Ναυτιλία

Maersk: Στρέφεται στην χρήση πράσινης μεθανόλης και βιομεθανόλης (Reuters)

Maersk: Στρέφεται στην χρήση πράσινης μεθανόλης και βιομεθανόλης (Reuters)
Η παραγωγή βιομεθανίου αυξάνεται στην Ευρώπη, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο σε πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο

Τα εναλλακτικά καύσιμα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έως και το ένα πέμπτο της εταιρείας A.P. Moller-Maersk στην κατανάλωση του καυσίμου ναυτιλίας το 2030. Στόχος της είναι να φτάσει το καθαρό μηδέν μέχρι το 2040, δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας την Πέμπτη.

Ο γίγαντας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων καταναλώνει συνήθως μεταξύ 10 και 11 εκατομμυρίων μετρικών τόνων ισοδύναμου μαζούτ ετησίως, εκ των οποίων πέρσι το 3% ήταν εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με το Reuters.

Ο παγκόσμιος στόλος της διακινεί περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και συνεισφέρει περίπου το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG).

Η Emma Mazhari, αντιπρόεδρος, επικεφαλής των ενεργειακών αγορών τόνισε ότι πιθανότατα το 15% έως 20% των πράσινων καυσίμων ή των ανανεώσιμων πηγών καυσίμων το 2030 θα είναι βιοντίζελ. Η πράσινη μεθανόλη θα έχει πολύ μεγάλη παρουσία, καθώς και βιομεθάνιο.

Πράσινη μεθανόλη και βιομεθανόλη

Η παραγωγή βιομεθανίου αυξάνεται στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο σε πλοία που χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Η εταιρεία εγκαινίασε την Πέμπτη το τελευταίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεθανόλης διπλού καυσίμου A.P. Moller, σαν μέρος ενός στόλου 18 τέτοιων πλοίων που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν φέτος και το επόμενο έτος.

Το πλοίο με σημαία Δανίας είχε γεμίσει με 500 μετρικούς τόνους πράσινης μεθανόλης πριν αναχωρήσει από το ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries στο Ulsan της Νότιας Κορέας. Έχει την ικανότητα να μεταφέρει 16.000 κυβικά μέτρα μεθανόλης που θα του επέτρεπε να πλεύσει από την Ασία στην Ευρώπη και πίσω.

Η Maersk υπέγραψε συμβόλαιο με την κινεζική LONGi Green Energy Technology για την αγορά βιομεθανόλης που θα ξεκινήσει το 2026.

Ενώ περισσότεροι αποστολείς έχουν κάνει παραγγελίες για πλοία με μεθανόλη διπλού καυσίμου, η προσφορά πράσινης μεθανόλης δεν έχει ακόμη καλύψει τη ζήτηση. Επίσης, τα πλοία απαιτούν περίπου διπλάσιο όγκο μεθανόλης από τα παραδοσιακά καύσιμα λόγω της χαμηλότερης ενεργειακής έντασης.

Τα εναλλακτικά καύσιμα κοστίζουν περισσότερο από το διπλάσιο των συμβατικών καυσίμων. Όπως και πολλές άλλες πράσινες τεχνολογίες, είτε πρόκειται για ηλιακούς συλλέκτες είτε για οχήματα EV, χρειάζονται τακτικοί κανονισμοί που να ρυθμίζουν τις τιμές. Η Maersk συνεργάζεται με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για να θεσπίσει τέτοιους κανονισμούς.

Η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ έχει προγραμματιστεί τον Απρίλιο να καθορίσει μια παγκόσμια ρυθμιστική δομή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης