Ενέργεια

Θα διατηρήσει η Ασία την ανάκαμψη των εισαγωγών αργού και μετά τον Αύγουστο; (Oil Price)

Θα διατηρήσει η Ασία την ανάκαμψη των εισαγωγών αργού και μετά τον Αύγουστο; (Oil Price)
Με την ζήτηση πετρελαίου της Κίνας να είναι ασθενέστερη από ό,τι αναμενόταν, οι χαμηλότερες διεθνείς τιμές μπορεί να έπαιξαν μεγαλύτερο ρόλο στις κινεζικές αγορές για τον Αύγουστο
Οι αφίξεις αργού πετρελαίου στην Ασία που αποτελεί τον μακράν μεγαλύτερο αγοραστή στον πλανήτη, φαίνεται ότι ανέκαμψαν τον Αύγουστο από το χαμηλό διετίας που κατέγραψαν τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με το Oil Price, η Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού διεθνώς, εκτιμάται ότι αύξησε τον Αύγουστο τις εισαγωγές κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (bpd) σε σχέση με τον Ιούλιο, ενώ οι άλλοι μεγάλοι εισαγωγείς στην Ασία – η Ινδία, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία - είδαν επίσης τις εισαγωγές τους να αυξάνονται από τα χαμηλά επίπεδα του Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG Oil Research που επικαλείται και ο αρθρογράφος του Reuters, Clyde Russell.

Η ανάκαμψη των εισαγωγών της Ασίας θα μπορούσε να αποδοθεί εν μέρει στην εποχική ζήτηση, καθώς οι εισαγωγείς τείνουν να αυξάνουν τις αγορές κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου ώστε να αποθηκεύσουν καύσιμα για την αιχμή της ζήτησης του χειμώνα.  

Ένα άλλο μέρος της ανάκαμψης των εισαγωγών θα μπορούσε να αποδοθεί στις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου, με τα φορτία του Αυγούστου να έχουν πιθανότατα συμβληθεί στις αρχές Ιουνίου, όταν οι τιμές του αργού τύπου Brent υποχώρησαν στα 76-77 δολάρια ανά βαρέλι.

Με την ζήτηση πετρελαίου της Κίνας να είναι ασθενέστερη από ό,τι αναμενόταν, οι χαμηλότερες διεθνείς τιμές μπορεί να έπαιξαν μεγαλύτερο ρόλο στις κινεζικές αγορές για τον Αύγουστο.

Το μεγάλο ερώτημα για το φθινόπωρο

Μελλοντικά, το βασικό ερώτημα για τις ασιατικές και κινεζικές εισαγωγές είναι αν οι ενισχυμένες τιμές πετρελαίου στις αρχές Ιουλίου, όταν το Brent ξεπέρασε τα 85 δολάρια ανά βαρέλι, απέτρεψαν τα διυλιστήρια από το να αυξήσουν τις αγορές για τον Σεπτέμβριο.

Αυτό θα φανεί τον επόμενο ένα ή δύο μήνες. Το κατά πόσον δηλαδή η Κίνα και οι υπόλοιποι μεγάλοι εισαγωγείς στην Ασία θα διατηρήσουν την εκτιμώμενη ανάκαμψη των εισαγωγών τον Αύγουστο θα είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές του πετρελαίου για το υπόλοιπο του έτους.

Τον Αύγουστο, η Ασία εκτιμάται ότι εισήγαγε 26,74 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως (bpd), αυξημένα κατά 2,18 εκατομμύρια bpd από τα χαμηλά επίπεδα διετίας του Ιουλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG Oil Research.

Τον Ιούλιο, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ασίας υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο σε ημερήσια βάση από τον Ιούλιο του 2022.

Ενώ οι βραδύτερες εισαγωγές στην Ινδία, τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, αποδόθηκαν στην εποχικότητα και τη χαμηλότερη ζήτηση κατά την περίοδο των μουσώνων, η κινεζική κατανάλωση έχει απογοητεύσει τους πετρελαϊκούς «ταύρους» μέχρι στιγμής φέτος και έχει κάνει την αγορά να ανησυχεί για τη ζήτηση στο δεύτερο εξάμηνο εν μέσω μιας ασθενέστερης οικονομίας, της συνεχιζόμενης κρίσης ακινήτων και της χλιαρής ζήτησης καυσίμων.

Αυτή την εβδομάδα, η έκθεση αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του μεγαλύτερου διυλιστηρίου στην Ασία, της China Petroleum and Chemical Corporation, επιβεβαίωσε τις ανησυχίες της αγοράς για την αδύναμη ζήτηση καυσίμων στην Κίνα.  

Η Sinopec, ή αλλιώς China Petroleum and Chemical Corporation, όπως είναι η επίσημη ονομασία της, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη πρώτου εξαμήνου που αυξήθηκαν κατά 1,7% σε ετήσια βάση, χάρη στην αυξημένη εγχώρια παραγωγή αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου και την άνοδο των διεθνών τιμών πετρελαίου.

Όμως, οι μετρήσεις διύλισης του μεγαλύτερου διυλιστηρίου στην Ασία με βάση τη δυναμικότητα επιδεινώθηκαν όλες σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του περασμένου έτους, αντανακλώντας την αδύναμη κινεζική ζήτηση -ιδίως για ντίζελ- που έχει τρομάξει τις αγορές φέτος.

Σοβαρές προκλήσεις

Η Sinopec επισήμανε «σοβαρές προκλήσεις που έφερε η αδύναμη ζήτηση στην αγορά και η μείωση του περιθωρίου κέρδους ορισμένων προϊόντων» κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Για τον Αύγουστο, η LSEG Oil Research εκτιμά ότι οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας ανήλθαν σε 11,02 εκατομμύρια bpd, από 9,97 εκατομμύρια bpd τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των κινεζικών τελωνείων.

Οι υψηλότερες εισαγωγές τον Αύγουστο μπορεί να επηρεάστηκαν περισσότερο από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου στις αρχές Ιουνίου παρά από την ανατροπή της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου.

Μέχρι στιγμής φέτος, οι εισαγωγές εμπορευμάτων της Κίνας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις επικρατούσες διεθνείς τιμές των κύριων ενεργειακών προϊόντων.

Για τις άλλες αγορές

Οι κινεζικές αγορές LNG, άνθρακα, χαλκού και σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατακόρυφα το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση ακινήτων και την παραπαίουσα οικονομία.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου, φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένου του LNG, άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος και χαλκού από την Κίνα φαίνεται να συσχετίζονται αντιστρόφως ανάλογα με τις τάσεις των τιμών αυτών των εμπορευμάτων στις διεθνείς αγορές.

Δεν είναι μυστικό ότι η Κίνα προτιμά να αγοράζει το αργό της όσο το δυνατόν φθηνότερα - ένας από τους λόγους για τους οποίους αποτελεί πλέον βασικό πελάτη του ρωσικού αργού, το οποίο υπόκειται σε εμπάργκο στη Δύση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης