Η αξία του ελληνόκτητου στόλου LNG υπολογίζεται στα 19,52 δισ. δολάρια
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης όσον αφορά την αξία των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, βρέθηκαν τη διετία 2018-2019, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, ξεπερνώντας και την Ιαπωνία, σύμφωνα με το Hellenic Shipping News.
Μετά τις μαζικές παραγγελίες για αγορά πλοίων LNG που έδωσαν από το 2018, η αξία του στόλου LNG των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται στα 19,52 δισ. δολάρια. Ακολουθεί η Ιαπωνία με 14,29 δις. δολάρια , ενώ στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Κίνα με 5,93 δις.
Μάλιστα η Ελλάδα και η Κίνα, η οποία διαθέτει σήμερα συνολικά 45 σκάφη, εκ των οποίων τα μισά είναι ηλικίας μικρότερης των 2 ετών, κατέχουν ένα από τους νεότερους στόλους, που αναμένεται να επωφεληθεί τα επόμενα χρόνια από την αύξηση της αγοράς.
Ενδιαφέρουσα είναι και η αναφορά του Hellenic Shipping News σε άρθρο του VesselsValue, σύμφωνα με το οποίο ότι η εταιρία Gaslog, του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, προωθεί την πώληση ενός μεγάλου πλοίου LNG, του gYO Large GasLog Savannah. «Πρόκειται για μία σπάνια πώληση και είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε την τιμή που θα πετύχει.
Οι προβλέψεις την τοποθετούν γύρω στα 120 εκατ. δολάρια, έναντι εκτίμησης της Vessels Value για 115 εκατ. δολάρια», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στο 15% το μερίδιο του φυσικού αερίου έως το 2030
Η αγορά LNG θεωρείται από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες λόγω της αυξανόμενη ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο παγκοσμίως, με τις περισσότερες χώρες να στρέφονται στο αέριο ως πηγή ενέργειας, υποκαθιστώντας το πετρέλαιο και τον άνθρακα, σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς καθώς συνεχών υλοποιούνται νέα έργα αερίου.
Το μερίδιο του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα των χωρών παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 6% σε 10% ως το τέλος του 2020 και στο 15% ως το 2030.
Πρώτη στη γραμμή αυτής της ανάπτυξης είναι η Κίνα, η οποία αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερος τροφοδότης της «νέας» ζήτησης για LNG και έχει ήδη καταλάβει τη θέση του δεύτερου μεγαλύτερου εισαγωγέα υγροποιημένου αερίου στον κόσμο.
Η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας έχει αυξηθεί, στο πλαίσιο ενός προγράμματος αεριοποίησης του ενεργειακού της συστήματος, το οποίο μετατοπίζει στο φυσικό αέριο εκατομμύρια νοικοκυριά και μεγάλο αριθμό εργοστασίων, που χρησιμοποιούν άνθρακα για τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέα, που ιστορικά ήταν πάντα πρώτα στις επιλογές των εφοπλιστών για τη ναυπήγηση πλοίων LNG έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν την ανάσα της Κίνας.
Η αγορά αερίου επενδύει όλο και περισσότερο στα κινεζικά ναυπηγεία : Από τα 127 πλοία που έχουν παραγγελθεί και πρόκειται να βγουν στην αγορά τα επόμενα τρία χρόνια, το 17% κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία, το 75% στη Νότιο Κορέα και τα υπόλοιπα στην Ιαπωνία.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια το μερίδιο της Κίνας στη ναυπήγηση LNG carriers θα αυξηθεί εντυπωσιακά.
www.wordlenergynews.gr
Μετά τις μαζικές παραγγελίες για αγορά πλοίων LNG που έδωσαν από το 2018, η αξία του στόλου LNG των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται στα 19,52 δισ. δολάρια. Ακολουθεί η Ιαπωνία με 14,29 δις. δολάρια , ενώ στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Κίνα με 5,93 δις.
Μάλιστα η Ελλάδα και η Κίνα, η οποία διαθέτει σήμερα συνολικά 45 σκάφη, εκ των οποίων τα μισά είναι ηλικίας μικρότερης των 2 ετών, κατέχουν ένα από τους νεότερους στόλους, που αναμένεται να επωφεληθεί τα επόμενα χρόνια από την αύξηση της αγοράς.
Ενδιαφέρουσα είναι και η αναφορά του Hellenic Shipping News σε άρθρο του VesselsValue, σύμφωνα με το οποίο ότι η εταιρία Gaslog, του Έλληνα εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, προωθεί την πώληση ενός μεγάλου πλοίου LNG, του gYO Large GasLog Savannah. «Πρόκειται για μία σπάνια πώληση και είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε την τιμή που θα πετύχει.
Οι προβλέψεις την τοποθετούν γύρω στα 120 εκατ. δολάρια, έναντι εκτίμησης της Vessels Value για 115 εκατ. δολάρια», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στο 15% το μερίδιο του φυσικού αερίου έως το 2030
Η αγορά LNG θεωρείται από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες λόγω της αυξανόμενη ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο παγκοσμίως, με τις περισσότερες χώρες να στρέφονται στο αέριο ως πηγή ενέργειας, υποκαθιστώντας το πετρέλαιο και τον άνθρακα, σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς καθώς συνεχών υλοποιούνται νέα έργα αερίου.
Το μερίδιο του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα των χωρών παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα αυξηθεί από 6% σε 10% ως το τέλος του 2020 και στο 15% ως το 2030.
Πρώτη στη γραμμή αυτής της ανάπτυξης είναι η Κίνα, η οποία αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερος τροφοδότης της «νέας» ζήτησης για LNG και έχει ήδη καταλάβει τη θέση του δεύτερου μεγαλύτερου εισαγωγέα υγροποιημένου αερίου στον κόσμο.
Η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας έχει αυξηθεί, στο πλαίσιο ενός προγράμματος αεριοποίησης του ενεργειακού της συστήματος, το οποίο μετατοπίζει στο φυσικό αέριο εκατομμύρια νοικοκυριά και μεγάλο αριθμό εργοστασίων, που χρησιμοποιούν άνθρακα για τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέα, που ιστορικά ήταν πάντα πρώτα στις επιλογές των εφοπλιστών για τη ναυπήγηση πλοίων LNG έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν την ανάσα της Κίνας.
Η αγορά αερίου επενδύει όλο και περισσότερο στα κινεζικά ναυπηγεία : Από τα 127 πλοία που έχουν παραγγελθεί και πρόκειται να βγουν στην αγορά τα επόμενα τρία χρόνια, το 17% κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία, το 75% στη Νότιο Κορέα και τα υπόλοιπα στην Ιαπωνία.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια το μερίδιο της Κίνας στη ναυπήγηση LNG carriers θα αυξηθεί εντυπωσιακά.
www.wordlenergynews.gr