Ποιοί μεγάλοι όμιλοι δραστηριοποιούνται
Στα τέλη Φεβρουαρίου οι εξαγωγές αργού του Ιράν έφτασαν στα 3 εκατ. βαρέλια ημερησίως, η υψηλότερη επίδοση από την πτώση της ιρανικής μοναρχίας το 1979.
Αυτή τη στιγμή δεν επιβάλλονται περιορισμοί ή άλλες κυρώσεις από τις ΗΠΑ σε όσες ξένες εταιρείες εμπλέκονται στις εξαγωγές του ιρανικού αργού.
Αλλωστε ευρωπαϊκά κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, εισήγαγαν το 2016 δεκάδες φορτία από το Ιράν.
Η Γαλλία υποδέχτηκε 21 φορτία από μηδέν το 2015, η Ιταλία 15, η Ισπανία 13 και η Ελλάδα 14, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία VesselsValue.
Οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς ιρανικού αργού, πάντως, ήταν η Κίνα και η Ινδία, στις οποίες κατέληξαν 190 ταξίδια από τα συνολικά 563 που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι.
Να σημειωθεί πως το 2015, έτος που ίσχυαν ακόμη κάποιες κυρώσεις, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν μόλις 277, ενώ το 2012 66.
Τη μερίδα του λέοντος της αύξησης της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου εξασφάλισε, όπως ήταν αναμενόμενο, η κρατική ιρανική ναυτιλιακή National Iranian Tanker Company (NITC).
Ομως δεύτερη στη λίστα της VesselsValue είναι με 15 δεξαμενόπλοια η Dynacom συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου.
Στην τρίτη θέση με 12 πλοία βρίσκεται η Delta Tankers συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη και πέμπτη η Polembros Shipping συμφερόντων Σπ. Πολέμη με 9.
Στο Top 10 των ναυτιλιακών με τα περισσότερα πλοία μεταφοράς ιρανικού αργού το 2016 βρίσκονται ακόμα η Avin International συμφερόντων του ομίλου Βαρδινογιάννη (7 τάνκερ), η Olympic Shipping & Management συμφερόντων του επιχειρηματικού ιδρύματος Ωνάση (5 τάνκερ), η New Shipping συμφερόντων Αδ. Πολέμη (5 τάνκερ) και η Thenamaris συμφερόντων του ομίλου Μαρτίνου (4 τάνκερ).
Πηγη: Καθημερινή της Κυριακής
www.worldenergynews.gr
.
Αυτή τη στιγμή δεν επιβάλλονται περιορισμοί ή άλλες κυρώσεις από τις ΗΠΑ σε όσες ξένες εταιρείες εμπλέκονται στις εξαγωγές του ιρανικού αργού.
Αλλωστε ευρωπαϊκά κράτη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, εισήγαγαν το 2016 δεκάδες φορτία από το Ιράν.
Η Γαλλία υποδέχτηκε 21 φορτία από μηδέν το 2015, η Ιταλία 15, η Ισπανία 13 και η Ελλάδα 14, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία VesselsValue.
Οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς ιρανικού αργού, πάντως, ήταν η Κίνα και η Ινδία, στις οποίες κατέληξαν 190 ταξίδια από τα συνολικά 563 που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι.
Να σημειωθεί πως το 2015, έτος που ίσχυαν ακόμη κάποιες κυρώσεις, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν μόλις 277, ενώ το 2012 66.
Τη μερίδα του λέοντος της αύξησης της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου εξασφάλισε, όπως ήταν αναμενόμενο, η κρατική ιρανική ναυτιλιακή National Iranian Tanker Company (NITC).
Ομως δεύτερη στη λίστα της VesselsValue είναι με 15 δεξαμενόπλοια η Dynacom συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου.
Στην τρίτη θέση με 12 πλοία βρίσκεται η Delta Tankers συμφερόντων Δ. Διαμαντίδη και πέμπτη η Polembros Shipping συμφερόντων Σπ. Πολέμη με 9.
Στο Top 10 των ναυτιλιακών με τα περισσότερα πλοία μεταφοράς ιρανικού αργού το 2016 βρίσκονται ακόμα η Avin International συμφερόντων του ομίλου Βαρδινογιάννη (7 τάνκερ), η Olympic Shipping & Management συμφερόντων του επιχειρηματικού ιδρύματος Ωνάση (5 τάνκερ), η New Shipping συμφερόντων Αδ. Πολέμη (5 τάνκερ) και η Thenamaris συμφερόντων του ομίλου Μαρτίνου (4 τάνκερ).
Πηγη: Καθημερινή της Κυριακής
www.worldenergynews.gr
.