Ο ΕΟΑΕΝ επισημαίνει, ότι οι νέες προτεινόμενες υποδομές θα πρέπει να συνάδουν προς την αναβάθμιση του λιμένα Μυτιλήνης σε Μείζονος Ενδιαφέροντος.
Την ιδιαίτερη ικανοποίηση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ) για την πρόσκληση στην παρουσίαση της πρότασης για ένα σχέδιο αξιοποίησης του εσωτερικού και εξωτερικού λιμένα της Μυτιλήνης, εξέφρασε ο πρόεδρος του Ομίλου Θράσος Καλογρίδης, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.
Στην επιστολή προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή τονίζεται, ότι ο Όμιλος κρίνει θετικά και επιστημονικά άρτια την όλη πρόταση–μελέτη της αναδόχου εταιρίας του Master Plan και των μελετητών της, η αναλυτική παρουσίαση της οποίας έγινε από την εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας εκπόνησης του Προγραμματικού Σχεδίου Μαριλένα Φράγκου, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Γιαννέλη.
Στην επιστολή προστίθεται, πως έπειτα από αυτήν την παρουσίαση και με τη σημαντική συμβολή του επιστημονικού συνεργάτη του ΕΟΑΕΝ Παράσχου Καραβατάκη, αρχιτέκτονα και μέλους του ΕΛΙΝΤ, ο πρόεδρος του Ομίλου επισημαίνει, ότι «ο λιμένας της Μυτιλήνης κατατάσσεται στους Μείζονος Ενδιαφέροντος, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένων και σήμερα εξυπηρετεί εμπορικά, τουριστικά και ΕΓ/ΟΓ πλοία της ακτοπλοΐας.
Οι νέες προτεινόμενες υποδομές θα πρέπει να συνάδουν προς αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τους νέους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, την δημιουργία κυκλικών και ακτινωτών δρομολογίων, τις συνδυασμένες μεταφορές με την θέσπιση υποχρεωτικού σχεδίου σύνδεσης μεταφορικών μέσων μεταξύ τους και σύνδεση αυτών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Τέλος την αυξανόμενη με μεγάλους ρυθμούς επιβατική και εμπορευματική κίνηση με τα απέναντι Τουρκικά παράλια, αλλά και με πόλεις όπως η Σμύρνη και η Κωνσταντινούπολη».
Επίσης, σημειώνει ότι «κοινός σκοπός όλων μας είναι η ανάπτυξη των λιμανιών της Ελλάδας και ιδιαίτερα των νησιών της σε σχέση με την προσπάθεια για αύξηση του μεριδίου της χώρας μας στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας.
Οι όποιες παρεμβάσεις σε θαλάσσιες, χερσαίες και συγκοινωνιακές κατευθύνσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη ορισμένα βασικά τοπικά δεδομένα.
Ένα Προγραμματικό Σχέδιο θα πρέπει να επιλύει και όχι να προσθέτει προβλήματα για να γίνεται αποδεκτό από το μεγαλύτερο ποσοστό των τοπικών κοινωνιών.
Επομένως θα πρέπει να προσαρμόζεται στην ιστορικότητα και στον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης με την ανάδειξη και αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών της πόλης, θαλάσσιων και χερσαίων, και όχι την εύκολη λύση της κατεδάφισης υπό το πρόσχημα του μεγάλου κόστους διατήρησής τους».
www.worldenergynews.gr
Στην επιστολή προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή τονίζεται, ότι ο Όμιλος κρίνει θετικά και επιστημονικά άρτια την όλη πρόταση–μελέτη της αναδόχου εταιρίας του Master Plan και των μελετητών της, η αναλυτική παρουσίαση της οποίας έγινε από την εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας εκπόνησης του Προγραμματικού Σχεδίου Μαριλένα Φράγκου, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Γιαννέλη.
Στην επιστολή προστίθεται, πως έπειτα από αυτήν την παρουσίαση και με τη σημαντική συμβολή του επιστημονικού συνεργάτη του ΕΟΑΕΝ Παράσχου Καραβατάκη, αρχιτέκτονα και μέλους του ΕΛΙΝΤ, ο πρόεδρος του Ομίλου επισημαίνει, ότι «ο λιμένας της Μυτιλήνης κατατάσσεται στους Μείζονος Ενδιαφέροντος, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Λιμένων και σήμερα εξυπηρετεί εμπορικά, τουριστικά και ΕΓ/ΟΓ πλοία της ακτοπλοΐας.
Οι νέες προτεινόμενες υποδομές θα πρέπει να συνάδουν προς αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τους νέους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, την δημιουργία κυκλικών και ακτινωτών δρομολογίων, τις συνδυασμένες μεταφορές με την θέσπιση υποχρεωτικού σχεδίου σύνδεσης μεταφορικών μέσων μεταξύ τους και σύνδεση αυτών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Τέλος την αυξανόμενη με μεγάλους ρυθμούς επιβατική και εμπορευματική κίνηση με τα απέναντι Τουρκικά παράλια, αλλά και με πόλεις όπως η Σμύρνη και η Κωνσταντινούπολη».
Επίσης, σημειώνει ότι «κοινός σκοπός όλων μας είναι η ανάπτυξη των λιμανιών της Ελλάδας και ιδιαίτερα των νησιών της σε σχέση με την προσπάθεια για αύξηση του μεριδίου της χώρας μας στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας.
Οι όποιες παρεμβάσεις σε θαλάσσιες, χερσαίες και συγκοινωνιακές κατευθύνσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη ορισμένα βασικά τοπικά δεδομένα.
Ένα Προγραμματικό Σχέδιο θα πρέπει να επιλύει και όχι να προσθέτει προβλήματα για να γίνεται αποδεκτό από το μεγαλύτερο ποσοστό των τοπικών κοινωνιών.
Επομένως θα πρέπει να προσαρμόζεται στην ιστορικότητα και στον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης με την ανάδειξη και αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών της πόλης, θαλάσσιων και χερσαίων, και όχι την εύκολη λύση της κατεδάφισης υπό το πρόσχημα του μεγάλου κόστους διατήρησής τους».
www.worldenergynews.gr