Μετρό Θεσσαλονίκης - Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου της Ελλάδας, το τριπλό μήνυμα - Εξάρχου (Άκτωρ): Τα καταφέραμε

Μετρό Θεσσαλονίκης - Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου της Ελλάδας, το τριπλό μήνυμα - Εξάρχου (Άκτωρ): Τα καταφέραμε
Εξάρχου: Περάσαμε δύσκολες μέρες, αλλά και με τη βοήθεια της κας Μενδώνη, του κ.Σταϊκούρα, του Πρωθυπουργού και άλλων τα καταφέραμε

Γεγονός είναι από σήμερα, Σάββατο 30 Νοεμβρίου, το μετρό Θεσσαλονίκης, τα εγκαίνια του οποίου έγιναν παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος μάλιστα πάτησε και το κουμπί έναρξης της λειτουργίας του, ώστε να επιβιβαστούν οι πρώτοι επιβάτες του.
Προηγήθηκε η τελετή παράδοσης, με την πρωθυπουργό να λέει χαρακτηριστικά τη φράση «το είπαμε, το κάναμε», αλλά και το τριπλό μήνυμα που εκπέμπει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για ένα σύμβολο προόδου της Ελλάδας.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα και δεσμεύτηκε ότι τον Νοέμβριο του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.

«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό, το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή είμαι σίγουρος ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ενα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας», είπε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, μίλησε για αμέτρητες δυσκολίες, όμως τελικώς αναδείχθηκαν τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του.
Όπως είπε, «ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που συνάντησε αυτό το έργο, για να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος. Κρατώ τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου πως η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025».

Υπογράμμισε δε, ότι «δε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη όταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια».
Δήλωσε υπερήφανος που παραδίδει αυτό το έργο που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Αφού αναφέρθηκε στο «νέο σύγχρονο απόκτημα της πόλης» που δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη τη χώρα, έκανε λόγο στο νέο συγκοινωνιακό τοπίο που δημιουργεί η λειτουργία του μετρό σε συνδυασμό με τα πολλά νέα λεωφορεία και τις συνδέσεις της Εγναντίας, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι Θεσσαλονικείς θα το αγαπήσουν.

Το κουμπί έναρξης

Αμέσως μετά την ομιλία του, ο πρωθυπουργός μετέβη μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, αλλά και τους αρμόδιους υπουργούς στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί την έναρξη λειτουργίας του μετρό.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό ώστε να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης και η κα Σακελλαροπούλου επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.

Η τελετή παράδοσης

Η τελετή παράδοσης ξεκίνησε λίγα λεπτά μετά τις 12:00 με τον αγιασμό του έργου.
Στο βήμα ανέβηκαν ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Ν. Κουρέτας, ο διευθύνων σύμβουλος της Aktor Group (πρώην Intrakat) Αλ. Εξάρχου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας και ο υφυπουργός, Ν. Ταχιάος, η υπουργός Πολιτισμού, Λ. Μενδώνη, ο Απ. Τζιτζικώστας, μέχρι πρότινος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και νυν επίτροπος Μεταφορών, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Ν. Αγγελούδης.

Ο κ. Σταϊκούρας μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές. Το εμβληματικό αυτό έργο έχει μακρά διαδρομή, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιπαραθέσεων που προκάλεσαν καθυστερήσεις. Απεναντι σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για να κάνουν πραγματικότητα αυτό το έργο, πίστεψαν και συνέβαλαν στην πραγματοποίησή του.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη πως η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη υπηρετεί αυτή την πραγματικότητα με πράξεις και όχι με λόγια. Η Θεσσαλονίκη αποκτά και Μετρό και Αρχαία, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί. Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη αποκτά από τα πιο σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης στην Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Η Θεσαλονίκη αλλάζει σελίδα, η σημερινή είναι η ημέρα της αυτοπεποίθησης για την πόλη»

