Το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία
"Το πρώτο που έπρεπε να γίνει ήταν να σωθούν οι ναυτικοί" τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής μιλώντας ότι κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ για τη βύθιση του πλοίου "Αγία Ζώνη" και την τεράστια οικολογική καταστροφή που έχει προκληθεί.
Παράλληλα ο κ. Κουρουμπλής ότι "τη νύχτα δεν είναι εύκολη η δουλειά της απάντλησης των καυσίμων και ότι όταν θα τελειώσει η επιχείρηση, όλα τα ερωτήματα θα τεθούν στο τραπέζι".
Επίσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι εάν "λέω ψέματα θα παραιτηθώ".
Συνεχίζοντας τόνισε ότι "ένας από τους στόχους μας ήταν να στεγανοποιήσουμε το πλοίο.
Αν είχαμε 30 ή 40 αντιρρυπαντικά σκάφη θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα."
Παράλληλα τόνισε ότι "με τα μέσα που διαθέταμε επιχειρήσαμε. Τα μέσα δεν φτάνουν για την επιχείρηση πρέπει να βοηθήσουν και οι καιρικές συνθήκες".
"Το βάρος της προσπάθειας είναι να γίνει περιορισμός της ρύπανσης" τόνισε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά το πλοίο ο υπουργός ανέφερε ότι "το πλοίο είχε πιστοποιηθεί, είχαν ελεγχθεί τα πιστοποιητικά του", ενώ τόνισε ότι "υπήρξαν στο παρελθόν προβλήματα με την εταιρεία του πλοίου".
Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι "θα είμαστε πολύ αυστηροί στην εξέταση της υπόθεσης".
Όσον αφορά το επίμαχο θέμα για το εάν υπέβαλε ή όχι την παραίτησή του τόνισε ότι "ο πρωθυπουργός ξέρει τις απόψεις μου για το θέμα κι έχει κάθε δικαίωμα να ζητήσει την παραίτηση μου.Έκανα το καθήκον μου με ευσυνειδησία".
Η επιχείρηση απορρύπανσης
Ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, παρουσιάζοντας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου την επιχειρησιακή δυνατότητα στην περιοχή του ναυαγίου αλλά και στις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές, τόνισε ότι συνολικά συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα και 7 σκάφη του Λιμενικού.
Για το AKTAIA OSRV, τόνισε ότι πρόκειται για απορρυπαντικό σκάφος μεγέθους αποθήκευσης 3.000 κυβικών μέτρων, μπορεί να ανακτήσει πετρελαιοειδή με τους δύο ειδικούς βραχίονες που διαθέτει, ενώ έχει ένα πολύ σημαντικό βοήθημα: να μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες.
Ο κ. Λαγουρός τόνισε πως εθνική πολιτική της χώρας είναι η μη χρήση χημικών διασκορπιστικών ουσιών απορρύπανσης, και ήδη από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ έχουν ζητηθεί να γίνουν αναλύσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μόλις αυτά τα στοιχεία γίνουν ανακοινώσιμα, θα λάβουν όλοι πληροφόρηση για το πόση ήταν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος πριν και μετά το ναυάγιο. Οι μετρήσεις θα είναι συνεχείς, ανά εξάμηνο και με ανακοινώσεις, δήλωσε ο κ. Λαγουρός.
Η επιχείρηση αντιρρύπανσης επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στην απάντληση πετρελαιοειδών από το ναυάγιο, η οποία αναμένεται από λεπτό σε λεπτό, ενώ προπαρασκευαστικές ενέργειες έχουν γίνει τις προηγούμενες ημέρες.
Η διαρροή, είπε, έχει πλέον σταματήσει μετά τη σφράγιση του ναυαγίου, ενώ δεύτερος άξονας είναι ο καθαρισμός των ακτογραμμών Κυνοσούρας και Σεληνίων και το μέτωπο Πειραϊκή, Φρεαττύδα έως Γλυφάδα.
Αναφορικά με τη μεταφορά διάσπαρτης ρύπανσης που έγινε σε παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας και του Πειραιά, ο κ. Λαγουρός τόνισε ότι τα καύσιμα του πλοίου είναι πετρελαιοειδή και αυτά που διέρρευσαν κατά τη βύθιση του ΑΓ. ΖΩΝΗ στη διάρκεια της νύχτας όπου πέφτει η θερμοκρασία, καταδύονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και δεν είναι οπτικά παρατηρήσιμα. Την ημέρα ωστόσο που ψηλώνει ο ήλιος, αναδύονται με ζέστη και μεταφέρονται με τα υπόγεια ρεύματα στις ακτογραμμές, συμπλήρωσε.
Ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας είπε ότι το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία. Επίσης τόνισε, ότι όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09.
Μήνυση υποβάλλει το WWF
Το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση - WWF, υποβάλλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση στον Σαρωνικό σύμφωνα με ανακοίνωσή του.
«Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" και η μεγάλης έκτασης πετρελαιοκηλίδα που έχει ρυπάνει παραλίες της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού Κόλπου κάνει δυστυχώς πραγματικότητα τον εφιάλτη του πετρελαίου για την υγεία των ακτών και της θάλασσας».
«Αφού δεν αποτράπηκε η τραγωδία πρέπει τουλάχιστον να διασφαλιστεί ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν με παραδειγματικό τρόπο και ότι μέσα από την εξονυχιστική ανάλυση των αιτίων θα βγούμε καλύτερα προετοιμασμένοι για να προλάβουμε ή να ελέγξουμε αντίστοιχα ατυχήματα στο μέλλον» δήλωσε ο διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.
Προληπτικά μέτρα στον Δήμο Σαρωνικού
Μέτρα για την αποτροπή της ρύπανσης από την πετρελαιοκηλίδα στις ακτές της περιοχής ευθύνης του, λαμβάνει ο δήμος Σαρωνικού.
Η δημοτική αρχή προχώρησε στην προμήθεια αντιρρυπαντικού ρολού θαλάσσης μήκους 1 χλμ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί εφόσον απαιτηθεί για να αποτραπεί ενδεχόμενη μετακίνηση της πετρελαιοκηλίδας στις παραλίες του δήμου.
www.worldenergynews.gr
Παράλληλα ο κ. Κουρουμπλής ότι "τη νύχτα δεν είναι εύκολη η δουλειά της απάντλησης των καυσίμων και ότι όταν θα τελειώσει η επιχείρηση, όλα τα ερωτήματα θα τεθούν στο τραπέζι".
Επίσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι εάν "λέω ψέματα θα παραιτηθώ".
Συνεχίζοντας τόνισε ότι "ένας από τους στόχους μας ήταν να στεγανοποιήσουμε το πλοίο.
Αν είχαμε 30 ή 40 αντιρρυπαντικά σκάφη θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα."
Παράλληλα τόνισε ότι "με τα μέσα που διαθέταμε επιχειρήσαμε. Τα μέσα δεν φτάνουν για την επιχείρηση πρέπει να βοηθήσουν και οι καιρικές συνθήκες".
"Το βάρος της προσπάθειας είναι να γίνει περιορισμός της ρύπανσης" τόνισε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά το πλοίο ο υπουργός ανέφερε ότι "το πλοίο είχε πιστοποιηθεί, είχαν ελεγχθεί τα πιστοποιητικά του", ενώ τόνισε ότι "υπήρξαν στο παρελθόν προβλήματα με την εταιρεία του πλοίου".
Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι "θα είμαστε πολύ αυστηροί στην εξέταση της υπόθεσης".
Όσον αφορά το επίμαχο θέμα για το εάν υπέβαλε ή όχι την παραίτησή του τόνισε ότι "ο πρωθυπουργός ξέρει τις απόψεις μου για το θέμα κι έχει κάθε δικαίωμα να ζητήσει την παραίτηση μου.Έκανα το καθήκον μου με ευσυνειδησία".
Η επιχείρηση απορρύπανσης
Ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, παρουσιάζοντας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου την επιχειρησιακή δυνατότητα στην περιοχή του ναυαγίου αλλά και στις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές, τόνισε ότι συνολικά συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα και 7 σκάφη του Λιμενικού.
