Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών εστιάζουν και στις ενισχυμένες ροές container προς τη Ρωσία, γεγονός που περιορίζει ακόμη περισσότερο την προσφορά τονάζ
Ρεκόρ πολλών μηνών καταγράφει το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα ναυλώσεων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία.
Οι μαζικές αναδρομολογήσεις των πλοίων από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας προς αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας έχουν επιφέρει ταξίδια μεγαλύτερων αποστάσεων και πρόσθετη ζήτηση για τονάζ.
Την ίδια ώρα, ωστόσο, τα διαθέσιμα προς ναύλωση βαπόρια είναι λίγα, με αποτέλεσμα τα ναύλα να εκτοξεύονται.
Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών εστιάζουν και στις ενισχυμένες ροές container προς τη Ρωσία, γεγονός που περιορίζει ακόμη περισσότερο την προσφορά τονάζ.
«Βλέπουμε σημαντική αύξηση της ζήτησης, γεγονός που εκτόξευσε τη δραστηριότητα ναυλώσεων την τελευταία εβδομάδα. Η αγορά κινείται προς όφελος των πλοιοκτητών και των απαιτήσεών τους, οι οποίες ενώ στην αρχή φαίνονταν ανέφικτες, τώρα μοιάζουν ρεαλιστικές. Το άμεσα διαθέσιμο τονάζ είναι σχεδόν μηδενικό και οι πλοιοκτήτες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ωθήσουν τις διάρκειες των ναυλώσεων έως και δύο χρόνια, δίνοντας μικρότερη έμφαση στο τίμημα της ναύλωσης» τονίζει η MB Shipbrokers.
«Αν και τις προηγούμενες εβδομάδες, οι ναυλωτές ήταν απροετοίμαστοι να καλύψουν τις απαιτήσεις των πλοιοκτητών, ιδιαίτερα σχετικά με τις διάρκειες των ναυλώσεων, αυτό άλλαξε την περασμένη εβδομάδα, καθώς ο όγκος των καταγεγραμμένων ναυλώσεων ήταν ο υψηλότερος που έχει παρατηρηθεί εδώ και αρκετούς μήνες» σημειώνει, από την πλευρά του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Braemar.
Με βάση τις τελευταίες ναυλομεσιτικές εκθέσεις, το ενδιαφέρον των ναυλωτών εστίασε στα μεγέθη 1.800 – 4.500 TEUs.
«Μπορούμε να πούμε ότι τα πλοία μεταξύ 2.000-4.000 TEUs βίωσαν μία από τις πιο δραστήριες εβδομάδες των πρόσφατων μηνών. Ο ανταγωνισμός για τονάζ ήταν ιδιαίτερα σκληρός, με τους πλοιοκτήτες να αναθεωρούν τις ιδέες τους στις διαπραγματεύσεις σε ημερήσια, ακόμη και ωριαία, βάση» εξηγεί η MB Shipbrokers.
Ηγούνται οι ελληνικές ναυτιλιακές
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα ελληνικών συμφερόντων νεότευκτο πλοίο χωρητικότητας 2.782 TEUs, το οποίο ναυλώθηκε για δύο έτη, με τίμημα 25.000 δολαρίων την ημέρα στη Maersk.
Οι αναλυτές της Braemar επισημαίνουν ότι η δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών εξασφάλισε ακόμη δύο βαπόρια, χωρητικότητας 2.800 TEUs, στον Ατλαντικό για ελάχιστη διάρκεια 18 μηνών, «υποδεικνύοντας την ισχυρή ζήτηση για τονάζ, παρότι θεωρητικά το εν λόγω σχέδιο πλοίου δεν είναι και το πιο προτιμώμενο από τους ναυλωτές».
Πόσο θα κρατήσει το ράλι
Το ζήτημα είναι ωστόσο το πόσο θα κρατήσει αυτή η ανοδική πορεία.
Οι αναλυτές της Braemar εκτιμούν διατήρηση του ράλι τουλάχιστον για τις ερχόμενες εβδομάδες, λαμβάνοντας, όμως, υπόψη ότι σε καθημερινή βάση τα ναυπηγεία παραδίδουν στην αγορά νέα πλοία, τα οποία θα πιέσουν το ισοζύγιο προσφοράς / ζήτησης.
Σημειώνεται ότι ο σύνθετος δείκτης World Container Index του βρετανικού οίκου Drewry που καταγράφει την πορεία του κόστους των containers 40 ποδών σε όλες τις μεγάλες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές, διόρθωσε τις τελευταίες εβδομάδες από τα υψηλά, στα οποία είχε σκαρφαλώσει μετά την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
www.worldenergynews.gr