Συγκινημένος εμφανίστηκε ο κ. Ταχιάος ανεβαίνοντας στο βήμα, δηλώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «για μερικούς από εμάς, η σημερινη μέρα είναι ένα τέλος. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας. Ας αφήσουμε στην άκρη αυτό που έχει μείνει στην ιστορία σαν τρύπα του Κούβελα. Σημασία έχει πως φτάσαμε με μοναδική επιτυχία σε αυτό που αντιπροώπευσαν οι παλιοί Δήμαρχοι. Σήμερα είναι μέρα γιορτής, μια αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Θα δείτε μια άλλη Θεσσαλονίκη. Να συμφωνήσουμε πως στο μέλλον θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική εργαλειοποίηση».
Η κα Μενδώνη, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «οι ανασκαφές, ιδιαίτερα στην Αγία Σοφία και στον Βενιζέλο, αποκάλυψαν την πρωτοβυζαντινή εικόνα της πόλης» και ευχαρίστησε τον Μητσοτάκη για την εμπιστοσύνη που της έδειξε.

Αλέξανδρος Εξάρχου (Άκτωρ): Περάσαμε δύσκολες μέρες αλλά τα καταφέραμε και παραδίδουμε το Μετρό στη Θεσσαλονίκη

«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά να παραδίδουμε αυτό το έργο, που πέρασε από πολλές ταλαιπωρίες» είπε νωρίς το μεσημέρι του Σαββάτου 30/11 κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της Aktor Group (πρώην Intrakat).
Δεν έχει νόημα να αναφερθούμε στις ταλαιπωρίες, είπε ο κ.Εξάρχου, αλλά θέλω να αναφερθώ στον τελευταίο χρόνο.

«Όταν πριν από ένα χρόνο αναλάβαμε την Άκτωρ έλαβα τηλεφώνημα από τον Πρωθυπουργό και μου είπε πως πρέπει τον Νοέμβριο του 2024 το έργο να είναι έτοιμο.
«Εκείνη τη μέρα πήγα στο γραφείο και φώναξα όλους τους ανθρώπους της εταιρείας και τους είπα τι πρέπει να κάνουμε.
Περάσαμε δύσκολες μέρες, αλλά και με τη βοήθεια της κας Μενδώνη, του κ.Σταϊκούρα, του Πρωθυπουργού και άλλων τα καταφέραμε, είπε ο κ.Εξάρχου.

Πιστεύω ότι φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο.
Η Θεσσαλονίκη απέκτησε μετρό που άλλες χώρες θα ζήλευαν και έχει το σταθμό Βενιζέλου που είναι ο καλύτερος στον κόσμο.
Θα τον επισκέπτονται οι πολίτες του κόσμου για να βλέπουν ένα μουσείο», είπε ο κ.Εξάρχου στην ομιλία του.

Επίσκεψη Μητσοτάκη στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό

Τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός νωρίτερα το Σάββατο 30/11, πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου έγινε η τελετή για την έναρξη λειτουργίας του έργου.
Ο πρωθυπουργός περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό.
Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου και τον ευχαρίστησαν.
Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.

Το μετρό

Το έργο περιλαμβάνει 13 σύγχρονους Σταθμούς, σε 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους που κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων.
Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς είναι 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι 250.000 επιβάτες.
Οι σταθμοί από τα δυτικά προς τα ανατολικά είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Δημοκρατίας – Βενιζέλου – Αγία Σοφία – Σιντριβάνι – Πανεπιστήμιο – Παπάφη – Ευκλείδης – Φλέμινγκ – Ανάληψη – 25ης Μαρτίου – Βούλγαρη – Νέα Ελβετία.
Μέσα στο 2025 θα παραδοθεί προς χρήση η επέκταση προς την Καλαμαριά, με τους σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Συνολικά, με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και την επέκταση προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.

Δωρεάν η μετακίνηση έως 3/12 - Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο από 4/12

Η επιβίβαση, μετά την περίοδο δωρεάν μετακινήσεων έως την Τρίτη 3/12, θα γίνεται με εισιτήριο κόστους 0,60 ευρώ, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα πολλαπλών επιβιβάσεων εντός του χρονικού ορίου των 70 λεπτών.
Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών στο μετρό θα κοστίζει 16 ευρώ, ενώ αντίστοιχη είναι και η τιμή για την κάρτα του ΟΑΣΘ.
Σημειώνεται ότι δεν θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για Μετρό και λεωφορεία, καθώς δεν εξασφαλίστηκε η διαλειτουργικότητα των συστημάτων έκδοσης και επικύρωσης εισιτηρίων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης