Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Capital Link: Οι συνέπειες της κρίσης του Κατάρ για την αγορά δεξαμενόπλοιων

Capital Link: Οι συνέπειες της κρίσης του Κατάρ για την αγορά δεξαμενόπλοιων
Η Capital Link εκτιμά, ότι η κρίση του Κατάρ «θα μπορούσε να έχει μικρό αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά VLCC, ωστόσο μπορεί να ωφεληθεί η αγορά Aframaxes και Suezmaxes».
Το βαθμό στον οποίο επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή και κατά συνέπεια την αγορά δεξαμενοπλοίων, αναλύει σε έκθεση της η Capital Link Shipping.
Στην ανάλυση αφού γίνεται λόγος για ένα «απροσδόκητο γεωπολιτικό γεγονός», σημειώνει ότι η κατάσταση είναι ακόμη «ρευστή», όσον αφορά στις βραχυπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες συνέπειες.
Η ανάλυση επικεντρώνεται στον αντίκτυπο της κρίσης στην αγορά πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων και όχι στο LNG, στο οποίο το Κατάρ όπως σημειώνεται, είναι σημαντικός παράγοντας στην παγκόσμια αγορά.
Όπως αναφέρεται, στις αγορές πετρελαίου το Κατάρ είναι σχετικά μικρός παίκτης σε σύγκριση με τη Σαουδική Αραβία, το Ιράν και το Ιράκ, αλλά ακόμη και με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κουβέιτ, παράγοντας ημερησίως περίπου 620.000 βαρέλια.
Συνδυαστικά εξάγει ημερησίως περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού και διυλισμένου πετρελαίου.
Κύριοι πελάτες του είναι χώρες της Άπω Ανατολής και της νοτιοανατολικής Ασίας και λιγότερο χώρες της Δύσης.
Τα δεξαμενόπλοια που αποπλέουν από το Κατάρ, κατευθύνονται προς τη Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για πρόσθετο φορτίο, πρακτική συνηθισμένη στη Μέση Ανατολή, όπως αναφέρεται στην ανάλυση.
Υπογραμμίζεται δε, ότι Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έκλεισαν μόνο τα χερσαία τους σύνορα με το Κατάρ, ενώ επέβαλαν περιορισμούς στη ναυσιπλοΐα από και προς το εμιράτο, οι οποίοι όμως δεν τηρούνται με σαφήνεια.
Αυτό όπως αναφέρει η έκθεση, έχει πρωτίστως δημιουργήσει σύγχυση και αβεβαιότητα σε ιδιοκτήτες, ναυλωτές και μεσίτες δεξαμενοπλοίων.
Ενδεικτικό είναι, ότι η λιμενική αρχή του Άμπου Ντάμπι αρχικά απαγόρευσε τον κατάπλου πλοίων από το Κατάρ, εν συνεχεία ήρε την απαγόρευση με αποτέλεσμα δύο VLCC με φορτίο από το εμιράτο να φορτώσουν πρόσθετο φορτίο και εν συνεχεία επανήλθε η απαγόρευση.
Εν κατακλείδι, η Capital Link εκτιμά, ότι η κρίση του Κατάρ «θα μπορούσε να έχει μικρό αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά VLCC, ωστόσο μπορεί να ωφεληθεί η αγορά Aframaxes και Suezmaxes».
Καλεί δε τους συμμετέχοντες στην αγορά δεξαμενοπλοίων, να προσθέσουν βραχυπρόθεσμα λόγω της αβεβαιότητας ένα μικρό ασφάλιστρο στις τιμές των δεξαμενόπλοιων που πλέουν στη Μέση Ανατολή, εκτιμώντας ότι ακόμη και αν η κρίση συνεχιστεί, δεν θα είναι για πολύ και θα εξομαλυνθεί γρήγορα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης