Ο Γιώργος Αρβανιτίδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος τουΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής συμμετείχε στο συνέδριο που διοργάνωσαν οι εταιρείες Next is Now και Dome Consulting με θέμα: “Η Πράσινη Οικονομία στην Εποχή της Ενεργειακής Κρίσης”.
Ο κ. Αρβανιτίδης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ανάπτυξης βιώσιμων υποδομών στις πόλεις και την περιφέρεια, την ηλεκτροκίνηση και το πώς αποτιμάει τα μέτρα που έχουν ληφθεί έως τώρα για την προώθησή της στην Ελλάδα.
Όπως σημείωσε, ούτε ως πολιτεία, ούτε ως πολίτες έχουμε συνειδητοποιήσει, στον βαθμό που απαιτείται, την αναγκαιότητα βιώσιμων υποδομών και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι:
«Πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στα φυσικά οικοσυστήματα και στη θωράκιση αυτών. Φυσικές υποδομές και οικοσυστήματα που θα προσδώσουν αυτό που λέμε ανθεκτικότητα σε μια περιοχή. Τα αντιπλημμυρικά της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν χρηματοδοτήθηκαν όπως θα έπρεπε. Στο Καλοχώρι το φαινόμενο της καθίζησης φέρνει τη θάλασσα μέσα. Όντας δήμαρχος στην περιοχή, δυσκολεύτηκα πάρα πολύ, για να βελτιωθεί λίγο το φράγμα, το οποίο με πέτρες έχει διαμορφωθεί. Και αν εκεί σπάσει (με την κλιματική αλλαγή και την αύξηση της θάλασσας) η θάλασσα θα φτάσει μέχρι την εθνική οδό.». Παράλληλα, τόνισε την αναγκαιότητα για δημιουργία πολλών αντιπλημμυρικών έργων στη Θεσσαλονίκη.Στη συνέχεια της ομιλίας του ο βουλευτής αναφέρθηκε σε θέματα που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν. Γιατί αυτή η χώρα δεν προέβλεψε να έχει καλύτερα δίκτυα, δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας; Γιατί δεν προέβλεψε να μπορούν οι άνθρωποι να βάλουν ένα φωτοβολταϊκό στη στέγη τους και να μπορούν να συνδεθούν και να αντιμετωπίζουν σήμερα προβλήματα με την ενεργειακή κρίση; Γιατί δεν προέβλεψε να μπορούμε να γεμίσουμε με φυσικό αέριο την περιοχή της νότιας Καβάλας, εκεί όπου τραβήξαμε πετρέλαιο και είναι κενό; Γιατί δεν προχωράμε στο «Εξοικονομώ» και η Κυβέρνηση θυμήθηκε τώρα την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτήρια του Δημοσίου ;
Ο Γιώργος Αρβανιτίδης έκλεισε την ομιλία του αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση. Στην Ελλάδα ξεκινήσαμε ανάποδα με την Ηλεκτροκίνηση. Θα έπρεπε να ξεκινήσουμε με τα δημόσια μέσα μεταφοράς, μετά να πάμε στα εταιρικά, μετά στα οχήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα ταξί κτλ. Να δούμε την ανάγκη εξειδίκευσης των μηχανικών στη νέα τεχνολογία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τη δημιουργία δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημείωσε δε ότι δεν πρόκειται να δούμε ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα λεωφορεία στους ελληνικούς δρόμους πριν το 2024.
Η Ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια, καθώς υπάρχει ο προβληματισμός για το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κατανάλωση ενέργειας και δεν έχει νόημα αν η ενέργεια που χρειάζεται για τη φόρτιση δεν είναι «πράσινη». Ενώ θα πρέπει να αναπτύξουμε και εδώ κάποια τεχνογνωσία και εγχώρια παραγωγή για να μην έχουμε τον απόλυτο αρνητικό αντίκτυπο στο εμπορικό έλλειμμα της Ελλάδας.
www.worldenergynews.gr