Στις 24 Μαρτίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), για το οποίο διατηρούν ενεργό ενδιαφέρον τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα.
Στην έγκριση του master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) προχώρησε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ανάβοντας το «πράσινο φως» για το Προγραμματικό Σχέδιο Ανάπτυξης του λιμανιού σε βάθος 25ετίας, στο οποίο προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης και επί λιμενικών εγκαταστάσεων.
Αυτό γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος.
O ίδιος υπενθύμισε, ότι η κατάθεση του master plan, το οποίο «πέρασε» από την ΕΣΑΛ με ελάχιστες, επουσιώδεις τροποποιήσεις, προβλεπόταν με βάση τον νόμο 4150/2013.
Με την έγκρισή του, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται το πρώτο αυτού του μεγέθους, που έχει πλέον στα χέρια του ένα προγραμματικό σχέδιο με την έγκριση της Επιτροπής.
Κληθείς να σχολιάσει πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες ο ιδιώτης που θα αποκτήσει το 67% του ΟΛΘ, θα είναι αυτός που θα επιλέξει και θα εξειδικεύσει όσες δράσεις τελικά θα προγραμματιστούν επί του πρακτέου στο αναπτυξιακό σχέδιο του λιμανιού, ο κ.Μέλλιος είπε χαρακτηριστικά:
«Το master plan βάζει τους άξονες.
Ό, τι ο ιδιώτης δικαιούται να ζητήσει επιμέρους τροποποιήσεις, δεν σημαίνει ότι αυτές θα γίνουν και δεκτές.
Τον τελευταίο λόγο δεν τον έχει ο επενδυτής, αλλά το Δημόσιο, το οποίο θα αξιολογήσει (τις προτεινόμενες τροποποιήσεις) υπό το πρίσμα του δημόσιου συμφέροντος και της περιβαλλοντικής προστασίας».
Στόχος των περιγραφόμενων στο master plan είναι μεταξύ άλλων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία» φθάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών.
Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης που καταρτίστηκε και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνουν τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητά του (σ.σ. οι μεταφορικοί φόρτοι που αναφέρονται παρακάτω δεν είναι οι ίδιοι με αυτούς που προβλέπονται στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ):
- Επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατομμυρίων TEUs.
- Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατομμυρίων τόνων.
- Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.
- Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους 15 μέτρων.
Η νέα προβλήτα θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.).
- Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ της 1ης και 2ης προβλήτας για τη δημιουργία υδατοδρομίου.
- Ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του λιμανιού, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης.
Υπενθυμίζεται, ότι στις 24 Μαρτίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), για το οποίο διατηρούν ενεργό ενδιαφέρον τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα.
Βάσει της σύμβασης, ο ιδιώτης που θα αποκτήσει το 67% υποχρεούται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 180 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες όμως σύμφωνα με τον κ. Μέλλιο, θα αποδειχτούν στην πράξη πολύ μεγαλύτερες.
www.worldenergynews.gr
Αυτό γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος.
O ίδιος υπενθύμισε, ότι η κατάθεση του master plan, το οποίο «πέρασε» από την ΕΣΑΛ με ελάχιστες, επουσιώδεις τροποποιήσεις, προβλεπόταν με βάση τον νόμο 4150/2013.
Με την έγκρισή του, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται το πρώτο αυτού του μεγέθους, που έχει πλέον στα χέρια του ένα προγραμματικό σχέδιο με την έγκριση της Επιτροπής.
Κληθείς να σχολιάσει πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες ο ιδιώτης που θα αποκτήσει το 67% του ΟΛΘ, θα είναι αυτός που θα επιλέξει και θα εξειδικεύσει όσες δράσεις τελικά θα προγραμματιστούν επί του πρακτέου στο αναπτυξιακό σχέδιο του λιμανιού, ο κ.Μέλλιος είπε χαρακτηριστικά:
«Το master plan βάζει τους άξονες.
Ό, τι ο ιδιώτης δικαιούται να ζητήσει επιμέρους τροποποιήσεις, δεν σημαίνει ότι αυτές θα γίνουν και δεκτές.
Τον τελευταίο λόγο δεν τον έχει ο επενδυτής, αλλά το Δημόσιο, το οποίο θα αξιολογήσει (τις προτεινόμενες τροποποιήσεις) υπό το πρίσμα του δημόσιου συμφέροντος και της περιβαλλοντικής προστασίας».
Στόχος των περιγραφόμενων στο master plan είναι μεταξύ άλλων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία» φθάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών.
Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης που καταρτίστηκε και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνουν τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητά του (σ.σ. οι μεταφορικοί φόρτοι που αναφέρονται παρακάτω δεν είναι οι ίδιοι με αυτούς που προβλέπονται στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ):
- Επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατομμυρίων TEUs.
- Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατομμυρίων τόνων.
- Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.
- Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους 15 μέτρων.
Η νέα προβλήτα θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.).
- Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ της 1ης και 2ης προβλήτας για τη δημιουργία υδατοδρομίου.
- Ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του λιμανιού, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης.
Υπενθυμίζεται, ότι στις 24 Μαρτίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), για το οποίο διατηρούν ενεργό ενδιαφέρον τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα.
Βάσει της σύμβασης, ο ιδιώτης που θα αποκτήσει το 67% υποχρεούται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 180 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες όμως σύμφωνα με τον κ. Μέλλιο, θα αποδειχτούν στην πράξη πολύ μεγαλύτερες.
www.worldenergynews.gr