Σύμφωνα με το Bloomberg
O γερμανικός όμιλος BMW πιέζει το Βερολίνο να καταψηφίσει το σχέδιο της ΕΕ για επιβολή νέων δασμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, ενώνοντας τις φωνές της με άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν μια σημαντική απώλεια των εσόδων τους από την τεράστια κινεζική αγορά.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε.
«Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση», συμπλήρωσε.
Την Παρασκευή η ψηφοφορία
Τα κράτη μέλη της ΕΕ ετοιμάζονται να ψηφίσουν την Παρασκευή για την επιβολή οριστικών δασμών ύψους έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά ρεύματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Όπως είναι γνωστό, θα χρειαστεί ειδική πλειοψηφία - 15 κράτη μέλη που εκπροσωπούν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ - για να μην περάσει η επιβολή των δασμών.
Στο μεταξύ, Γερμανοί αξιωματούχοι δήλωσαν την Τρίτη ότι η πλευρά τους σκοπεύει να απέχει από την ψηφοφορία, ενώ αναμένεται πως ένας σημαντικός αριθμός κρατών μελών της ΕΕ θα απέχει επίσης, γεγονός που θα μπορούσε να καταστήσει δυσκολότερη την παρεμπόδιση της εφαρμογής των δασμών.
Γενικότερα, η Γερμανία έχει καταστήσει σαφές ότι ελπίζει στην επίτευξη μιας λύσης μέσω διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας.
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αναμένεται να συζητήσουν τους δασμούς στο Βερολίνο αργότερα σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως η Κομισιόν, ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ, πρότεινε την αύξηση των δασμών μετά από έρευνα που έκανε και στην οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Κίνα επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blume, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν θα κερδίσει», δήλωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε.
«Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση», συμπλήρωσε.
Την Παρασκευή η ψηφοφορία
Τα κράτη μέλη της ΕΕ ετοιμάζονται να ψηφίσουν την Παρασκευή για την επιβολή οριστικών δασμών ύψους έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά ρεύματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Όπως είναι γνωστό, θα χρειαστεί ειδική πλειοψηφία - 15 κράτη μέλη που εκπροσωπούν το 65% του πληθυσμού του μπλοκ - για να μην περάσει η επιβολή των δασμών.
Στο μεταξύ, Γερμανοί αξιωματούχοι δήλωσαν την Τρίτη ότι η πλευρά τους σκοπεύει να απέχει από την ψηφοφορία, ενώ αναμένεται πως ένας σημαντικός αριθμός κρατών μελών της ΕΕ θα απέχει επίσης, γεγονός που θα μπορούσε να καταστήσει δυσκολότερη την παρεμπόδιση της εφαρμογής των δασμών.
Γενικότερα, η Γερμανία έχει καταστήσει σαφές ότι ελπίζει στην επίτευξη μιας λύσης μέσω διαπραγματεύσεων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας.
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αναμένεται να συζητήσουν τους δασμούς στο Βερολίνο αργότερα σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως η Κομισιόν, ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ, πρότεινε την αύξηση των δασμών μετά από έρευνα που έκανε και στην οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Κίνα επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέρριψαν σε γενικές γραμμές τους δασμούς, οι οποίοι, όπως λένε, θα μπορούσαν να απειλήσουν τις πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα προβεί σε αντίποινα με αντίμετρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, ηγήθηκε των εκκλήσεων για ανοικτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Oliver Blume, εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες του για μια πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.
www.worldenergynews.gr