Τα βασικά σημεία του 2881/01
Πληθαίνουν τα ερωτήματα για τον τρόπο που η Δημόσια Αρχή Λιμένων χειρίζεται τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την διαχείριση εγκαταλελειμμένων πλοίων ή ναυαγίων και τις πρακτικές που ακολουθεί, όπως συνέβη σε πλείστες περιπτώσεις, όπως αυτή της Παναγίας Αγιάσσου και άλλες.
Ειδικά οι επιλογές του διοικητή της ΔΑΛ Δημήτρη Μπακόπουλου, που είναι και αυτός που πάιρνει τις πρωτοβουλίες των κινήσεων πρέπει να διέπονται απο τα εξής:
Τα βασικά σημεία του Νόμου 2881 για την Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις συνοψίζονται στα εξής:
Αφορά σε ναυάγια σε λιμένες, διώρυγες, διαύλους, εκτός αυτών και σε επιβλαβή πλοία λόγω ακινησίας
Σε κάθε περίπτωση ο κύριος ή ο εφοπλιστής πλοίου οφείλει να απομακρύνει το πλοίο με πρωθύστερη ενημέρωση από τον φορέα διαχείρισης του λιμανιού ή της λιμενικής αρχής
Αν ο υπόχρεος αδρανήσει τότε ενέργειες αναλαμβάνονται από τον φορέα διαχείρισης ή την λιμενική αρχή κατά περίπτωση, μέχρι και την περίπτωση διαδικασιών πλειστηριασμού του πλοίου.
Στις διατάξεις του νόμου προβλέπονται τόσο οι διαδικασίες πλειστηριασμών και διάθεσης του πλειστηριάσματος, όσο και τα χρονικά περιθώρια που πρέπει να τηρούνται κατά περίπτωση, όπως και για το πώς και από ποιον αναλαμβάνεται κατά περίπτωση η
πρωτοβουλία για την ακολουθία των αναφερομένων στις διατάξεις του νόμου διαδικασιών.
Όμως όπως είναι γνωστό, πρόσφατα παραδείγματα είναι οι περιπτώσεις των πλοίων ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Παναγία Αγιάσσου και ΑΛΚΥΩΝ για το οποίο κατετέθη ερώτηση στην Βουλή από τον Γιάννη Πλακιωτάκη, τομεάρχη ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας και τον Χαράλαμπο Αθανασίου με υπογραφή 28 βουλευτών, δημιουργούν γκρίζες ζώνες και ανοιχτά ζητήματα στην διαχείρισή τους.
Η σχετική ερώτηση θέτει το ζήτημα για την απευθείας ανάθεση για ανέλκυση και διάλυση, σκραπ του πλοίου, την ώρα που ο Λιμενάρχης Πειραιά είχε αναθέσει αλλού τις σχετικές εργασίες.
Το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εγκαταλελειμένο επί 3,5 χρόνια και πλέον στην ράδα του λιμανιού του Πειραιά αφού ρυμουλκήθηκε στην συνέχεια απέπλευσε προς την Τουρκία, όπως όλα δείχνουν για σκραπ χωρίς να πληρούνται οι προυποθέσεις του Νόμου 2881/01.
Την ίδια στιγμή ο Λιμενάρχης μετακινήθηκε από την θέση του και αντικαταστήθηκε από τον Υπολιμενάρχη.
Τα παροπλισμένα και ναυαγισμένα πλοία αποτελούν στόχο επιχειρηματικών συμφερόντων καθώς κάτω από 1000 κόρους δυναμικότητας μπορούν να γίνουν σκραπ, που σημαίνει μεγάλα κέρδη.
Το ερώτημα είναι πώς κάποιοι τα καρπώνονται.
Επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν σχέση και με το ναυάγιο της Αγίας Ζώνης όπως οι Πολυχρονόπουλος και Σπανόπουλος έχουν συγκεκριμένα συμφέροντα στον χώρο.
Η περιοχή της Ελευσίνας που έχει στοχοποιηθεί προσφέρει αρκετά ναυάγια - ευκαιρίες μεταξύ 70 και 170 μέτρων.
