Στα 62,7 δισ τα συνολικά δάνεια των Ελλήνων Εφοπλιστών σύμφωνα με την Petrofin
Μπαράζ πλειστηριασμών ελληνόκτητων πλοίων εξαιτίας μη εξυπηρετούμενων δανείων αποψιλώνει τις μικρότερες ναυτιλιακές της χώρας καθώς η κρίση στις ναυλαγορές και η προσπάθεια απομόχλευσης των τραπεζικών ισολογισμών οδηγεί στο μονόδρομο των κατασχέσεων.
Και ενώ οι μεγαλύτερες εταιρείες που πρόλαβαν να αναδιαρθρώσουν δάνεια και επιχειρηματικά σχέδια πέτυχαν ρυθμίσεις άλλες πέρασαν στα χέρια των πιστωτών.
Η "έξωση" του Βίλυ Παναγιωτίδη, ακόμα και απο τα γραφεία της ναυτιλιακής του στην Κηφισιά, από την πιστώτριά του αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών συμμετοχών Oaktree Capital, αποτελεί την υψηλότερου προφίλ περίπτωση όμως πλήθος μικρότερων εταιρειών υπόκειται στην βάσανο των ρευστοποιήσεων.
Σταύρος Ρούσος (Stavros Roussos Management & Chartering) , Γ. Λαιμός (Efploia Shipping), Marine Managers είναι λιγοστά μόνον απο τα ονόματα που έχασαν πλοία τους απο τράπεζες, ελληνικές και ξένες.
Ο συνολικός δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από ελληνικές και ξένες τράπεζες υπολογίζεται απο την Petrofin, που παρακολουθεί τα σχετικά μεγέθη, στα 62,711 δισεκατομμύρια δολάρια (31/12/2015).
Εξ’ αυτών τα 9,172 δισ. δολ. έχουν χορηγηθεί από ελληνικές τράπεζες.
Το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο δανείων προς την ελληνόκτητο ναυτιλία εμφανίζει η τράπεζα Πειραιώς ( 3 δισ. χωρίς αυτά προς την ακτοπλοΐα) η οποία καταλαμβάνει την 4η θέση στο σύνολο ελληνικών και ξένων τραπεζών και ακολουθούν η Εθνική Τράπεζα στην 5η θέση (2,640 δισ.) , η Alpha Bank στην 13η (2,1 δισ.), η Eurobank στην 20η (1,196 δισ.) και η Aegean Baltic στην 30η (237 εκατ.) .
Εκ των υπολοίπων ύψους 9,172 δισ. που έχουν οι ελληνικές τράπεζες σε ελληνόκτητες ναυτιλιακές υπολογίζεται πως ένα ποσοστό της τάξης του 20% είναι μη εξυπηρετούμενο, όπως και επί του συνόλου των 62,71 δισ.
Το μεγαλύτερο ποσοστό απο αυτό το στοκ εκτιμάται πως έχει καταγγελθεί και έχουν προχωρήσει ή και ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες.
Οι κατασχέσεις
Έτσι πριν λίγους μήνες δυο από τα τρία τελευταία πλοία του εφοπλιστή Σταύρου Ρούσσου από την Κίμωλο πουλήθηκαν σε πλειστηριασμό έναντι χρεών προς την Alpha Bank.
Ιδιοκτήτης και της Μπεντομάιν Επιχειρήσεις Κιμώλου Α.Ε. ο Ρούσσος μέσω της ναυτιλιακής του Stavros Roussos Management & Chartering ανοίχτηκε στον εφοπλισμό απο το 1989.
Πριν λίγες μέρες στο προσκήνιο πέρασε η Efploia Shipping, συμφερόντων Γ. Λαιμού, εξαιτίας πλειστηριασμού του δεύτερου από τα τρία συνολικά φορτηγά της, με επισπεύδοντα την Credit Suisse που προ διμήνου της είχε κατασχέσει ακόμα ένα πλοίο στη Σιγκαπούρη για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η Marine Managers αντιμετωπίσθηκε ανάλογα από την Royal Bank of Scotland.
Ο κατάλογος είναι μακρύς και η σπουδή των τραπεζών, ειδικά των ξένων, να κλείνουν με τις επισφάλειες είναι τέτοια που ακόμα και πλοίο συμφερόντων της John Hadjipateras & Sons του ομίλου Χατζηπατέρα, το 81.123 dwt φορτηγό «Αρχιμήδης" συνελήφθη στην Σιγκαπούρη προ ενός περίπου έτους με αίτηση της Royal Bank of Scotland για ασήμαντη οφειλή.
Από το 2011 έως σήμερα έχουν διαγραφεί από τον επιχειρηματικό χάρτη της εν Ελλάδι εδρεύουσας πλοιοκτησίας περισσότερες από 110 ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Από 762 ναυτιλιακές το 2011 μετρήθηκαν μόλις 648 στην τελευταία καταμέτρηση της Petrofin Research προ ενός έτους.
Με τις φορολογικές επιβαρύνσεις των ναυτιλιακών στην Ελλάδα να έχουν οκταπλασιαστεί τα τελευταία λίγα έτη και να είναι οι υψηλότερες στην ήδη ακριβή Ευρώπη, δύσκολα μπορούν μονοβάπορες και γενικότερα μικρές ναυτιλιακές, να αντέξουν στον εντονότατο διεθνή ανταγωνισμό και τις κατά συρροή κακές ναυλαγορές των τελευταίων ετών, εξηγούν ναυλομεσιτικοί κύκλοι.
