Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί τεχνογνωσία της F1, για να νικήσει την Tesla στα EVs

Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί τεχνογνωσία της F1, για να νικήσει την Tesla στα EVs
Η Mercedes-Benz συνδέει την ομάδα της Formula 1 στην κατασκευή πολύ πιο αποδοτικών ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής για την ευρεία αγορά (EVs), σύμφωνα με το reuters

Η Mercedes-Benz έχει συνδέσει την ομάδα της Formula 1 στη διαδικασία μηχανικής για την κατασκευή πολύ πιο αποδοτικών ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής για την ευρεία αγορά (EVs), μειώνοντας τους χρόνους ανάπτυξης κατά ένα τέταρτο ή περισσότερο καθώς ξεκινά τις προσπάθειες να συμβαδίσει με την Tesla, όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία όπως το Reuters.
Η τεχνολογία F1 πάντα εμπλεκόταν με την κατασκευή οχημάτων μαζικής παραγωγής και αγοράς, ωστόσο, η συνεργασία της Mercedes στην F1 για την ταχύτερη κατασκευή πιο αποδοτικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι άνευ προηγουμένου, επειδή ενσωματώνει αυτήν την αγωνιστική νοοτροπία και την τεχνολογική τεχνογνωσία απευθείας στην ανάπτυξη προϊόντων.

Το πρωτότυπο EQXX 

Μετά από δεκαετίες ηγετικής θέσης στην τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι παλαιοί κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Mercedes έχουν υστερήσει στην Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η ομάδα F1 της Mercedes μπορεί να τη βοηθήσει να επιστρέψει στον αγώνα, δήλωσε ο Steven Merkt, επικεφαλής λύσεων μεταφορών στην TE Connectivity, έναν σημαντικό προμηθευτή αυτοκινήτων.

«Κανείς δεν αισθάνεται την πίεση περισσότερο από τη Mercedes να είναι πρωτοπόροι στην καινοτομία εδώ», είπε ο Merkt.
«Πρέπει να το προωθήσουν αλλιώς δεν είναι πλέον Mercedes».

Πέρυσι, η Mercedes αποκάλυψε το πρωτότυπο EQXX της, ένα υπερ-αποδοτικό EV ικανό για αυτονομία άνω των 1.200 km (745 μίλια), το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού με την ομάδα F1 της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας premium στην Αγγλία.

Η εμπειρία του EQXX 

Το EQXX χρειάστηκε μόλις 18 μήνες για να αναπτυχθεί, βασιζόμενο στην εμπειρία της ομάδας F1 να εργάζεται γρήγορα για να συμπιέζει την απόδοση κινητήρων και ηλεκτροκινητήρων, την αεροδυναμική και αντίσταση κύλισης, είπε η εταιρεία.

«Έχουμε ένα πλεονέκτημα εδώ με τη Formula 1 που άλλοι δεν έχουν», δήλωσε ο επικεφαλής Τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schaefer.
"Η Tesla δεν το έχει ούτε άλλες ομάδες το έχουν." Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο.

Η ταχύτητα είναι ολοένα και πιο σημαντική επειδή οι νεοεισερχόμενοι, κυρίως η Tesla, μπορούν να αναπτύξουν ή να τροποποιήσουν μοντέλα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι παλαιοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Οι ταχέως κινεζικοί κατασκευαστές EV μείωσαν τον χρόνο ανάπτυξης κατά μέσο όρο στα 2,5 χρόνια και λανσάρουν καινοτόμα, φθηνότερα μοντέλα στην Ευρώπη.

Αποτελεσματικότητα 

Η ανάγκη για ταχύτητα συνδυάζεται με την ώθηση των κατασκευαστών αυτοκινήτων για να κάνουν τα EV πιο αποτελεσματικά και έτσι να μειώσουν το κόστος - μειώνοντας το βάρος, βελτιώνοντας την αυτονομία και χρησιμοποιώντας λιγότερα υλικά μπαταρίας που ήδη έχουν έλλειψη.
Οι προμηθευτές λένε ότι η αποτελεσματικότητα ενσωματώνεται πλέον σε ορισμένα συμβόλαια EV, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν τα οχήματά τους πιο προσιτά.

"Η αποτελεσματικότητα είναι ένας βασικός παράγοντας για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως", δήλωσε ο Schaefer και όσα έμαθε η Mercedes από το EQXX θα εμφανίζονται σε μια νέα ομάδα EV που θα τεθεί σε παραγωγή το 2024, με αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, τμημάτων του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του συστήματος λογισμικού του οχήματος.

Ο Schaefer είπε ότι εφαρμόζοντας την προσέγγισή της στη F1, η Mercedes μείωσε τον χρόνο ανάπτυξης νέων οχημάτων από 58 μήνες και κατά μέσο όρο, περνά από το σχέδιο στη μαζική παραγωγή στους 40.
Για τα παράγωγα μοντέλα - παρόμοια μοντέλα που κατασκευάζονται με την ίδια πλατφόρμα - ο στόχος είναι οι 30 μήνες.

Έτοιμοι για τον επόμενο αγώνα

Η ομάδα κινητήρων F1 της Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) στο Brixworth στην κεντρική Αγγλία, εργάζεται τώρα σε τουλάχιστον μισή ντουζίνα νέα έργα αναπτύσσοντας εξαρτήματα για μοντέλα Mercedes μαζικής αγοράς - μπαταρίες, μετατροπείς και νέες γενιές κινητήρων, είπε ο Schaefer.

Ο διευθυντής προηγμένης τεχνολογίας της HPP Adam Allsopp είπε ότι δέχθηκε κλήση από τα κεντρικά γραφεία της Mercedes στη Στουτγάρδη με μια ξεκάθαρη, δύσκολη πρόκληση:"να φτιάξετε ένα EV μπορεί να διανύσει 1.000 km με μία μόνο φόρτιση" και ξεκίνησε το EQXX σε ένα πρώην βουστάσιο ενώ βρισκόταν σε διακοπές στο Isle of Wight τον Αύγουστο του 2020.

Τα όρια καυσίμου της F1 που επιβλήθηκαν το 2014 ανάγκασαν την HPP να αναπτύξει κινητήρες και αυτοκίνητα που πιέζουν το μέγιστο από κάθε σταγόνα και να «κυνηγούν κάθε απώλεια watt» από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, είπε ο Allsopp, τονίζοντας ότι "μια θεμελιώδης αρχή αυτού που είμαστε, είναι ότι πάντα να προετοιμαζόμαστε για τον επόμενο αγώνα"..

Εφαρμόζοντας αυτή την αγωνιστική νοοτροπία, μηχανικοί της F1 στο Brixworth και στο κοντινό Brackley συνεργάστηκαν με μια ομάδα στη Στουτγάρδη για την παραγωγή του EQXX - χρησιμοποιώντας μια ευέλικτη προσέγγιση που επέτρεψε στην ομάδα να προχωρήσει στην ανάπτυξη πριν οι μπαταρίες του EV ήταν έτοιμες και στη συνέχεια να προσαρμόσουν τα σχέδια όταν ήταν.

Η σύγκριση

Το EQXX διέθετε πακέτο μπαταριών στο μισό μέγεθος από το ναυαρχίδα EQS SUV της Mercedes, συμπαγές ηλεκτρονικό υλικό και νέο λειτουργικό σύστημα και σε συνδυασμό με την κομψή αεροδυναμική, που του επέτρεψε να οδηγήσει περισσότερα από 1.200 km από τη Στουτγάρδη στο Silverstone στην Αγγλία με μία μόνο φόρτιση, ξοδεύοντας 8,3 κιλοβατώρες (kWh) ενέργειας ανά 100 km.
Συγκριτικά, η Tesla λέει ότι το Μοντέλο 3, της μεγάλης εμβέλειας, ξοδεύει 16 kWh ανά 100 km.

Για να διατηρήσει την ταχύτητα για τη μαζική παραγωγή στοιχείων του EQXX το 2024 στη νέα συμπαγή πλατφόρμα οχημάτων Mercedes Modular Architecture (MMA), η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανέπτυξε ένα ψηφιακό μοντέλο του εργοστασίου της στο Rastatt - το ίδιο αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί επίσης στην Ουγγαρία και την Κίνα - για να "προσομοιώσουν τη διαδικασία συναρμολόγησης", και έτσι να επιταχύνουν τη φυσική αλλαγή του εργοστασίου για την κατασκευή των νέων ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ο CTO Schaefer.

Παραδοσιακά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούσαν αναβαθμίσεις «μεσαίας ζωής» σε μοντέλα οχημάτων μετά από τρία ή τέσσερα χρόνια, αλλά ο Schaefer είπε ότι «οι ενημερώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι πολύ πιο συχνές».

To "παιχνίδι"  παίζεται στις αποδόσεις

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν επίσης τον αγώνα για ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, με πρώτη την Ford Motor Co. η οποία ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ακολουθήσει τη Mercedes με επιστροφή στους αγώνες F1 το 2026, παρέχοντας «μια απίστευτα οικονομικά αποδοτική πλατφόρμα καινοτομίας, ανταλλαγής ιδεών και τεχνολογιών», δήλωσε ο CEO Jim Farley τον Φεβρουάριο.

Και η Volkswagen έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να μειώσει το χρόνο της στην αγορά νέων κινεζικών μοντέλων από τέσσερα χρόνια σε πιο κοντά στον κινεζικό μέσο όρο 2,5 ετών, εν μέρει εντοπίζοντας περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι τόσο εστιασμένες στην αποτελεσματικότητα, ορισμένοι πλέον περιλαμβάνουν κυρώσεις για προμηθευτές που αποτυγχάνουν να επιτύχουν τους στόχους απόδοσης, δήλωσε ο Liam Butterworth, Διευθύνων Σύμβουλος του προμηθευτή Dowlais, του οποίου οι πλευρικοί άξονες χρησιμοποιούνται σε εννέα από τα δέκα κορυφαία σε πωλήσεις EV στον κόσμο.

Το OneD Battery Sciences προσθέτει πυρίτιο στα ανόδια μπαταρίας EV που μειώνουν το βάρος, μειώνουν το κόστος και φορτίζουν τις μπαταρίες πιο γρήγορα.

Η General Motors έχει επενδύσει στην εταιρεία με έδρα το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια και ερευνά χρησιμοποιώντας την τεχνολογία στις μπαταρίες Ultium της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσαν και οι δύο εταιρείες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της OneD, Vincent Pluvinage, δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου η εταιρεία θα ανακοινώσει περισσότερες συμφωνίες με αυτοκινητοβιομηχανίες που αναζητούν φθηνότερα και πιο αποδοτικά EV, ωστόσο αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τις συμφωνίες.

«Η αύξηση της απόδοσης και η μείωση του κόστους είναι το όνομα του παιχνιδιού», είπε ο Pluvinage.
«Αν έχετε μια τεχνολογία που λειτουργεί αλλά ζητάτε ένα ασφάλιστρο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν ενδιαφέρονται πλέον».
Μέχρι στιγμής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσθέσει περισσότερες μπαταρίες στα οχήματα για να αυξήσουν την αυτονομία των EV, επιδεινώνοντας μια διαφαινόμενη έλλειψη πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο.

Ωστόσο, ο Allsopp της HPP είπε ότι η αύξηση της απόδοσης των EV επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν μικρότερες μπαταρίες, καθιστώντας τις πιο πράσινες και φθηνότερες.
«Το να ρίχνεις μόνο μπαταρίες σε κάτι δεν είναι μια έξυπνη λύση», είπε ο Allsopp.
«Αν βρείτε έξυπνους τρόπους για να πετύχετε την ίδια γκάμα: είναι καλύτερο για τους πελάτες, τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον πλανήτη».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης