Η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά της κοινοπραξίας προέβλεπε την καταβολή τιμήματος ύψους €231.926.000, για την απόκτηση του 67% του λιμανιού
Το 20% από την κοινοπραξία που κέρδισε το 67% του Ο.Λ.Θ. θα κατέχει η Belterra Investment του μεγαλοεπιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, με το υπόλοιπο 47% και 33% να πηγαίνει στις Deutsche Invest Equity Partners και Terminal Link αντίστοιχα.
Οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με σχετική ανακοίνωση, τονίζουν:
«Εκφράζουμε την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας, καθώς και την ισχυρή δέσμευσή μας να εργαστούμε μεθοδικά ώστε να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ουσιαστική πύλη εισόδου και μεταφορικό κέντρο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, τη Μεσόγειο, τη Βαλκανική Χερσόνησο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Έχοντας ως βασικά εφόδια την παρουσία και τη δυναμική της σε διεθνές και τοπικό επίπεδο, δεσμεύεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση του λιμανιού μέσα από την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων στις υποδομές, τον εξοπλισμό, την καινοτομία, τους ανθρώπινους πόρους και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και στη συνολική ανάπτυξη της επιχειρηματικής κοινότητας και στην οικονομική ευημερία της περιοχής».
«Κύριο στόχο της επένδυσής μας αποτελεί η καθοριστική συμβολή στη συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με την υλοποίηση ενός τεράστιου επιχειρηματικού σχεδίου με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και την καθημερινότητά τους.
Ξεκινάμε δυναμικά, λοιπόν, την υλοποίηση μιας από τις σημαντικότερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα, γεγονός που, με κάθε τρόπο, επιβεβαιώνει περίτρανα την εμπιστοσύνη μας στις δυνατότητες των Ελλήνων καθώς και στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της», κλείνει η ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά της κοινοπραξίας προέβλεπε την καταβολή τιμήματος ύψους €231.926.000, για την απόκτηση του 67% της εταιρείας Ο.Λ.Θ. Α.Ε.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των €231.926.000, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Τα αποτελέσματα του ΟΛΘ
Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ για το 2016 ανήλθε σε 48.061.529 ευρώ έναντι των 50.881.605 ευρώ του 2015, σημειώνοντας μείωση 5,54% και ανακάμπτοντας σημαντικά από τις ιδιαίτερα αρνητικές εξελίξεις του 1ου εξαμήνου, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου του 2016 υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας και επιπλέον 4 εβδομάδες αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες, λόγω την ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Μείωση 2,11%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 344.316 TEUs.
Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση 17,93% που οφείλεται εκτός των προαναφερόμενων δυσμενών γεγονότων, στη μείωση της δραστηριότητας ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου.
Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 16,80% λόγω της συστηματικής προσπάθειας αξιοποίησης των χώρων.
Η εταιρία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού του λειτουργικού κόστους, καταγράφοντας μείωση 2,48% σε σχέση με το 2015.
Σημειώθηκε σημαντική αύξηση κατά 29,69% των επενδυμένων διαθεσίμων το 2016, από 55.199.321 ευρώ σε 71.586.788 ευρώ.
Η εταιρία εξακολουθεί και το 2016 να διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας:
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 22.171.088 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 46,13%.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 23.877.735 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,68%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 21.081.797 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,86%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 14.084.474 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 29,31%.
Η εταιρία διατηρεί ισχυρή ρευστότητα με μηδενικό δανεισμό.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με σχετική ανακοίνωση, τονίζουν:
«Εκφράζουμε την ιδιαίτερη ικανοποίησή μας, καθώς και την ισχυρή δέσμευσή μας να εργαστούμε μεθοδικά ώστε να καταστεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ουσιαστική πύλη εισόδου και μεταφορικό κέντρο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, τη Μεσόγειο, τη Βαλκανική Χερσόνησο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Έχοντας ως βασικά εφόδια την παρουσία και τη δυναμική της σε διεθνές και τοπικό επίπεδο, δεσμεύεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση του λιμανιού μέσα από την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων στις υποδομές, τον εξοπλισμό, την καινοτομία, τους ανθρώπινους πόρους και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς και στη συνολική ανάπτυξη της επιχειρηματικής κοινότητας και στην οικονομική ευημερία της περιοχής».
«Κύριο στόχο της επένδυσής μας αποτελεί η καθοριστική συμβολή στη συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με την υλοποίηση ενός τεράστιου επιχειρηματικού σχεδίου με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και την καθημερινότητά τους.
Ξεκινάμε δυναμικά, λοιπόν, την υλοποίηση μιας από τις σημαντικότερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα, γεγονός που, με κάθε τρόπο, επιβεβαιώνει περίτρανα την εμπιστοσύνη μας στις δυνατότητες των Ελλήνων καθώς και στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της», κλείνει η ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά της κοινοπραξίας προέβλεπε την καταβολή τιμήματος ύψους €231.926.000, για την απόκτηση του 67% της εταιρείας Ο.Λ.Θ. Α.Ε.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ. και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των €231.926.000, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ.
Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Τα αποτελέσματα του ΟΛΘ
Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ για το 2016 ανήλθε σε 48.061.529 ευρώ έναντι των 50.881.605 ευρώ του 2015, σημειώνοντας μείωση 5,54% και ανακάμπτοντας σημαντικά από τις ιδιαίτερα αρνητικές εξελίξεις του 1ου εξαμήνου, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου του 2016 υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας και επιπλέον 4 εβδομάδες αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες, λόγω την ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Μείωση 2,11%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 344.316 TEUs.
Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση 17,93% που οφείλεται εκτός των προαναφερόμενων δυσμενών γεγονότων, στη μείωση της δραστηριότητας ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου.
Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 16,80% λόγω της συστηματικής προσπάθειας αξιοποίησης των χώρων.
Η εταιρία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού του λειτουργικού κόστους, καταγράφοντας μείωση 2,48% σε σχέση με το 2015.
Σημειώθηκε σημαντική αύξηση κατά 29,69% των επενδυμένων διαθεσίμων το 2016, από 55.199.321 ευρώ σε 71.586.788 ευρώ.
Η εταιρία εξακολουθεί και το 2016 να διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας:
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 22.171.088 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 46,13%.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 23.877.735 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,68%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 21.081.797 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,86%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 14.084.474 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 29,31%.
Η εταιρία διατηρεί ισχυρή ρευστότητα με μηδενικό δανεισμό.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr