Η Ευρώπη θα έχει 100-200 εργοστάσια μπαταρίας σε 20 χρόνια ", δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας Kees Koolen
Η ολλανδική start-up Lithium Werks BV εξετάζει την Πολωνία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες για την εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης μπαταριών, παράλληλα με την μονάδα των 1,6 δις. ευρώ που σχεδιάζει να κατασκευάσει στην Κίνα, όπως δήλωσε ο ιδρυτής της Kees Koolen στο Reuters.
Η αποθήκευση ενέργειας γίνεται ολοένα και πιο σημαντική καθώς αυξάνεται η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας αιολικής, ηλιακής και μπαταρίας θα μειώσει το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα βοηθήσει τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας να ισορροπήσουν την προσφορά και τη ζήτηση.
Οι ασιάτες παίκτες όπως η CATL, η Samsung και η LG Chem έχουν το προβάδισμα στην αγορά, κλείνοντας τις συμφωνίες εφοδιασμού με κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφήνοντας την Ευρώπη να «αναχαιτίσει» την επίθεση.
Η σουηδική Northvolt στοχεύει στην κατασκευή της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών στηλών της Ευρώπης στην εγχώρια αγορά ενώ νωρίτερα φέτος είχε ανακοινώσει ότι συνεργαστεί με τη South Bay Solutions, προμηθευτή της αμερικανικής ηλεκτρικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, για τη δημιουργία ενός εργοστασίου στο Γκντανσκ της Πολωνίας.
Η Lithium Werks αναμένει ότι το έργο στο Δέλτα του ποταμού Yangtze στην Κίνα θα αρχίσει να λειτουργεί το 2022, δήλωσε η Koolen σε συνέντευξή του.
Η εταιρεία εστιάζει στις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου που είναι το μέγεθος των ναυτιλιακών containers. Είναι γρήγορες για φόρτιση και είναι κατάλληλες για διάφορες χρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών και αιολικών πάρκων, καθώς και στη ναυτιλία.
"Αν η ανθρωπότητα πρόκειται να μειώσει τις εκπομπές CO2 μέσω της χρήσης ηλιακής ενέργειας, αιολικών πάρκων, θα πρέπει να αποθηκεύσουμε αυτήν την ενέργεια με τρόπο διαφορετικό από το πετρέλαιο ή τον άνθρακα. Αναμένω ότι από μόνη της η Ευρώπη θα έχει 100-200 εργοστάσια μπαταρίας σε 20 χρόνια ", δήλωσε ο Koolen.
"Σκεφτόμαστε την Πολωνία μεταξύ αρκετών άλλων ευρωπαϊκών χωρών ως τόπο για ένα άλλο εργοστάσιο", πρόσθεσε ο Koolen, χωρίς να αναφερθεί σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Ο Koolen δήλωσε ότι εξακολουθεί να εργάζεται για τη χρηματοδότηση σχεδίων για το κινεζικό εργοστάσιο, πέρα από τα κεφάλαια που έχει συγκεντρώσει από ιδιώτες επενδυτές από την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
www.worldenergynews.gr
Η αποθήκευση ενέργειας γίνεται ολοένα και πιο σημαντική καθώς αυξάνεται η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας αιολικής, ηλιακής και μπαταρίας θα μειώσει το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα βοηθήσει τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας να ισορροπήσουν την προσφορά και τη ζήτηση.
Οι ασιάτες παίκτες όπως η CATL, η Samsung και η LG Chem έχουν το προβάδισμα στην αγορά, κλείνοντας τις συμφωνίες εφοδιασμού με κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφήνοντας την Ευρώπη να «αναχαιτίσει» την επίθεση.
Η σουηδική Northvolt στοχεύει στην κατασκευή της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών στηλών της Ευρώπης στην εγχώρια αγορά ενώ νωρίτερα φέτος είχε ανακοινώσει ότι συνεργαστεί με τη South Bay Solutions, προμηθευτή της αμερικανικής ηλεκτρικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, για τη δημιουργία ενός εργοστασίου στο Γκντανσκ της Πολωνίας.
Η Lithium Werks αναμένει ότι το έργο στο Δέλτα του ποταμού Yangtze στην Κίνα θα αρχίσει να λειτουργεί το 2022, δήλωσε η Koolen σε συνέντευξή του.
Η εταιρεία εστιάζει στις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου που είναι το μέγεθος των ναυτιλιακών containers. Είναι γρήγορες για φόρτιση και είναι κατάλληλες για διάφορες χρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών και αιολικών πάρκων, καθώς και στη ναυτιλία.
"Αν η ανθρωπότητα πρόκειται να μειώσει τις εκπομπές CO2 μέσω της χρήσης ηλιακής ενέργειας, αιολικών πάρκων, θα πρέπει να αποθηκεύσουμε αυτήν την ενέργεια με τρόπο διαφορετικό από το πετρέλαιο ή τον άνθρακα. Αναμένω ότι από μόνη της η Ευρώπη θα έχει 100-200 εργοστάσια μπαταρίας σε 20 χρόνια ", δήλωσε ο Koolen.
"Σκεφτόμαστε την Πολωνία μεταξύ αρκετών άλλων ευρωπαϊκών χωρών ως τόπο για ένα άλλο εργοστάσιο", πρόσθεσε ο Koolen, χωρίς να αναφερθεί σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Ο Koolen δήλωσε ότι εξακολουθεί να εργάζεται για τη χρηματοδότηση σχεδίων για το κινεζικό εργοστάσιο, πέρα από τα κεφάλαια που έχει συγκεντρώσει από ιδιώτες επενδυτές από την Ασία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
www.worldenergynews.gr