Ναυτιλία

Ναυτιλία: Σκάφη με μεθανολή προωθεί η Φινλανδία (ecoticias)

Ναυτιλία: Σκάφη με μεθανολή προωθεί η Φινλανδία (ecoticias)

Η Wärtsilä ανακοίνωσε 4 νέους κινητήρες που θα αποτελέσουν το μέλλον στις θαλάσσιες μεταφορές και θα συμβάλλουν  στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα

Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία καταβάλλει προσπάθεια για την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα το συντομότερο δυνατό (κατά προτίμηση έως το 2050).

Η μεθανόλη είναι μια πρακτική και εφικτή επιλογή για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα.

Με την αυξανόμενη πίεση για τη βιομηχανία να στραφεί σε πιο βιώσιμες λύσεις, η μεθανόλη έχει ανταποκριθεί στην πρόκληση να τροφοδοτήσει το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών.

Η Wärtsilä (φινλανδική εταιρεία που κατασκευάζει και εξυπηρετεί πηγές ενέργειας και άλλο εξοπλισμό στη ναυτιλία και τις αγορές ενέργειας) υπήρξε από τους πρωτοπόρους των κινητήρων μεθανόλης.

Για τους πλοιοκτήτες και τους χειριστές, η επιλογή των κινητήρων μεθανόλης της Wärtsilä είναι μια ευκαιρία να προετοιμαστούν για το μέλλον και λογικά  θα ωφελήσουν το περιβάλλον, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ecoticias.com.

Οι κινητήρες μεθανόλης έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων παρέχοντας παράλληλα την ευελιξία που είναι ζωτικής σημασίας στη ναυτιλιακή επιχείρηση.

Μέσω της τεχνολογίας μεθανόλης, η Wärtsilä υποστηρίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην επίτευξη της πράσινης ατζέντας της και στη συμμόρφωση με τους παγκόσμιους στόχους.

Η εταιρεία σε αυτή την καινοτομία ξεκίνησε με το πλοίο Stena Germanica που το 2015 άρχισε να λειτουργεί με καύσιμο μεθανόλης.

Το 2022 συνέχισε με την κυκλοφορία του κινητήρα Wärtsilä 32 Methanol. Αυτές οι προσπάθειες υποδεικνύουν την ώθηση της Wärtsilä για βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Οι 4 νέοι κινητήρες Wärtsilä

Η Wärtsilä συνέχισε την ηγετική της θέση στην τεχνολογία μεθανόλης με την ανακοίνωση 4 νέων κινητήρων: Wärtsilä 20, Wärtsilä 31, Wärtsilä 46F και Wärtsilä 46TS.

Αυτοί οι κινητήρες αποτελούν σημαντικά ορόσημα στη ναυτική μηχανική και είναι όλοι σχεδιασμένοι για λειτουργία καυσίμου μεθανόλης. Προσθέτει στη γκάμα προϊόντων της Wärtsilä για διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων, ενισχύοντας έτσι την εστίαση της εταιρείας στην ευελιξία στα καύσιμα και στις ανάγκες της αγοράς θαλάσσιων μεταφορών.

Η οικογένεια κινητήρων Wärtsilä 20 θα αποτελείται από τα νέα μοντέλα, τα οποία θα είναι ευέλικτα για σκοπούς καύσης μεθανόλης και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε θαλάσσιες εφαρμογές.

Αυτή η ευελιξία ταιριάζει καλά στη ζήτηση της βιομηχανίας για κινητήρες που λειτουργούν με διαφορετικά καύσιμα και είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Επίσης οι  κινητήρες Wärtsilä 31 και Wärtsilä 46F θα τροποποιηθούν για να υποστηρίζουν καύσιμο μεθανόλης, δείχνοντας την ετοιμότητα της εταιρείας για την ανάπτυξη της αγοράς κινητήρων.

 

Μετατροπή σκαφών σε καύσιμο μεθανόλης

Πολλές σημαντικές τεχνολογίες και παράγοντες εμπλέκονται στη μετατροπή των πλοίων σε καύσιμο μεθανόλης.

Υπάρχουν λύσεις μετασκευής που η Wärtsilä σχεδίασε πρόσφατα για υψηλή απόδοση, ειδικά για κινητήρες Wärtsilä 31 και Wärtsilä 46F. Η μεθανόλη ως καύσιμο πλοίων περιλαμβάνει αλλαγές κινητήρα, συστήματα καυσίμων και λειτουργίες πλοίων.

Η μεθανόλη είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή λόγω της ικανότητάς της να χωράει στην υπάρχουσα υποδομή αποθήκευσης και διανομής υγρών καυσίμων.

Σε αντίθεση με άλλα AF, η μεθανόλη δεν απαιτεί εκτεταμένες αλλαγές στην υπάρχουσα υποδομή η οποία, με τη σειρά της, έχει χαμηλό κόστος μετατροπής για τους πλοιοκτήτες.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της παροχής ολοκληρωμένων λύσεων εκ των υστέρων που εγγυώνται ότι η μετάβαση στο καύσιμο μεθανόλης δεν επηρεάζει τα επιχειρηματικά μοντέλα των χειριστών σκαφών.

Από τους εκ των υστέρων κινητήρες, ο πιο διάσημος είναι ο κινητήρας Wärtsilä 32 Methanol, ο οποίος κυκλοφόρησε το 2022.

Αυτός ο κινητήρας πολλαπλών καυσίμων μπορεί να λειτουργεί με μεθανόλη, υγρά βιοκαύσιμα και βαρύ μαζούτ (HFO), το οποίο είναι κατάλληλο για διάφορες εφαρμογές πρόωσης. Χρησιμοποιείται ως ντίζελ-ηλεκτρικός κινητήρας και ως βοηθητικός και κύριος κινητήρας μεταβλητής ταχύτητας, αποδεικνύοντας την ευελιξία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία.


Ο ρόλος της μεθανόλης στη θαλάσσια απανθρακοποίηση

Η μεθανόλη αναδεικνύεται ως ένας πολλά υποσχόμενος υποψήφιος για τον ρόλο του κρίσιμου καυσίμου στην απεξάρτηση από τον άνθρακα στον ναυτιλιακό τομέα.

Η παρούσα μελέτη έδειξε ότι η μεθανόλη είναι μια πρακτική και εφικτή επιλογή για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα. Λειτουργεί με τη σημερινή υποδομή καυσίμων, απευθύνοντας έκκληση στους πλοιοκτήτες που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αλλά δεν μπορούν ακόμη να επισκευάσουν τους στόλους τους.

Επίσης, η μεθανόλη μπορεί να συντεθεί από βιομάζα, καθιστώντας την μεταξύ των πιο προτιμώμενων καυσίμων στο μέλλον.

Η ικανότητα παραγωγής μεθανόλης από ανανεώσιμες πηγές την καθιστά κρίσιμο παράγοντα στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων και καταπολεμά τις εκπομπές άνθρακα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης