Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Αρνητικοί οι προμηθευτές στις προτεινόμενες αλλαγές από την ΡΑΑΕΥ για τον Κώδικα Προμήθειας

Αρνητικοί οι προμηθευτές στις προτεινόμενες αλλαγές από την ΡΑΑΕΥ για τον Κώδικα Προμήθειας
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά ο προμηθευτής που δεν έχει εισπράξει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν έχει κανένα συμφέρον να ενημερώσει τον ΔΕΔΔΗΕ
Σχετικά Άρθρα

Τη βεβαιότητα ότι οι αλλαγές του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας που έδωσε δημόσια διαβούλευση η Ρυθμιστική Αρχή ΡΑΑΕΥ, δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα ως προς την αντιμετώπιση του φαινομένου του ενεργειακού τουρισμού εκφράζουν οι προμηθευτές ηλεκτρισμού. 

Οι αλλαγές στον Κώδικα που συζητούνται ήδη από το 2020 μετά από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και έρχονται σε συνέχεια μέτρων που παρουσίασε το περασμένο Φθινόπωρο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, όπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου δεν θα λειτουργήσουν προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών αφού το χρηματοοικονομικό αλλά και το διοικητικό κόστος που προκαλούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές παραμένει και διαχέεται στους συνεπείς καταναλωτές. 

Οι προμηθευτές εμφανίζονται απογοητευμένοι καθώς όπως επισημαίνουν ούτε αυτή τη φορά αντιμετωπίστηκε στρατηγικά και συνθετικά το πρόβλημα των στρατηγικών κακοπληρωτών, οι οποίοι μπορούν να μετακινούνται αζημίως από προμηθευτή σε προμηθευτή αφήνοντας πίσω του απλήρωτους λογαριασμούς ή μπορεί να αλλάζουν ΑΦΜ και να μην πληρώνουν τις οφειλές τους για ρεύμα που έχουν καταναλώσει. 


Συσχέτιση των δεδομένων της ΑΑΔΕ με αυτά του ΔΕΔΔΗΕ

Σύμφωνα με τους προμηθευτές θα έπρεπε να υπάρξει συσχέτιση των δεδομένων της ΑΑΔΕ με αυτά του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα πράγμα που δεν προβλέπεται να γίνει. Επίσης θεωρούν ότι δεν θα λειτουργήσει ούτε η περίφημη επισήμανση των καταναλωτών που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και αλλάζουν προμηθευτή. 

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά ο προμηθευτής που δεν έχει εισπράξει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν έχει κανένα συμφέρον να ενημερώσει τον ΔΕΔΔΗΕ αφού δεν πρόκειται για εργαλείο είσπραξης αλλά για εργαλείο ενημέρωσης του ανταγωνιστή. 

Όπως λένε χαρακτηριστικά εκπρόσωποι του κλάδου όπως είναι γραμμένος ο νέος Κώδικας επιδεινώνει την κατάσταση και δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα στην λειτουργία της αγοράς. Μάλιστα ετοιμάζονται να απατήσουν αρνητικά στο πλαίσιο της διαβούλευσης που πραγματοποιεί η ΡΑΑΕΥ και η οποία λήγει στις 26 Απριλίου. 


Οι σημαντικότερες αλλαγές

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι βασικές προβλέψεις του Κώδικα σε ότι αφορά τις δυνατότητες αλλαγής προμηθευτή αφορούν όχι μόνο τον ηλεκτρισμό αλλά και το φυσικό αέριο. Οι πλέον σημαντικές από αυτές συνοψίζονται στα εξής:    

  • Δεν επιτρέπεται αλλαγή προμηθευτή όταν έχει υποβληθεί εντολή απενεργοποίησης ή είναι ενεργή εντολή επισήμανσης του πελάτη ως υπερήμερου στο σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ, η του αρμόδιου διαχειριστή για την περίπτωση του φυσικού αερίου, από τρεις διαφορετικούς προμηθευτές για τους οικιακούς καταναλωτές και από δυο προμηθευτές  για μη οικιακούς καταναλωτές. 
  • Ο προμηθευτής οφείλει να προβλέπει δυνατότητα εξόφλησης του λογαριασμού σε δόσεις και έχει το δικαίωμα επικοινωνίας με τον πελάτη για τη υπενθύμιση της οφειλής του και προσφέροντας τη δυνατότητα εξόφλησης σε δόσεις που δεν μπορεί να είναι λιγότερες από έξι.  
  • Αν παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη κατά σειρά προθεσμία εξόφλησης, δηλαδή δυο μήνες ο προμηθευτής οφείλει να επικοινωνήσει με τον πελάτη εντός δέκα ημερών για να του προσφέρει πρόταση διακανονισμού και εφόσον ο καταναλωτής δεν δεχθεί ο προμηθευτής υποβάλει Εντολή Επισήμανσης. 
  • Μετά την αλλαγή Προμηθευτή και εφόσον δεν πληρωθεί ο τελικός λογαριασμός ο Προμηθευτής οφείλει να επικοινωνήσει με τον πρώην Πελάτη για να του προσφέρει πρόταση διακανονισμού. Στην περίπτωση που ο πρώην Πελάτης δεν δεχτεί τον διακανονισμό, ο παλαιός Προμηθευτής υποβάλει Εντολή Επισήμανσης του Πελάτη. 
  • Η Εντολή Επισήμανσης Πελάτη ως υπερήμερου μπορεί να υποβληθεί από τρεις προμηθευτές για τους οικιακούς και από δυο προμηθευτές για τους μη οικιακούς. 
  • Σε πελάτες οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών, ο προμηθευτής υποχρεούται να παρέχει, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών. 
  • Το σύστημα επισήμανσης πρώην πελατών αφορά οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες από την 1.1.2020 και μετά. 
  • Εάν κατά την πρώτη εφαρμογή υπάρξουν ενεργές Εντολές Επισήμανσης για Πελάτη ως υπερήμερου από τρεις προμηθευτές για τους οικιακούς και από δυο προμηθευτές για τους μη οικιακούς καταναλωτές περιορίζεται αυτομάτως το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή του πελάτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προβλέπεται επίσης η παροχή συγκατάθεσης του πελάτη για την παροχή πληροφοριών προς τον νέο προμηθευτή σχετικά με την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών ή/και τυχόν εντολών επισήμανσης ως η και εντολής απενεργοποίησης μετρητή στο της επεξεργασίας αίτησης του πελάτη για αλλαγή προμηθευτή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης