Στόχος είναι περισσότερη αιολική και ηλιακή ενέργεια στο δίκτυο με την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μακράς διαρκείας
Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια έχουν σημειώσει εκπληκτική επιτυχία μέσα σε λίγα χρόνια.
Η πραγματική δράση ξεκινά όταν κυκλοφορούν στην αγορά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας χαμηλού κόστους και μεγάλης διάρκειας, επιτρέποντας στους διαχειριστές δικτύου και στους χρήστες εκτός δικτύου να αντλήσουν περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ποτέ.
Έχοντας αυτό κατά νου, η ιστοσελίδα cleantechnica.com αναλύει τη νέα μπαταρία ροής βαναδίου από τη βρετανική εταιρεία Invinity Energy Systems.
Το πλεονέκτημα της μπαταρίας ροής
Όπως ορίζεται από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης διάρκειας διαρκούν τουλάχιστον 10 ώρες.
Ο στόχος είναι να εισαχθεί περισσότερη αιολική και ηλιακή ενέργεια στο δίκτυο με την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μακράς διαρκείας, αντί της κατασκευής νέων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου πλησιάζουν πιο κοντά στη διάρκεια των 10 ωρών. Ωστόσο, μια διάρκεια μόλις 4-6 ωρών είναι πιο χαρακτηριστική για τις σημερινές συστοιχίες ιόντων λιθίου. Αυτό είναι αρκετό για να βοηθήσει στην αποφυγή της κατασκευής νέων σταθμών «αιχμής» αερίου για την κάλυψη των αιχμών της ζήτησης, αλλά όχι αρκετά στο βασικό φορτίο ισχύος.
Οι μπαταρίες ροής ταιριάζουν στο λογαριασμό για αποθήκευση ενέργειας μεγάλης διάρκειας.
Μια μπαταρία ροής είναι μια σχετικά απλή συσκευή που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα όταν δύο εξειδικευμένα ρευστά ρέουν το ένα δίπλα στο άλλο, χωρισμένα από μια μεμβράνη.
Η κλιμάκωση είναι μια απλή υπόθεση της χρήσης μεγαλύτερων δεξαμενών για να διατηρηθούν τα δύο υγρά διαχωρισμένα.
Σε σύγκριση με την τεχνολογία ιόντων λιθίου, οι μπαταρίες ροής έχουν επίσης το πλεονέκτημα της χρήσης μη τοξικών, εύφλεκτων υλικών. Καλλιεργούν επίσης τη φήμη ότι είναι λιγότερο θορυβώδεις από τις συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου, συμβάλλοντας στην άμβλυνση των ανησυχιών της κοινότητας σχετικά με τις νέες εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας.
Παρόλα τα πλεονεκτήματά τους, οι μπαταρίες ροής εξακολουθούν να είναι ένα χτύπημα… στην αγορά αποθήκευσης ενέργειας.
Οι διαχειριστές δικτύου και οι χρήστες εκτός αυτού μπορεί να είναι απρόθυμοι να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας χωρίς αποδεδειγμένο ιστορικό. Έτσι το Υπουργείο Ενέργειας δίνει μια μικρή ώθηση.
Μπαταρίες ροής της Invinity σε 6 περιοχές
Η Invinity επιφορτίστηκε με την εγκατάσταση των μπαταριών ροής «Mistral» αξίας 84 megwatts, κατανεμημένων σε 6 τοποθεσίες.
Προς υποστήριξη του συνολικού προγράμματος, το Εθνικό Εργαστήριο Βορειοδυτικού Ειρηνικού του υπουργείου Ενέργειας φιλοξενεί μία από τις μπαταρίες για μια περίοδο επίδειξης 10 ετών.
Οι άλλες 5 μπαταρίες θα φιλοξενούνται από αγροτικούς συνεταιρισμούς ηλεκτρικής ενέργειας που ανήκουν σε συντελεστές στα Μεσοδυτικά και Νοτιοανατολικά, υπό την ομπρέλα του Εθνικού Συνεταιρισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Περισσότερες μπαταρίες ροής για τις ΗΠΑ το 2025
Η εγκατάσταση των 6 μπαταριών ροής έχει προγραμματιστεί για το 2025.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Invinity ανακοίνωσε ότι η 4ης γενιάς, αρθρωτή μπαταρία ροής «ENDURIUM™» είναι έτοιμη για την αγορά.
Η νέα μπαταρία έχει κλιμακωθεί και βελτιωποιηθεί για εφαρμογές μεγάλου όγκου, με έως και διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από την μπαταρία ροής 3ης γενιάς της εταιρείας.
Οι πελάτες με λιγότερες από 10 MWh ανάγκης μπορούν ακόμα να αποκτήσουν την πλατφόρμα VS3 της εταιρείας.
Η Invinity σημειώνει ότι η τεχνολογία μπαταριών ροής του (συμπεριλαμβανομένου του VS3), έχει αναπτυχθεί σε πάνω από 80 έργα σε όλο τον κόσμο.
Τα υπέρ της νέας μπαταρίας ροής
Σύμφωνα με την Invinity τα βασικά πλεονεκτήματα της νέας μπαταρίας ροής είναι τα ακόλουθα:
1) Εφαρμογές υψηλής απόδοσης.
Σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι αντίστοιχες ροής βαναδίου δεν υποβαθμίζονται με επαναλαμβανόμενους κύκλους.
«Εύκολη εκφόρτιση για έως και 18 ώρες ή εκτέλεση πολλαπλών μικρότερων κύκλων ανά ημέρα για την αντιμετώπιση των διαρκώς μεταβαλλόμενων συνθηκών της αγοράς και τη μεγιστοποίηση της σύλληψης εσόδων», εξηγεί η Infinity.
2) Μεγάλη χονδρική και Grid Assets.
Η nvinity επισημαίνει ότι η ζήτηση για λύσεις αποθήκευσης ενέργειας με περισσότερες από 6 ώρες χωρητικότητας αυξάνεται.
3) Σε συνδυασμό με τη Solar σε μεγάλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις.
Η Invinity στοχεύει επίσης στην αγορά για επιτόπια αποθήκευση ενέργειας για μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και εταιρικές πανεπιστημιουπόλεις, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μετατοπίσουν τη διαθεσιμότητα ηλιακής ενέργειας χαμηλού κόστους.
4) Τοποθεσίες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αδειοδότησης λόγω κινδύνου πυρκαγιάς και θορύβου.
Υπάρχουν αντιδράσεις ενάντια στις συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου σε οικιακές περιοχές, με τους αντιπάλους να εκφράζουν ανησυχίες για κινδύνους για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, καθώς και για τον θόρυβο.
Απουσία από τα ηλεκτρικά οχήματα
Λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα των μπαταριών ροής, είναι δίκαιο να αναρωτηθούμε γιατί δεν κάνουν την εμφάνισή τους στα ηλεκτρικά οχήματα.
Το βάρος και ο όγκος είναι δύο σημαντικοί λόγοι.
Ωστόσο, τουλάχιστον ένας ενδιαφερόμενος φορέας EV είναι πρόθυμος να το δοκιμάσει.
Πέρυσι, η ευρωπαϊκή startup nanoFlowcell ανακοίνωσε τα σχέδιά της να φέρει στην αγορά το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο με μπαταρία ροής.
www.worldenergynews.gr