Ένα ακόμη ρωσικό δεξαμενόπλοιο, μετά από το ατύχημα που σημειώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο, ανέφερε ότι έχει υποστεί ζημιά μετά την έκχυση πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Oil Price.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ρωσικών ΜΜΕ, το Volgoneft-109 έστειλε σήμα κινδύνου την Τρίτη, αναφέροντας ρωγμές στο σώμα του. Το πλοίο μεταφέρει μαζούτ, σημειώνουν οι αναφορές, προσθέτοντας ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι το φορτίο είχε διαρροή.
Το άλλο ατύχημα
Την Τρίτη, τα Volgoneft 212 και Volgoneft 239 υπέστησαν σοβαρές ζημιές ως αποτέλεσμα μιας καταιγίδας στη Μαύρη Θάλασσα, αναγκάζοντάς τα να προσαράξουν στο στενό του Κερτς. Το Volgoneft 212 είχε φούσκωσει στη μέση. Σύμφωνα με αναφορές για την καταστροφή, τα δύο δεξαμενόπλοια μετέφεραν περίπου 4.300 νεκρούς τόνους αργού πετρελαίου το καθένα.
Και τα δύο δεξαμενόπλοια που υπέστησαν ζημιές στην καταιγίδα την Τρίτη ήταν ηλικίας άνω των 50 ετών. Το τρίτο δεξαμενόπλοιο είναι από την ίδια γενιά πλοίων, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο ένα πιστοποιητικό που είχε δει.
Η περιβαλλοντική καταστροφή λόγω των κυρώσεων
Πολλοί έχουν προειδοποιήσει ότι μια περιβαλλοντική καταστροφή ήταν μόνο θέμα χρόνου με τα παλιά δεξαμενόπλοια που η Ρωσία αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει για να μεταφέρει το αργό της πετρέλαιο στο εξωτερικό εν μέσω των ολοένα και αυστηρότερων δυτικών κυρώσεων.
Ένα κομβικό σημείο του μπαράζ κυρώσεων ήταν η απαγόρευση σε δυτικούς ασφαλιστές και πλοιοκτήτες να παρέχουν υπηρεσίες σε Ρώσους εξαγωγείς πετρελαίου πάνω από το ανώτατο όριο τιμής των 60 $ ανά βαρέλι αργού. Ως αποτέλεσμα, η Ρωσία μεταπήδησε στα δικά της πλοία και ασφαλιστικές εταιρείες και χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες ασφαλιστικών και πλοιοκτητών εταιρειών από τις δύο νέες μεγαλύτερες αγορές πετρελαίου της: την Κίνα και την Ινδία.
www.worldenergynews.gr