Για το AKTAIA OSRV, τόνισε ότι πρόκειται για απορρυπαντικό σκάφος μεγέθους αποθήκευσης 3.000 κυβικών μέτρων, μπορεί να ανακτήσει πετρελαιοειδή με τους δύο ειδικούς βραχίονες που διαθέτει, ενώ έχει ένα πολύ σημαντικό βοήθημα: να μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες.
Ο κ. Λαγουρός τόνισε πως εθνική πολιτική της χώρας είναι η μη χρήση χημικών διασκορπιστικών ουσιών απορρύπανσης, και ήδη από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ έχουν ζητηθεί να γίνουν αναλύσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μόλις αυτά τα στοιχεία γίνουν ανακοινώσιμα, θα λάβουν όλοι πληροφόρηση για το πόση ήταν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος πριν και μετά το ναυάγιο. Οι μετρήσεις θα είναι συνεχείς, ανά εξάμηνο και με ανακοινώσεις, δήλωσε ο κ. Λαγουρός.
Η επιχείρηση αντιρρύπανσης επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στην απάντληση πετρελαιοειδών από το ναυάγιο, η οποία αναμένεται από λεπτό σε λεπτό, ενώ προπαρασκευαστικές ενέργειες έχουν γίνει τις προηγούμενες ημέρες.
Η διαρροή, είπε, έχει πλέον σταματήσει μετά τη σφράγιση του ναυαγίου, ενώ δεύτερος άξονας είναι ο καθαρισμός των ακτογραμμών Κυνοσούρας και Σεληνίων και το μέτωπο Πειραϊκή, Φρεαττύδα έως Γλυφάδα.
Αναφορικά με τη μεταφορά διάσπαρτης ρύπανσης που έγινε σε παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας και του Πειραιά, ο κ. Λαγουρός τόνισε ότι τα καύσιμα του πλοίου είναι πετρελαιοειδή και αυτά που διέρρευσαν κατά τη βύθιση του ΑΓ. ΖΩΝΗ στη διάρκεια της νύχτας όπου πέφτει η θερμοκρασία, καταδύονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και δεν είναι οπτικά παρατηρήσιμα. Την ημέρα ωστόσο που ψηλώνει ο ήλιος, αναδύονται με ζέστη και μεταφέρονται με τα υπόγεια ρεύματα στις ακτογραμμές, συμπλήρωσε.
Ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας είπε ότι το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία. Επίσης τόνισε, ότι όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09.
Μήνυση υποβάλλει το WWF
Το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση - WWF, υποβάλλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση στον Σαρωνικό σύμφωνα με ανακοίνωσή του.
«Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" και η μεγάλης έκτασης πετρελαιοκηλίδα που έχει ρυπάνει παραλίες της Σαλαμίνας και του Σαρωνικού Κόλπου κάνει δυστυχώς πραγματικότητα τον εφιάλτη του πετρελαίου για την υγεία των ακτών και της θάλασσας».
«Αφού δεν αποτράπηκε η τραγωδία πρέπει τουλάχιστον να διασφαλιστεί ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν με παραδειγματικό τρόπο και ότι μέσα από την εξονυχιστική ανάλυση των αιτίων θα βγούμε καλύτερα προετοιμασμένοι για να προλάβουμε ή να ελέγξουμε αντίστοιχα ατυχήματα στο μέλλον» δήλωσε ο διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.
Προληπτικά μέτρα στον Δήμο Σαρωνικού
Μέτρα για την αποτροπή της ρύπανσης από την πετρελαιοκηλίδα στις ακτές της περιοχής ευθύνης του, λαμβάνει ο δήμος Σαρωνικού.
Η δημοτική αρχή προχώρησε στην προμήθεια αντιρρυπαντικού ρολού θαλάσσης μήκους 1 χλμ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί εφόσον απαιτηθεί για να αποτραπεί ενδεχόμενη μετακίνηση της πετρελαιοκηλίδας στις παραλίες του δήμου.
www.worldenergynews.gr