Θριάσιο Ι: Αρχές του 2025 η έναρξη των εργασιών – Επιλέγεται ο ανάδοχος

Θριάσιο Ι: Αρχές του 2025 η έναρξη των εργασιών – Επιλέγεται ο ανάδοχος
Ο φάκελος για την αδειοδότηση της μεγάλης επένδυσης, που προσεγγίζει τα 220 εκατ. ευρώ, έχει κατατεθεί από τη «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» και οι τελικές μελέτες βρίσκονται σε φάση εγκρίσεων

Το σφύριγμα της έναρξης των έργων υποδομών για το Θριάσιο Ι αναμένεται στις αρχές του 2025. Οι φάκελοι των κατασκευαστικών ομίλων που ανταποκρίθηκαν στο προσκλητήριο των ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair εξετάζονται αυτή την περίοδο, ώστε μέσα στους επόμενους μήνες να γίνει η επιλογή του κατασκευαστή ενός από τα μεγαλύτερα πρότζεκτς στα εγχώρια logistics, που θα βάλει τις βάσεις για το μεγαλύτερο εμπορευματικό hub στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μαζί με το όμορο Θριάσιο ΙΙ.

Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του παραχωρησιούχου, εφόσον οι διαδικασίες τρέξουν με καλούς ρυθμούς οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν ακόμα και ως το τέλος του έτους. Όμως, εκκρεμούν πολύπλοκα αδειοδοτικά στάδια, που κάνουν πιο ρεαλιστικό το σενάριο των αρχών του 2025. Ο φάκελος για την αδειοδότηση της μεγάλης επένδυσης, που προσεγγίζει τα 220 εκατ. ευρώ, έχει κατατεθεί από τη «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» και οι τελικές μελέτες βρίσκονται σε φάση εγκρίσεων. 

 

Η ιστορία ενός υπερδεκαετούς οράματος

Το φιλόδοξο πρότζεκτ της δημιουργίας του πρώτου logistics hub της χώρας, ξαναμπήκε σε τροχιά το 2022, με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Η αυλαία στο σήριαλ, που κρατούσε από τον Νοέμβριο του 2018 οπότε και μπήκε η αρχική υπογραφή με τον ανάδοχο, έπεσε μετά από μακροσκελείς διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν. Όμως η ιστορία του πρότζεκτ δεν ξεκίνησε τότε. 

Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τρείς φορές. Στην τελευταία πράξη, η «κόκκινη κάρτα» της Κομισιόν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης φρέναρε την επένδυση τριάμισι χρόνια. Από τις αρχές του 2019, μόλις το καλοκαίρι του 2021 φάνηκε φως στην άκρη του τούνελ, με την κατ’ αρχήν αποδοχή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp). 

Για να λυθεί η δύσκολη εξίσωση, απαιτήθηκαν 12 τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης, ώστε να κλείσει το κεφάλαιο περί κρατικής ενίσχυσης. Μεταξύ άλλων, προβλέφθηκε ο διπλασιασμός του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος από 10 εκατ. ευρώ στα 20 εκατ. ευρώ, αυξήθηκε και η ετήσια πληρωμή του παραχωρησιούχου προς τον κύριο του έργου, δηλαδή τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από 2,51% σε 5% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων για όλη την περίοδο παραχώρησης. Επίσης, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα διπλασιάστηκε από 350.000 ευρώ σε 700.000 ευρώ.

Το πρότζεκτ για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στην έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, περιλαμβάνει αποθήκες και υποστηρικτικά κτήρια συνολικής έκτασης 235.000 τ.μ. Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Στη νότια πλευρά εντός του πάρκου θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή για τη σύνδεση με το εθνικό δίκτυο.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης