Πως σε 12 μήνες ο Δρ. Κούστας από ουραγός επανήλθε στην κορυφή της ναυτιλίας
Η πορεία του Dry Index κατέρριψε όλα τα ρεκόρ τους τελευταίους μήνες με τον δείκτη να σπάει τις 4.000 μονάδες, που είχε να το κάνει από τα μέσα του 2010 και να γράφει τις 4.200.
Όλα αυτά συνέβησαν πολύ γρήγορα και μέσα σε ένα χρόνο καθώς μέχρι τον Απρίλιο του 2020 η καθίζιση της ναυτιλίας υπήρξε πρωτοφανής λόγω της παγκόσμιας πανδημίας.
Όλα όμως άλλαξαν πολύ γρήγορα και η μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για μέταλλα, όπως έχει καταγραφεί από την φρενήρη άνοδο των τιμών τους, ανέβασε κατακόρυφα την αξία των ναύλων μέσα στους μήνες που πέρασε. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Βραζιλία η αύξηση της ζήτησης για το σιδηρομετάλλευμα είναι της τάξης του 12%
Η μεγάλη επιστροφή του Δρ. Danaos
Ο κλάδος των containers, δηλαδή των εμπορευματοκιβωτίων επίσης απογειώθηκε λόγω της μεγάλης ζήτησης και των πλήγματων που υπέστησαν οι εφοδαστικές αλυσίδες, με συνέπεια τα πλοία να γυρίζουν άδεια από την Κίνα, καθώς τα συμφεροντά τους ήταν ήδη καλυμμένα και είχαν πραγματοποιήσει υπερκέρδη!
Ο πολύκροτος Δρ Κούστας με την μετοχή του Δαναού στα αζήτητα πριν από ένα χρόνο, κατάφερε να πάρει την μεγάλη ρεβάνς και να απογειώσει εκ νέου την εταιρία του.
Αποτέλεσμα ήταν το πρωτοφανές ράλυ της μετοχής του Δαναού που ανέβηκε 304,76% από την αρχή του έτους με χαμηλό 52 εβδομάδων τα 4.51 δολάρια και χθεσινή διακύμανση 84-88 δολαρίων! Η μετοχή είναι εισηγμένη στην Wall.
Έτσι ο CEO της εταιρίας και βασικός μέτοχος δόκτωρ Γιάννης Κούστας ξανάγινε billionaire, αφού η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης στην Wall εταιρία του, ανέρχεται σε 1,7 δισ δολ.
Ο εφοπλιστής έχει απασχολήσει τον τύπο τα μέγιστα τα τελευταία χρόνια με την προσωπική ζωή του, τόσο με το πολύκροτο διαζύγιό του, όσο και με το νέο γάμο του, όμως το comeback του είναι παροιμιώδες και τον επαναφέρει σε πρώτο ρόλο στον χάρτη των Ελλήνων εφοπλιστών.
Αν και η πορεία της προηγούμενης τριετίας είχε καθοδική τάση στα κέρδη ανά μετοχή, το περιθώριο κέρδους αναμένεται αισθητά βελτιωμένο τώρα στο 37% και με απόδοση ιδίων στο 17,8%. Τα δάνεια είναι στο 124% των ιδίων.
Πρόσφατα στις 16 Αυγούστου η Danaos ανέβασε περαιτέρω το backlog της με τη ναύλωση 10 νέων πλοίων:
Ένα των 8500 TEU, 3 των 3400 TEU και 6 των 2200 TEU με χρονικό ορίζοντα 3-4 ετών.
Τα νέα συμβόλαια θα προσδώσουν έσοδα 378 εκατ δολ και EBITDA 280 εκατ σε βάθος χρόνου ενώ αυξάνουν κατά 21% το υπάρχον backlog της τάξης του 1,75 δισ.
Όπως ανέφερε ο ίδιος ο κ. Κούστας σε επιστολή του προς τους μετόχους ο στόλος είναι καλυμμένος κατά 100% για το 2021, έχει κλείσει το 89% των ημερών του 2022 και το 60% του 2023.
Σημειώνεται ότι ο Danaos αριθμεί 71 containerships συνολικής δυναμικότητας 436.589 TEU, επιπροσθέτως θα απορροφήσει άλλα 6, 5.466 TEU που αναμένεται να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2021. Ο στόλος στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο πλέον.
Oι δείκτες ανά κλάδο σύμφωνα με την Capital Link
Όλα αυτά συνέβησαν πολύ γρήγορα και μέσα σε ένα χρόνο καθώς μέχρι τον Απρίλιο του 2020 η καθίζιση της ναυτιλίας υπήρξε πρωτοφανής λόγω της παγκόσμιας πανδημίας.
Όλα όμως άλλαξαν πολύ γρήγορα και η μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για μέταλλα, όπως έχει καταγραφεί από την φρενήρη άνοδο των τιμών τους, ανέβασε κατακόρυφα την αξία των ναύλων μέσα στους μήνες που πέρασε. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Βραζιλία η αύξηση της ζήτησης για το σιδηρομετάλλευμα είναι της τάξης του 12%
Η μεγάλη επιστροφή του Δρ. Danaos
Ο κλάδος των containers, δηλαδή των εμπορευματοκιβωτίων επίσης απογειώθηκε λόγω της μεγάλης ζήτησης και των πλήγματων που υπέστησαν οι εφοδαστικές αλυσίδες, με συνέπεια τα πλοία να γυρίζουν άδεια από την Κίνα, καθώς τα συμφεροντά τους ήταν ήδη καλυμμένα και είχαν πραγματοποιήσει υπερκέρδη!
Ο πολύκροτος Δρ Κούστας με την μετοχή του Δαναού στα αζήτητα πριν από ένα χρόνο, κατάφερε να πάρει την μεγάλη ρεβάνς και να απογειώσει εκ νέου την εταιρία του.
Αποτέλεσμα ήταν το πρωτοφανές ράλυ της μετοχής του Δαναού που ανέβηκε 304,76% από την αρχή του έτους με χαμηλό 52 εβδομάδων τα 4.51 δολάρια και χθεσινή διακύμανση 84-88 δολαρίων! Η μετοχή είναι εισηγμένη στην Wall.
Έτσι ο CEO της εταιρίας και βασικός μέτοχος δόκτωρ Γιάννης Κούστας ξανάγινε billionaire, αφού η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης στην Wall εταιρία του, ανέρχεται σε 1,7 δισ δολ.
Ο εφοπλιστής έχει απασχολήσει τον τύπο τα μέγιστα τα τελευταία χρόνια με την προσωπική ζωή του, τόσο με το πολύκροτο διαζύγιό του, όσο και με το νέο γάμο του, όμως το comeback του είναι παροιμιώδες και τον επαναφέρει σε πρώτο ρόλο στον χάρτη των Ελλήνων εφοπλιστών.
Αν και η πορεία της προηγούμενης τριετίας είχε καθοδική τάση στα κέρδη ανά μετοχή, το περιθώριο κέρδους αναμένεται αισθητά βελτιωμένο τώρα στο 37% και με απόδοση ιδίων στο 17,8%. Τα δάνεια είναι στο 124% των ιδίων.
Πρόσφατα στις 16 Αυγούστου η Danaos ανέβασε περαιτέρω το backlog της με τη ναύλωση 10 νέων πλοίων:
Ένα των 8500 TEU, 3 των 3400 TEU και 6 των 2200 TEU με χρονικό ορίζοντα 3-4 ετών.
Τα νέα συμβόλαια θα προσδώσουν έσοδα 378 εκατ δολ και EBITDA 280 εκατ σε βάθος χρόνου ενώ αυξάνουν κατά 21% το υπάρχον backlog της τάξης του 1,75 δισ.
Όπως ανέφερε ο ίδιος ο κ. Κούστας σε επιστολή του προς τους μετόχους ο στόλος είναι καλυμμένος κατά 100% για το 2021, έχει κλείσει το 89% των ημερών του 2022 και το 60% του 2023.
Σημειώνεται ότι ο Danaos αριθμεί 71 containerships συνολικής δυναμικότητας 436.589 TEU, επιπροσθέτως θα απορροφήσει άλλα 6, 5.466 TEU που αναμένεται να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2021. Ο στόλος στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο πλέον.
Οι μετοχές των ναυτιλιακών με στοιχεία της Capital Link με τιμες 20/8.
Στις μετοχές με τα υψηλότερα μερίσματα περιλαμβάνονται αυτές των Μαρινάκη, Capital Partners, Κωσταντακόπουλου, Costamare και Tσάκου, Tsakos Energy
Oι δείκτες ανά κλάδο σύμφωνα με την Capital Link
www.worldenergynews.gr