Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους γρηγορότερα, φθηνότερα
Οι τιμές της ενέργειας αυξήθηκαν πρόσφατα καθώς η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση συνέπεσε με την περιορισμένη παροχή φυσικού αερίου και άνθρακα, τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την Ευρωπαϊκή Ένωση να αποφασίζει να αυξήσει την τιμή των αδειών εκπομπών άνθρακα.
"Η λύση, μακροπρόθεσμα, είναι η επιταχυνόμενη ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης", δήλωσε ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ολοκλήρωση του ενεργειακού συστήματος, Lukasz Kolinski.
"Πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αιολική και την ηλιακή ενέργεια για να έχουμε περισσότερες ημέρες όταν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθορίζουν την τιμή.
Η Ηλεκτροκίνηση
Η σημερινή κατάσταση υπογραμμίζει ότι πρέπει να περιορίσουμε την εξάρτησή μας από ξένα ορυκτά καύσιμα το συντομότερο δυνατό", συμπλήρωσε. Καθώς οι τιμές των ορυκτών καυσίμων έχουν αυξηθεί, το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνεχίζει να μειώνεται, είχε δηλώσει ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα πριν από δύο εβδομάδες.
Η ηλεκτροκίνηση είναι η επιθυμητή πορεία του μπλοκ για την επίτευξη πιο φιλόδοξων κλιματικών στόχων έως το 2030. Θα συμβάλει στη γρήγορη μείωση των εκπομπών, καθώς ο ενεργειακός τομέας αντιπροσωπεύει το 75% των συνολικών εκπομπών της ΕΕ. «Πρέπει να σκεφτούμε προσεκτικά ένα σύστημα που προβλέπει σταθερές χαμηλές τιμές για το ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη μετάβαση στον τομέα μας και επίσης να ηλεκτροδοτήσουμε, διατηρώντας τους πολίτες ευχαριστημένους για τις τιμές της ενέργειας», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Eurelectric Kristian Ruby.
Η Eurelectric λέει ότι η ανανεώσιμη ενέργεια μπορεί να προσφέρει ευκολότερη και φθηνότερη εξοικονόμηση εκπομπών από αυτές που αναμένονται από τις βιομηχανίες που είναι δύσκολο να απαλλαχθούν από τον άνθρακα.
Η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να τροφοδοτήσει άμεσα οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και κινητήρες που κινούνται με «πράσινο» υδρογόνο που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές μέσω ηλεκτρόλυσης. Αλλά η διαδικασία έγκρισης για νέα χωρητικότητα πρέπει να είναι ταχύτερη, συμπλήρωσε ο Ruby. Τα δύο τρίτα της ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ ήταν απαλλαγμένα από άνθρακα το 2020 και το ποσοστό αναμένεται να ανέλθει στο 85% το 2030.
www.worldenergynews.gr