Πρώτη δημοσίευση 00:34 14-11-2016
www.worldenergynews.gr
Και ενώ οι μεγαλύτερες εταιρείες που πρόλαβαν να αναδιαρθρώσουν δάνεια και επιχειρηματικά σχέδια πέτυχαν ρυθμίσεις άλλες πέρασαν στα χέρια των πιστωτών.
Η "έξωση" του Βίλυ Παναγιωτίδη, ακόμα και απο τα γραφεία της ναυτιλιακής του στην Κηφισιά, από την πιστώτριά του αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών συμμετοχών Oaktree Capital, αποτελεί την υψηλότερου προφίλ περίπτωση όμως πλήθος μικρότερων εταιρειών υπόκειται στην βάσανο των ρευστοποιήσεων.
Σταύρος Ρούσος (Stavros Roussos Management & Chartering) , Γ. Λαιμός (Efploia Shipping), Marine Managers είναι λιγοστά μόνον απο τα ονόματα που έχασαν πλοία τους απο τράπεζες, ελληνικές και ξένες.
Ο συνολικός δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από ελληνικές και ξένες τράπεζες υπολογίζεται απο την Petrofin, που παρακολουθεί τα σχετικά μεγέθη, στα 62,711 δισεκατομμύρια δολάρια (31/12/2015).
Εξ’ αυτών τα 9,172 δισ. δολ. έχουν χορηγηθεί από ελληνικές τράπεζες.
Το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο δανείων προς την ελληνόκτητο ναυτιλία εμφανίζει η τράπεζα Πειραιώς ( 3 δισ. χωρίς αυτά προς την ακτοπλοΐα) η οποία καταλαμβάνει την 4η θέση στο σύνολο ελληνικών και ξένων τραπεζών και ακολουθούν η Εθνική Τράπεζα στην 5η θέση (2,640 δισ.) , η Alpha Bank στην 13η (2,1 δισ.), η Eurobank στην 20η (1,196 δισ.) και η Aegean Baltic στην 30η (237 εκατ.) .
Εκ των υπολοίπων ύψους 9,172 δισ. που έχουν οι ελληνικές τράπεζες σε ελληνόκτητες ναυτιλιακές υπολογίζεται πως ένα ποσοστό της τάξης του 20% είναι μη εξυπηρετούμενο, όπως και επί του συνόλου των 62,71 δισ.
Το μεγαλύτερο ποσοστό απο αυτό το στοκ εκτιμάται πως έχει καταγγελθεί και έχουν προχωρήσει ή και ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες.
Οι κατασχέσεις
Έτσι πριν λίγους μήνες δυο από τα τρία τελευταία πλοία του εφοπλιστή Σταύρου Ρούσσου από την Κίμωλο πουλήθηκαν σε πλειστηριασμό έναντι χρεών προς την Alpha Bank.
Ιδιοκτήτης και της Μπεντομάιν Επιχειρήσεις Κιμώλου Α.Ε. ο Ρούσσος μέσω της ναυτιλιακής του Stavros Roussos Management & Chartering ανοίχτηκε στον εφοπλισμό απο το 1989.
Πριν λίγες μέρες στο προσκήνιο πέρασε η Efploia Shipping, συμφερόντων Γ. Λαιμού, εξαιτίας πλειστηριασμού του δεύτερου από τα τρία συνολικά φορτηγά της, με επισπεύδοντα την Credit Suisse που προ διμήνου της είχε κατασχέσει ακόμα ένα πλοίο στη Σιγκαπούρη για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η Marine Managers αντιμετωπίσθηκε ανάλογα από την Royal Bank of Scotland.
Ο κατάλογος είναι μακρύς και η σπουδή των τραπεζών, ειδικά των ξένων, να κλείνουν με τις επισφάλειες είναι τέτοια που ακόμα και πλοίο συμφερόντων της John Hadjipateras & Sons του ομίλου Χατζηπατέρα, το 81.123 dwt φορτηγό «Αρχιμήδης" συνελήφθη στην Σιγκαπούρη προ ενός περίπου έτους με αίτηση της Royal Bank of Scotland για ασήμαντη οφειλή.
Από το 2011 έως σήμερα έχουν διαγραφεί από τον επιχειρηματικό χάρτη της εν Ελλάδι εδρεύουσας πλοιοκτησίας περισσότερες από 110 ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Από 762 ναυτιλιακές το 2011 μετρήθηκαν μόλις 648 στην τελευταία καταμέτρηση της Petrofin Research προ ενός έτους.
Με τις φορολογικές επιβαρύνσεις των ναυτιλιακών στην Ελλάδα να έχουν οκταπλασιαστεί τα τελευταία λίγα έτη και να είναι οι υψηλότερες στην ήδη ακριβή Ευρώπη, δύσκολα μπορούν μονοβάπορες και γενικότερα μικρές ναυτιλιακές, να αντέξουν στον εντονότατο διεθνή ανταγωνισμό και τις κατά συρροή κακές ναυλαγορές των τελευταίων ετών, εξηγούν ναυλομεσιτικοί κύκλοι.
Πρώτη δημοσίευση 00:34 14-11-2016
www.worldenergynews.gr