Ως επαναστατικός τρόπος σκέψης για την υποστήριξη καθαρής ενέργειας, η μίσθωση EV είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσει η αγορά
Η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) θα μπορούσε να γίνει το καινοτόμο παράδειγμα δράσης για το κλίμα που έγινε σωστά, εξηγεί ο William Todts στην T&E και ο πρόεδρος της Γαλλίας Macron υποσχέθηκε να το κάνει, τόσο υπέρ των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα όσο και για να αντιμετωπίσει την κριτική ότι, ακόμη και με επιδοτήσεις, τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι απρόσιτα για πολλούς, όπως μεταφέρει το energypost.
Ο Todts αναφέρει ανάλυση T&E που δείχνει ότι μεταξύ 2024 και 2030 περίπου 900.000 νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μηνιαίο κόστος μίσθωσης από 70 έως 200 ευρώ.
Το κόστος των 800 εκατ. ευρώ ετησίως σε επιδοτήσεις θα μπορούσε εύκολα να αντισταθμιστεί με τη σταδιακή κατάργηση των τρεχουσών επιδοτήσεων που ωφελούν τους εύπορους οδηγούς ενώ ως επαναστατικός τρόπος σκέψης για την υποστήριξη καθαρής ενέργειας, η μίσθωση EV είναι μια εξαιρετική αφετηρία.
Επιπλέον, θα άνοιγε την πόρτα σε έναν κόσμο φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων και θα έδινε επίσης κίνητρα στους ευρωπαίους κατασκευαστές να επικεντρωθούν στα ηλεκτρικά οχήματα μικρής κατηγορίας (αντί για ακριβά) και να προετοιμαστούν για να ανταγωνιστούν την Κίνα για την παγκόσμια αγορά, κάτι που δεν κάνουν σήμερα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον.
Είναι καθαρά, διασκεδαστικά στην οδήγηση και φθηνά στην κατοχή τους και μια μέρα όλοι θα οδηγούμε ηλεκτρικά.
Και όμως, είναι αναμφισβήτητο ότι σήμερα τα EV δεν είναι οικονομικά προσιτά για πολλούς ανθρώπους.
Αυτό θα αλλάξει καθώς κλιμακώνεται η παραγωγή EV και μπαταριών, αλλά αυτό απλά δεν συμβαίνει αρκετά γρήγορα.
Fast forward πέντε χρόνια από τώρα, πολλοί πλούσιοι άνθρωποι μπορεί να έχουν κάνει τη στροφή προς την ηλιακή ενέργεια, τις αντλίες θερμότητας και τα EVs.
Αλλά..., οι «κανονικοί άνθρωποι» μπορεί να εξακολουθούν να οδηγούν οχήματα που είναι βρώμικα, ακριβά στον ανεφοδιασμό και στιγματίζονται όλο και περισσότερο.
Αυτό δεν είναι αποδεκτό, ούτε κοινωνικά, ούτε πολιτικά.
Οι λαϊκιστές αρέσκονται να απεικονίζουν την κλιματική μετάβαση ως ένα τέχνασμα των ελίτ που πίνουν από την κάβα ποτά, οδηγώντας ένα Tesla.
Κάνουν λάθος που αντιτίθενται στη δράση για το κλίμα, αλλά έχουν δίκιο ότι χρειαζόμαστε μια επανάσταση στον τρόπο που σκεφτόμαστε την υποστήριξη της καθαρής ενέργειας.
Τα EV είναι μια εξαιρετική αφετηρία αλλαγής.
Οι Γάλλοι και το κοινωνικό τους σχέδιο μίσθωσης, μπορεί κάλλιστα να είναι η λύση.
Το πρόβλημα με τις επιδοτήσεις EV
Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πιστεύουν ότι η χορήγηση επιχορηγήσεων αγοράς για EV θα τα καταστήσει πιο προσιτά.
Κάνουν λάθος.
Σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ για το CO2, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται νομικά να πουλήσουν έναν ορισμένο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιδοτήσεις EV δεν δημιουργούν πρόσθετη προσφορά.
Αυτό που συμβαίνει περιγράφεται καλύτερα ως «αγορές επιδοτήσεων» με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαθέτουν αυτοκίνητα στον τόπο με τις πιο γενναιόδωρες επιδοτήσεις.
Μόνο άτομα με υψηλά εισοδήματα αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα.
Μόνο οι πλούσιοι ξοδεύουν 30.000 ευρώ για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο είναι ακριβώς το ποσό από το οποίο ξεκινούν οι τιμές για τα περισσότερα EV.
Ως αποτέλεσμα, τα άτομα με χαμηλότερο εισόδημα αποκλείονται από τα προγράμματα στήριξης EV.
Δεν αγοράζουν ακριβά, καινούργια αυτοκίνητα.
Δεν έχουν το κεφάλαιο για αυτό.
Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γίνει πλουσιότεροι από ολοένα μεγαλύτερα, ακριβότερα αυτοκίνητα, υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να καθυστερήσουν τα EV χαμηλού κόστους και, όταν έρθουν, να εισάγονται από την Κίνα.
Χρειαζόμαστε μια στρατηγική για φθηνά, εισαγωγικού επιπέδου (μικρής κατηγορίας) EV.
Αυτά είναι τα οχήματα που θέλουν οι Ευρωπαίοι, αλλά και αυτά που χρειαζόμαστε για να ανταγωνιστούμε στις αναδυόμενες αγορές.
Κοινωνική μίσθωση – EVs για όλους
Η εκπληκτική επιτυχία των αυτοκινήτων αποδίδεται συχνά στο ότι ο Henry Ford μείωσε το κόστος παραγωγής τους.
Εξίσου σημαντική όμως ήταν η εφεύρεση της General Motors για τη σύγχρονη χρηματοδότηση αυτοκινήτων.
Ενώ η Ford επέμενε να πληρώνουν οι άνθρωποι για το Model T εκ των προτέρων, η GM επινόησε δάνεια αυτοκινήτου και καταναλωτική πίστη, εξαλείφοντας το πρόβλημα του κεφαλαίου και διευρύνοντας μαζικά τον αριθμό των ανθρώπων που μπορούσαν να αγοράσουν οχήματα.
Αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε τώρα.Ένα μηνιαίο τέλος μίσθωσης περίπου 200 ευρώ θα ήταν εφικτό για όλους σχεδόν τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Αυτό ξοδεύουν οι οδηγοί μόνο για καύσιμα και συντήρηση αυτές τις μέρες.
Πέρυσι, η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε για πρώτη φορά σχέδια για επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα καθιστούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέσιμα για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος για μόλις 100 ευρώ το μήνα, γεγονός όχι μόνο είναι εφικτό, αλλά και δεν θα κόστιζε στη γη.
Πρόσφατη ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την T&E δείχνει ότι μεταξύ 2024 και 2030, περίπου 900.000 νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μηνιαίο κόστος μίσθωσης από 70 έως 200 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος - 100 ευρώ το μήνα για ένα μοντέλο ισοδύναμο με το ηλεκτρικό Twingo, ή 150 € για το αντίστοιχο ενός Peugeot e-208, για παράδειγμα.
Για να διασφαλιστεί η προσιτή τιμή, τα μοντέλα δεν θα ενθουσιάσουν.
Λαμβάνοντας υπόψη χαμηλότερο κόστος διαφήμισης και διανομής για τους κατασκευαστές, καθώς και λιγότερα πρόσθετα και έξοδα απόδοσης, η τιμή των αυτοκινήτων μπορεί να μειωθεί κατά 20% έως 30%.
Επιδοτήστε την κοινωνική μίσθωση, όχι τους πλούσιους αγοραστές
Το προβλεπόμενο κόστος των 800 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την κυβέρνηση θα μπορούσε εύκολα να αντισταθμιστεί με τη σταδιακή κατάργηση των τρεχουσών επιδοτήσεων που ωφελούν τους εύπορους οδηγούς, άρα καταλήγουμε πως η Ευρώπη χρειάζεται μια στρατηγική για φθηνά, εισαγωγικού επιπέδου EV.
Αυτά είναι τα οχήματα που χρειάζονται οι Ευρωπαίοι, αλλά και αυτά που χρειαζόμαστε για να ανταγωνιστούμε στις αναδυόμενες αγορές.
Και φυσικά σε ένα πλαίσιο σφιχτών, κυριαρχούμενων από την Κίνα αλυσίδων εφοδιασμού υλικών μπαταριών, η αποτελεσματική χρήση κρίσιμων ορυκτών έχει νόημα.
