανέφερε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει «χρόνο για χάσιμο».


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης