Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλα κράτη επιδιώκουν να πατάξουν τις παράνομες μεταφορές πετρελαίου στη θάλασσα, σύμφωνα με το Reuters
Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και άλλες χώρες εξετάζουν την αυξημένη επιτήρηση, σχετικά με την άνθηση των ανεξέλεγκτων μεταφορών πετρελαίου στη θάλασσα, καθώς αυξάνονται οι φόβοι για πιθανή ρύπανση, σύμφωνα με έγγραφο που υποβλήθηκε στον ΟΗΕ, όπως αναφέρει το Reuters.
"Αυτές οι μεταφορές υπονομεύουν τη βασισμένη σε κανόνες διεθνή τάξη και αυξάνουν τον κίνδυνο ρύπανσης στα κοντινά παράκτια κράτη.
Αυτό απειλεί τις παγκόσμιες προσπάθειες για την πρόληψη της ρύπανσης από τα πλοία", ανέφερε η εφημερίδα.
Το έγγραφο υποβλήθηκε στον ναυτιλιακό οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), από τα κράτη μέλη πριν από μια μεγάλη συνεδρίαση της επιτροπής για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος τον Ιούλιο.
Υποστηρίχτηκε επίσης από την Αυστραλία, τον Καναδά, την Ισπανία και την Ουκρανία.
Δεξαμενόπλοια - φαντάσματα
Εκατοντάδες δεξαμενόπλοια «φαντάσματα», τα οποία δεν είναι πλήρως ρυθμισμένα, έχουν ενταχθεί σε αυτό το αδιαφανές παράλληλο εμπόριο τα τελευταία χρόνια, μεταφέροντας πετρέλαιο από χώρες που πλήττονται από τις δυτικές κυρώσεις και περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και του Ιράν.
Ο αριθμός των περιστατικών πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων προσγειώσεων, συγκρούσεων και παρ' ολίγον ατυχημάτων με αυτά τα πλοία έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών, έδειξε έρευνα του Reuters.
«Αυτές οι επικίνδυνες πρακτικές, αν και υπό τη δικαιοδοσία ενός κράτους σημαίας, εκθέτουν άδικα τις εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις και αρχές να πληρώσουν για το κόστος αντίδρασης και καθαρισμού και την αποζημίωση των θυμάτων», ανέφερε η εφημερίδα.
Οι τακτικές που χρησιμοποιούνται από τέτοια πλοία περιλαμβάνουν την απενεργοποίηση των αναμεταδοτών παρακολούθησης, την παραποίηση τοποθεσιών και επίσης τη διεξαγωγή επιχειρήσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) σε τοποθεσίες εκτός των εξουσιοδοτημένων ζωνών μεταφοράς και μερικές φορές σε κακές καιρικές συνθήκες για απόκρυψη δραστηριοτήτων.
Παραπλανητικές ναυτιλιακές πρακτικές
Το έγγραφο, το οποίο θα συζητηθεί στη σύνοδο του ΙΜΟ, ανέφερε ότι οι παραπλανητικές ναυτιλιακές πρακτικές αποτελούν επίσης «σοβαρές απειλές για την ασφάλεια και την ασφάλεια της διεθνούς ναυτιλίας», συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος.
Οι χώρες συνέστησαν ότι όταν τα κράτη σημαίας αντιληφθούν τέτοιες πρακτικές θα πρέπει να εντείνουν τις επιθεωρήσεις αυτών των σκαφών και να ενισχύουν την παρακολούθηση της δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των χωρικών υδάτων.
Η εταιρεία ασφάλισης πλοίων West δήλωσε σε πρόσφατη γνωμοδότηση ότι θα συμφωνήσει να καλύψει τις λειτουργίες STS (από πλοίο σε πλοίο) από πλοία που υπόκεινται σε ορισμένες διατάξεις, συμπεριλαμβανομένης της "καμίας γεωγραφικής απόκλισης".
Ανέφερε επίσης ότι οι μεταφορές πρέπει να πραγματοποιούνται με καλό καιρό, σε ειδική περιοχή μεταφοράς STS και υπό την επίβλεψη ειδικευμένου ειδικού ελλιμενισμού.
www.worldenergynews.gr
"Αυτές οι μεταφορές υπονομεύουν τη βασισμένη σε κανόνες διεθνή τάξη και αυξάνουν τον κίνδυνο ρύπανσης στα κοντινά παράκτια κράτη.
Αυτό απειλεί τις παγκόσμιες προσπάθειες για την πρόληψη της ρύπανσης από τα πλοία", ανέφερε η εφημερίδα.
Το έγγραφο υποβλήθηκε στον ναυτιλιακό οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), από τα κράτη μέλη πριν από μια μεγάλη συνεδρίαση της επιτροπής για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος τον Ιούλιο.
Υποστηρίχτηκε επίσης από την Αυστραλία, τον Καναδά, την Ισπανία και την Ουκρανία.
Δεξαμενόπλοια - φαντάσματα
Εκατοντάδες δεξαμενόπλοια «φαντάσματα», τα οποία δεν είναι πλήρως ρυθμισμένα, έχουν ενταχθεί σε αυτό το αδιαφανές παράλληλο εμπόριο τα τελευταία χρόνια, μεταφέροντας πετρέλαιο από χώρες που πλήττονται από τις δυτικές κυρώσεις και περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και του Ιράν.
Ο αριθμός των περιστατικών πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων προσγειώσεων, συγκρούσεων και παρ' ολίγον ατυχημάτων με αυτά τα πλοία έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών, έδειξε έρευνα του Reuters.
«Αυτές οι επικίνδυνες πρακτικές, αν και υπό τη δικαιοδοσία ενός κράτους σημαίας, εκθέτουν άδικα τις εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις και αρχές να πληρώσουν για το κόστος αντίδρασης και καθαρισμού και την αποζημίωση των θυμάτων», ανέφερε η εφημερίδα.
Οι τακτικές που χρησιμοποιούνται από τέτοια πλοία περιλαμβάνουν την απενεργοποίηση των αναμεταδοτών παρακολούθησης, την παραποίηση τοποθεσιών και επίσης τη διεξαγωγή επιχειρήσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) σε τοποθεσίες εκτός των εξουσιοδοτημένων ζωνών μεταφοράς και μερικές φορές σε κακές καιρικές συνθήκες για απόκρυψη δραστηριοτήτων.
Παραπλανητικές ναυτιλιακές πρακτικές
Το έγγραφο, το οποίο θα συζητηθεί στη σύνοδο του ΙΜΟ, ανέφερε ότι οι παραπλανητικές ναυτιλιακές πρακτικές αποτελούν επίσης «σοβαρές απειλές για την ασφάλεια και την ασφάλεια της διεθνούς ναυτιλίας», συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος.
Οι χώρες συνέστησαν ότι όταν τα κράτη σημαίας αντιληφθούν τέτοιες πρακτικές θα πρέπει να εντείνουν τις επιθεωρήσεις αυτών των σκαφών και να ενισχύουν την παρακολούθηση της δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των χωρικών υδάτων.
Η εταιρεία ασφάλισης πλοίων West δήλωσε σε πρόσφατη γνωμοδότηση ότι θα συμφωνήσει να καλύψει τις λειτουργίες STS (από πλοίο σε πλοίο) από πλοία που υπόκεινται σε ορισμένες διατάξεις, συμπεριλαμβανομένης της "καμίας γεωγραφικής απόκλισης".
Ανέφερε επίσης ότι οι μεταφορές πρέπει να πραγματοποιούνται με καλό καιρό, σε ειδική περιοχή μεταφοράς STS και υπό την επίβλεψη ειδικευμένου ειδικού ελλιμενισμού.
www.worldenergynews.gr