Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται δια θαλάσσης, η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και ο τομέας βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για να γίνει πιο καθαρός.
Για πρώτη φορά, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η Intercargo πρότειναν από κοινού μια εισφορά για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπεται από πλοία άνω των 5.000 μικτών τόνων η οποία θα εμπορεύεται παγκοσμίως.
Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν σε ένα ταμείο για το κλίμα που θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο για την προμήθεια καθαρότερων καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία, σύμφωνα με την πρόταση.
"Αυτό που χρειάζεται η ναυτιλία είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο μέτρο όπως αυτό που θα μειώσει το χάσμα τιμών μεταξύ καυσίμων μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων", δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ICS, Guy Platten.
Η πρόταση υποβλήθηκε την Παρασκευή στη ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Ευπρόσδεκτες όλες οι προτάσεις
Εκπρόσωπος του ΙΜΟ δήλωσε ότι όλες οι προτάσεις είναι ευπρόσδεκτες και θα συζητηθούν αργότερα φέτος, προσθέτοντας ότι "οι προτάσεις της αγοράς για μέτρα (ΜΒΜ) είναι σύμφωνες με την αρχική στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια θερμοκηπίου". Η ομάδα εργασίας του ΙΜΟ θα συνεδριάσει στα τέλη Οκτωβρίου, πριν από τη συνάντηση της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος τον Νοέμβριο, για την αντιμετώπιση θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των προσπαθειών μείωσης του άνθρακα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο πρότεινε την προσθήκη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα του μπλοκ, στοχεύοντας σε μια βιομηχανία που είχε αποφύγει για περισσότερο από μια δεκαετία το σύστημα των τελών ρύπανσης της ΕΕ.
Το ICS ανέφερε ότι "αποσπασματικές" προσεγγίσεις όπως η πρόταση της ΕΕ θα περιπλέξει σημαντικά τη "διεξαγωγή θαλάσσιου εμπορίου". "Το ICS πιστεύει ότι μια υποχρεωτική παγκόσμια MBM με βάση την εισφορά είναι ιδιαίτερα προτιμότερη από οποιαδήποτε μονομερή, περιφερειακή εφαρμογή των MBM στη διεθνή ναυτιλία, όπως αυτή που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή", ανέφερε.
www.worldenergynews.gr