Σε συνδυασμό με την προσιτή, καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, μια πρόσθετη προσπάθεια για τη χρέωση σε γειτονιές με χαμηλό εισόδημα και κοινωνική στέγαση, η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να γίνει το παιδί για την αφίσα της δράσης για το κλίμα. που γίνεται σωστά.
www.worldnenergynews.gr
Ο Todts αναφέρει ανάλυση T&E που δείχνει ότι μεταξύ 2024 και 2030 περίπου 900.000 νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μηνιαίο κόστος μίσθωσης από 70 έως 200 ευρώ.
Το κόστος των 800 εκατ. ευρώ ετησίως σε επιδοτήσεις θα μπορούσε εύκολα να αντισταθμιστεί με τη σταδιακή κατάργηση των τρεχουσών επιδοτήσεων που ωφελούν τους εύπορους οδηγούς ενώ ως επαναστατικός τρόπος σκέψης για την υποστήριξη καθαρής ενέργειας, η μίσθωση EV είναι μια εξαιρετική αφετηρία.
Επιπλέον, θα άνοιγε την πόρτα σε έναν κόσμο φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων και θα έδινε επίσης κίνητρα στους ευρωπαίους κατασκευαστές να επικεντρωθούν στα ηλεκτρικά οχήματα μικρής κατηγορίας (αντί για ακριβά) και να προετοιμαστούν για να ανταγωνιστούν την Κίνα για την παγκόσμια αγορά, κάτι που δεν κάνουν σήμερα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον.
Είναι καθαρά, διασκεδαστικά στην οδήγηση και φθηνά στην κατοχή τους και μια μέρα όλοι θα οδηγούμε ηλεκτρικά.
Και όμως, είναι αναμφισβήτητο ότι σήμερα τα EV δεν είναι οικονομικά προσιτά για πολλούς ανθρώπους.
Αυτό θα αλλάξει καθώς κλιμακώνεται η παραγωγή EV και μπαταριών, αλλά αυτό απλά δεν συμβαίνει αρκετά γρήγορα.
Fast forward πέντε χρόνια από τώρα, πολλοί πλούσιοι άνθρωποι μπορεί να έχουν κάνει τη στροφή προς την ηλιακή ενέργεια, τις αντλίες θερμότητας και τα EVs.
Αλλά..., οι «κανονικοί άνθρωποι» μπορεί να εξακολουθούν να οδηγούν οχήματα που είναι βρώμικα, ακριβά στον ανεφοδιασμό και στιγματίζονται όλο και περισσότερο.
Αυτό δεν είναι αποδεκτό, ούτε κοινωνικά, ούτε πολιτικά.
Οι λαϊκιστές αρέσκονται να απεικονίζουν την κλιματική μετάβαση ως ένα τέχνασμα των ελίτ που πίνουν από την κάβα ποτά, οδηγώντας ένα Tesla.
Κάνουν λάθος που αντιτίθενται στη δράση για το κλίμα, αλλά έχουν δίκιο ότι χρειαζόμαστε μια επανάσταση στον τρόπο που σκεφτόμαστε την υποστήριξη της καθαρής ενέργειας.
Τα EV είναι μια εξαιρετική αφετηρία αλλαγής.
Οι Γάλλοι και το κοινωνικό τους σχέδιο μίσθωσης, μπορεί κάλλιστα να είναι η λύση.
Το πρόβλημα με τις επιδοτήσεις EV
Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πιστεύουν ότι η χορήγηση επιχορηγήσεων αγοράς για EV θα τα καταστήσει πιο προσιτά.
Κάνουν λάθος.
Σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ για το CO2, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται νομικά να πουλήσουν έναν ορισμένο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιδοτήσεις EV δεν δημιουργούν πρόσθετη προσφορά.
Αυτό που συμβαίνει περιγράφεται καλύτερα ως «αγορές επιδοτήσεων» με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαθέτουν αυτοκίνητα στον τόπο με τις πιο γενναιόδωρες επιδοτήσεις.
Μόνο άτομα με υψηλά εισοδήματα αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα.
Μόνο οι πλούσιοι ξοδεύουν 30.000 ευρώ για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο είναι ακριβώς το ποσό από το οποίο ξεκινούν οι τιμές για τα περισσότερα EV.
Ως αποτέλεσμα, τα άτομα με χαμηλότερο εισόδημα αποκλείονται από τα προγράμματα στήριξης EV.
Δεν αγοράζουν ακριβά, καινούργια αυτοκίνητα.
Δεν έχουν το κεφάλαιο για αυτό.
Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γίνει πλουσιότεροι από ολοένα μεγαλύτερα, ακριβότερα αυτοκίνητα, υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να καθυστερήσουν τα EV χαμηλού κόστους και, όταν έρθουν, να εισάγονται από την Κίνα.
Χρειαζόμαστε μια στρατηγική για φθηνά, εισαγωγικού επιπέδου (μικρής κατηγορίας) EV.
Αυτά είναι τα οχήματα που θέλουν οι Ευρωπαίοι, αλλά και αυτά που χρειαζόμαστε για να ανταγωνιστούμε στις αναδυόμενες αγορές.
Κοινωνική μίσθωση – EVs για όλους
Η εκπληκτική επιτυχία των αυτοκινήτων αποδίδεται συχνά στο ότι ο Henry Ford μείωσε το κόστος παραγωγής τους.
Εξίσου σημαντική όμως ήταν η εφεύρεση της General Motors για τη σύγχρονη χρηματοδότηση αυτοκινήτων.
Ενώ η Ford επέμενε να πληρώνουν οι άνθρωποι για το Model T εκ των προτέρων, η GM επινόησε δάνεια αυτοκινήτου και καταναλωτική πίστη, εξαλείφοντας το πρόβλημα του κεφαλαίου και διευρύνοντας μαζικά τον αριθμό των ανθρώπων που μπορούσαν να αγοράσουν οχήματα.
Αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε τώρα.Ένα μηνιαίο τέλος μίσθωσης περίπου 200 ευρώ θα ήταν εφικτό για όλους σχεδόν τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Αυτό ξοδεύουν οι οδηγοί μόνο για καύσιμα και συντήρηση αυτές τις μέρες.
Πέρυσι, η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε για πρώτη φορά σχέδια για επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα καθιστούσε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέσιμα για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος για μόλις 100 ευρώ το μήνα, γεγονός όχι μόνο είναι εφικτό, αλλά και δεν θα κόστιζε στη γη.
Πρόσφατη ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την T&E δείχνει ότι μεταξύ 2024 και 2030, περίπου 900.000 νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μηνιαίο κόστος μίσθωσης από 70 έως 200 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος - 100 ευρώ το μήνα για ένα μοντέλο ισοδύναμο με το ηλεκτρικό Twingo, ή 150 € για το αντίστοιχο ενός Peugeot e-208, για παράδειγμα.
Για να διασφαλιστεί η προσιτή τιμή, τα μοντέλα δεν θα ενθουσιάσουν.
Λαμβάνοντας υπόψη χαμηλότερο κόστος διαφήμισης και διανομής για τους κατασκευαστές, καθώς και λιγότερα πρόσθετα και έξοδα απόδοσης, η τιμή των αυτοκινήτων μπορεί να μειωθεί κατά 20% έως 30%.
Επιδοτήστε την κοινωνική μίσθωση, όχι τους πλούσιους αγοραστές
Το προβλεπόμενο κόστος των 800 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την κυβέρνηση θα μπορούσε εύκολα να αντισταθμιστεί με τη σταδιακή κατάργηση των τρεχουσών επιδοτήσεων που ωφελούν τους εύπορους οδηγούς, άρα καταλήγουμε πως η Ευρώπη χρειάζεται μια στρατηγική για φθηνά, εισαγωγικού επιπέδου EV.
Αυτά είναι τα οχήματα που χρειάζονται οι Ευρωπαίοι, αλλά και αυτά που χρειαζόμαστε για να ανταγωνιστούμε στις αναδυόμενες αγορές.
Και φυσικά σε ένα πλαίσιο σφιχτών, κυριαρχούμενων από την Κίνα αλυσίδων εφοδιασμού υλικών μπαταριών, η αποτελεσματική χρήση κρίσιμων ορυκτών έχει νόημα.
Σε συνδυασμό με την προσιτή, καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, μια πρόσθετη προσπάθεια για τη χρέωση σε γειτονιές με χαμηλό εισόδημα και κοινωνική στέγαση, η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να γίνει το παιδί για την αφίσα της δράσης για το κλίμα. που γίνεται σωστά.
www.worldnenergynews.gr