Η παραγωγή και πώληση BEVs παραμένει λιγότερο κερδοφόρα σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που επιβαρύνει τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών
Καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες προκλήσεις και το 2025, η Goldman Sachs υποβάθμισε τη μετοχή τη Mercedes-Benz AG όσο και την Porsche SE, επικαλούμενη την αύξηση του κόστους, τους δασμούς και την πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είχαν αναγνωριστεί στο παρελθόν για το προβάδισμά τους έναντι ανταγωνιστών, αντιμετωπίζουν πλέον τη διπλή πρόκληση της χαμηλής κερδοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων και της πτώσης των εσόδων λόγω Κίνας.
Αυτό το θολό τοπίο οδήγησε την Goldman Sachs να υποβαθμίσει τις μετοχές της Porsche SE και της Mercedes-Benz AG, κρούοντας το καμπανάκι συνολικά για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε report που δημοσιεύθηκε την Τρίτη (14/1), ο αναλυτής της Goldman Sachs, George Galliers, επισήμανε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέροντας την αύξηση του εργατικού κόστους, τους κινδύνους από τους δασμούς, την κατακόρυφη πτώση της κερδοφορίας στην Κίνα και την αυξανόμενη πίεση για συμμόρφωση με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
«Αναμένουμε ακόμα μια δύσκολη χρονιά για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες το 2025», δήλωσε ο Galliers, σημειώνοντας ότι ο τομέας είχε ήδη υποστεί πτώση άνω του 12% το 2024.
Η Goldman Sachs μείωσε τις προβλέψεις κερδών για τον τομέα κατά 9% για το 2025 και 6% για το 2026, αντικατοπτρίζοντας τις αυξανόμενες πιέσεις.
Η πίεση στα ηλεκτρικά
Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της κερδοφορίας των Ηλεκτρικών Οχημάτων Μπαταρίας (BEVs).
Η Goldman Sachs προβλέπει ότι η διείσδυση των BEVs στην Ευρώπη και στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (EFTA) θα αυξηθεί από το 14,3% των πωλήσεων το 2024 στο περίπου 19% το 2025, εν μέσω ρυθμιστικών κανόνων για μείωση των εκπομπών CO2.
Ωστόσο, η παραγωγή και πώληση BEVs παραμένει λιγότερο κερδοφόρα σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που επιβαρύνει τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο, ο Galliers αμφισβήτησε αν αυτές οι πωλήσεις μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλό κόστος παραγωγής των BEVs, το οποίο παραμένει βαρίδι για τα περιθώρια κέρδους.
Επιπλέον, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται την πίεση από τη ραγδαία πτώση των κερδών από τις κοινοπραξίες που έχουν κάνει στην Κίνα.
Τα κέρδη από αυτές τις κοινοπραξίες μειώθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση το 2024, σύμφωνα με τη Goldman Sachs, αντικατοπτρίζοντας τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.
Ο Galliers πρόσθεσε ότι η Ford και η General Motors έχουν ήδη δει τις δραστηριότητές τους στην Κίνα να γίνονται ζημιογόνες, και υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι.
Porsche και Mercedes: Υποβαθμισμένες Προβλέψεις
Η Goldman Sachs υποβάθμισε την σύσταση για τη μετοχή της Porsche από «buy» σε «sell», επικαλούμενη μικρές προοπτικές ανάπτυξης για το 2025 και συνεχιζόμενους χρηματοοικονομικούς κινδύνους.
«Βλέπουμε περιορισμένες δυνατότητες για ανάπτυξη κερδών το 2025», είπε ο Galliers, αποδίδοντας την υποβάθμιση στη μείωση της ζήτησης για BEVs στις δυτικές αγορές και τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στην Κίνα.
Επιπλέον, ο αναλυτής επεσήμανε τις χρηματοοικονομικές προκλήσεις της Porsche, περιλαμβάνοντας την υψηλή μόχλευση και τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης της Volkswagen, οι οποίες θα μπορούσαν να περιορίσουν οποιαδήποτε βραχυπρόθεσμη βελτίωση των οικονομικών της εταιρείας.
Η Goldman Sachs δεν αναμένει ότι το καθαρό χρέος της Porsche θα πέσει κάτω από τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ πριν από το 2027.
Η Mercedes-Benz AG υποβαθμίστηκε επίσης, από «Buy» σε «neutral».
Η έκθεση ανέφερε την συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από τις πωλήσεις των πολυτελών οχημάτων της εταιρείας, ιδιαίτερα λόγω της αδύναμης ζήτησης σε βασικές αγορές, της μικτής υποδοχής των μοντέλων AMG και της γηρασμένης σειράς S-Class.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) της Mercedes ήταν μειωμένα κατά 44% μέχρι το τέλος του γ’ τριμήνου του 2024, με εκτίμηση για πτώση 40% στο σύνολο του έτους.
Για το μέλλον, η Goldman Sachs αναμένει επιπλέον πτώση 14% το 2025 πριν σημειωθεί μια ήπια μόνο ανάκαμψη το 2026.
«Οι επενδυτές πιθανώς θα απαιτήσουν μια αναθεώρηση των στόχων περιθωρίων κέρδους της Mercedes για το κοντινό και μεσαίο μέλλον», είπε ο Galliers, προσθέτοντας ότι η κερδοφορία των BEVs και η εξασθένιση των συνεισφορών από την Κίνα παραμένουν οι πιο βασικές ανησυχίες.
Παρά τις ανησυχίες αυτές, η Goldman Sachs σημείωσε πιθανές ευκαιρίες για τη Mercedes-Benz, ιδιαίτερα όσο αφορά τις εξελίξεις στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2+ και τη συνεργασία της με την Nvidia.
Η πρόοδος σε αυτούς τους τομείς, σε συνδυασμό με σαφείς στρατηγικές απόδοσης στους μετόχους και σχέδια για τη συμμετοχή στην Daimler Truck, θα μπορούσαν να προσφέρουν μια πιο θετική προοπτική για την ιστορία μετοχών της εταιρείας.
Κίνδυνοι από το εμπόριο και αβεβαιότητες στους δασμούς
Προστίθεται στις ανησυχίες της βιομηχανίας και οι άλυτοι κίνδυνοι από το εμπόριο και τους δασμούς.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόσφατα δασμούς στα BEVs που κατασκευάζονται στην Κίνα, ενώ η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων με την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ θα μπορούσε να διαταράξει περαιτέρω τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι παγκόσμια και πολλοί κατασκευαστές αυθεντικών εξοπλισμών (OEMs) είναι ευάλωτοι σε οποιαδήποτε κλιμάκωση των δασμών», σημείωσε ο Galliers.
Υπάρχει κάποια θετική προοπτική;
Παρά το δύσκολο πλαίσιο, η Goldman Sachs ξεχώρισε την Renault ως έναν πιθανό μεγάλο παίκτη που μπορεί να υπεραποδόσει στον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ερώτημα τώρα είναι αν οι ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης μπορούν να προσαρμοστούν στο ταχέως εξελισσόμενο τοπίο.
www.worldenergynews.gr
Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είχαν αναγνωριστεί στο παρελθόν για το προβάδισμά τους έναντι ανταγωνιστών, αντιμετωπίζουν πλέον τη διπλή πρόκληση της χαμηλής κερδοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων και της πτώσης των εσόδων λόγω Κίνας.
Αυτό το θολό τοπίο οδήγησε την Goldman Sachs να υποβαθμίσει τις μετοχές της Porsche SE και της Mercedes-Benz AG, κρούοντας το καμπανάκι συνολικά για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε report που δημοσιεύθηκε την Τρίτη (14/1), ο αναλυτής της Goldman Sachs, George Galliers, επισήμανε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέροντας την αύξηση του εργατικού κόστους, τους κινδύνους από τους δασμούς, την κατακόρυφη πτώση της κερδοφορίας στην Κίνα και την αυξανόμενη πίεση για συμμόρφωση με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
«Αναμένουμε ακόμα μια δύσκολη χρονιά για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες το 2025», δήλωσε ο Galliers, σημειώνοντας ότι ο τομέας είχε ήδη υποστεί πτώση άνω του 12% το 2024.
Η Goldman Sachs μείωσε τις προβλέψεις κερδών για τον τομέα κατά 9% για το 2025 και 6% για το 2026, αντικατοπτρίζοντας τις αυξανόμενες πιέσεις.
Η πίεση στα ηλεκτρικά
Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πίεση λόγω της κερδοφορίας των Ηλεκτρικών Οχημάτων Μπαταρίας (BEVs).
Η Goldman Sachs προβλέπει ότι η διείσδυση των BEVs στην Ευρώπη και στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (EFTA) θα αυξηθεί από το 14,3% των πωλήσεων το 2024 στο περίπου 19% το 2025, εν μέσω ρυθμιστικών κανόνων για μείωση των εκπομπών CO2.
Ωστόσο, η παραγωγή και πώληση BEVs παραμένει λιγότερο κερδοφόρα σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που επιβαρύνει τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο, ο Galliers αμφισβήτησε αν αυτές οι πωλήσεις μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλό κόστος παραγωγής των BEVs, το οποίο παραμένει βαρίδι για τα περιθώρια κέρδους.
Επιπλέον, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται την πίεση από τη ραγδαία πτώση των κερδών από τις κοινοπραξίες που έχουν κάνει στην Κίνα.
Τα κέρδη από αυτές τις κοινοπραξίες μειώθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση το 2024, σύμφωνα με τη Goldman Sachs, αντικατοπτρίζοντας τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.
Ο Galliers πρόσθεσε ότι η Ford και η General Motors έχουν ήδη δει τις δραστηριότητές τους στην Κίνα να γίνονται ζημιογόνες, και υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι.
Porsche και Mercedes: Υποβαθμισμένες Προβλέψεις
Η Goldman Sachs υποβάθμισε την σύσταση για τη μετοχή της Porsche από «buy» σε «sell», επικαλούμενη μικρές προοπτικές ανάπτυξης για το 2025 και συνεχιζόμενους χρηματοοικονομικούς κινδύνους.
«Βλέπουμε περιορισμένες δυνατότητες για ανάπτυξη κερδών το 2025», είπε ο Galliers, αποδίδοντας την υποβάθμιση στη μείωση της ζήτησης για BEVs στις δυτικές αγορές και τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στην Κίνα.
Επιπλέον, ο αναλυτής επεσήμανε τις χρηματοοικονομικές προκλήσεις της Porsche, περιλαμβάνοντας την υψηλή μόχλευση και τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης της Volkswagen, οι οποίες θα μπορούσαν να περιορίσουν οποιαδήποτε βραχυπρόθεσμη βελτίωση των οικονομικών της εταιρείας.
Η Goldman Sachs δεν αναμένει ότι το καθαρό χρέος της Porsche θα πέσει κάτω από τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ πριν από το 2027.
Η Mercedes-Benz AG υποβαθμίστηκε επίσης, από «Buy» σε «neutral».
Η έκθεση ανέφερε την συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από τις πωλήσεις των πολυτελών οχημάτων της εταιρείας, ιδιαίτερα λόγω της αδύναμης ζήτησης σε βασικές αγορές, της μικτής υποδοχής των μοντέλων AMG και της γηρασμένης σειράς S-Class.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) της Mercedes ήταν μειωμένα κατά 44% μέχρι το τέλος του γ’ τριμήνου του 2024, με εκτίμηση για πτώση 40% στο σύνολο του έτους.
Για το μέλλον, η Goldman Sachs αναμένει επιπλέον πτώση 14% το 2025 πριν σημειωθεί μια ήπια μόνο ανάκαμψη το 2026.
«Οι επενδυτές πιθανώς θα απαιτήσουν μια αναθεώρηση των στόχων περιθωρίων κέρδους της Mercedes για το κοντινό και μεσαίο μέλλον», είπε ο Galliers, προσθέτοντας ότι η κερδοφορία των BEVs και η εξασθένιση των συνεισφορών από την Κίνα παραμένουν οι πιο βασικές ανησυχίες.
Παρά τις ανησυχίες αυτές, η Goldman Sachs σημείωσε πιθανές ευκαιρίες για τη Mercedes-Benz, ιδιαίτερα όσο αφορά τις εξελίξεις στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2+ και τη συνεργασία της με την Nvidia.
Η πρόοδος σε αυτούς τους τομείς, σε συνδυασμό με σαφείς στρατηγικές απόδοσης στους μετόχους και σχέδια για τη συμμετοχή στην Daimler Truck, θα μπορούσαν να προσφέρουν μια πιο θετική προοπτική για την ιστορία μετοχών της εταιρείας.
Κίνδυνοι από το εμπόριο και αβεβαιότητες στους δασμούς
Προστίθεται στις ανησυχίες της βιομηχανίας και οι άλυτοι κίνδυνοι από το εμπόριο και τους δασμούς.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόσφατα δασμούς στα BEVs που κατασκευάζονται στην Κίνα, ενώ η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων με την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ θα μπορούσε να διαταράξει περαιτέρω τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι παγκόσμια και πολλοί κατασκευαστές αυθεντικών εξοπλισμών (OEMs) είναι ευάλωτοι σε οποιαδήποτε κλιμάκωση των δασμών», σημείωσε ο Galliers.
Υπάρχει κάποια θετική προοπτική;
Παρά το δύσκολο πλαίσιο, η Goldman Sachs ξεχώρισε την Renault ως έναν πιθανό μεγάλο παίκτη που μπορεί να υπεραποδόσει στον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ερώτημα τώρα είναι αν οι ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης μπορούν να προσαρμοστούν στο ταχέως εξελισσόμενο τοπίο.
www.worldenergynews.gr