Το Δημόσιο μπορεί να κερδίσει σημαντικά οφέλη από τα κατασχεμένα αυτά πλοία αν ακολουθήσει τις νομοθετημένες διαδικασίες για τις οποίες ήδη εγείρονται ερωτήματα προς την πρακτική της ΔΑΛ.
www.worldenergynews.gr
Ειδικά οι επιλογές του διοικητή της ΔΑΛ Δημήτρη Μπακόπουλου, που είναι και αυτός που πάιρνει τις πρωτοβουλίες των κινήσεων πρέπει να διέπονται απο τα εξής:
Τα βασικά σημεία του Νόμου 2881 για την Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις συνοψίζονται στα εξής:
Αφορά σε ναυάγια σε λιμένες, διώρυγες, διαύλους, εκτός αυτών και σε επιβλαβή πλοία λόγω ακινησίας
Σε κάθε περίπτωση ο κύριος ή ο εφοπλιστής πλοίου οφείλει να απομακρύνει το πλοίο με πρωθύστερη ενημέρωση από τον φορέα διαχείρισης του λιμανιού ή της λιμενικής αρχής
Αν ο υπόχρεος αδρανήσει τότε ενέργειες αναλαμβάνονται από τον φορέα διαχείρισης ή την λιμενική αρχή κατά περίπτωση, μέχρι και την περίπτωση διαδικασιών πλειστηριασμού του πλοίου.
Στις διατάξεις του νόμου προβλέπονται τόσο οι διαδικασίες πλειστηριασμών και διάθεσης του πλειστηριάσματος, όσο και τα χρονικά περιθώρια που πρέπει να τηρούνται κατά περίπτωση, όπως και για το πώς και από ποιον αναλαμβάνεται κατά περίπτωση η
πρωτοβουλία για την ακολουθία των αναφερομένων στις διατάξεις του νόμου διαδικασιών.
Όμως όπως είναι γνωστό, πρόσφατα παραδείγματα είναι οι περιπτώσεις των πλοίων ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Παναγία Αγιάσσου και ΑΛΚΥΩΝ για το οποίο κατετέθη ερώτηση στην Βουλή από τον Γιάννη Πλακιωτάκη, τομεάρχη ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας και τον Χαράλαμπο Αθανασίου με υπογραφή 28 βουλευτών, δημιουργούν γκρίζες ζώνες και ανοιχτά ζητήματα στην διαχείρισή τους.
Η σχετική ερώτηση θέτει το ζήτημα για την απευθείας ανάθεση για ανέλκυση και διάλυση, σκραπ του πλοίου, την ώρα που ο Λιμενάρχης Πειραιά είχε αναθέσει αλλού τις σχετικές εργασίες.
Το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εγκαταλελειμένο επί 3,5 χρόνια και πλέον στην ράδα του λιμανιού του Πειραιά αφού ρυμουλκήθηκε στην συνέχεια απέπλευσε προς την Τουρκία, όπως όλα δείχνουν για σκραπ χωρίς να πληρούνται οι προυποθέσεις του Νόμου 2881/01.
Την ίδια στιγμή ο Λιμενάρχης μετακινήθηκε από την θέση του και αντικαταστήθηκε από τον Υπολιμενάρχη.
Τα παροπλισμένα και ναυαγισμένα πλοία αποτελούν στόχο επιχειρηματικών συμφερόντων καθώς κάτω από 1000 κόρους δυναμικότητας μπορούν να γίνουν σκραπ, που σημαίνει μεγάλα κέρδη.
Το ερώτημα είναι πώς κάποιοι τα καρπώνονται.
Επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν σχέση και με το ναυάγιο της Αγίας Ζώνης όπως οι Πολυχρονόπουλος και Σπανόπουλος έχουν συγκεκριμένα συμφέροντα στον χώρο.
Η περιοχή της Ελευσίνας που έχει στοχοποιηθεί προσφέρει αρκετά ναυάγια - ευκαιρίες μεταξύ 70 και 170 μέτρων.
Το Δημόσιο μπορεί να κερδίσει σημαντικά οφέλη από τα κατασχεμένα αυτά πλοία αν ακολουθήσει τις νομοθετημένες διαδικασίες για τις οποίες ήδη εγείρονται ερωτήματα προς την πρακτική της ΔΑΛ.
www.worldenergynews.gr