Οι ναυτιλιακές εκπομπές αντιπροσώπευαν περίπου το 10% των συνολικών εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια πέρυσι
Ο άνθρακας είναι ένα από τα μεγαλύτερα commodities που μεταφέρει ο τομέας της ναυτιλίας ξηρού φορτίου και οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη μειώσει τη χρήση καθώς αναζητούν πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις.
Έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη από την ανεξάρτητη δεξαμενή σκέψης Ember έδειξε ότι οι ναυτιλιακές εκπομπές άνθρακα υπολογίζεται ότι αντιπροσώπευαν 3,1 δισεκατομμύρια τόνους CO2 που παράχθηκαν το 2020, ή περίπου το 10% των συνολικών εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια πέρυσι.
Αυτό σε σύγκριση με 3,4 δισεκατομμύρια τόνους CO2 που παράχθηκαν από πλοία το 2019, έδειξε η ανάλυση Ember.
Το 2020, οι συνολικές αποστολές άνθρακα ανήλθαν σε περίπου 1,25 δισεκατομμύρια τόνους, με τους μεγαλύτερους παραγωγούς Ινδονησία και Αυστραλία να αντιπροσωπεύουν το 59% αυτών των θαλάσσιων εξαγωγών. Οι παγκόσμιες αποστολές άνθρακα εκτιμήθηκαν σε 1,38 δισεκατομμύρια τόνους το 2019.
Η Ember υπολόγισε ότι οι εκπομπές CO2 από αποστολές άνθρακα ανήλθαν σε 1,28 δισεκατομμύρια τόνους τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, σε σύγκριση με 1,30 δισεκατομμύρια τόνους την ίδια περίοδο πέρυσι.
Στοπ στη χρηματοδότηση
Η Ομάδα των Επτά - που αποτελείται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ιαπωνία - συν την Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε τον περασμένο μήνα να σταματήσει τη διεθνή χρηματοδότηση έργων άνθρακα που εκπέμπουν CO2 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και σταδιακή απομάκρυνση από όλα τα ορυκτά καύσιμα, για την επίτευξη των παγκόσμιων συμφωνημένων στόχων για την κλιματική αλλαγή.
Ο αναλυτής της Ember, Nicolas Fulghum, εκτιμά ότι η ανακοίνωση της G7 ενδέχεται να ασκήσει σημαντική πίεση στους εξαγωγείς άνθρακα.
"Οι εξαγωγείς στράφηκαν ήδη την Ασία για να αντισταθμίσουν τη μείωση της ζήτησης άνθρακα από την Ευρώπη. Η έλλειψη χρηματοδότησης για νέους σταθμούς παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα σε αναπτυσσόμενες ασιατικές αγορές θα επιβραδύνει την αύξηση της ζήτησης άνθρακα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια", δήλωσε ο Fulghum στο Reuters.
Η διακοπή της χρηματοδότησης ορυκτών καυσίμων θεωρείται ως ένα σημαντικό βήμα που μπορεί να κάνει ο κόσμος για να περιορίσει την άνοδο των παγκόσμιων θερμοκρασιών στους 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από τους προ-βιομηχανικούς χρόνους, τους οποίους οι επιστήμονες λένε ότι θα αποφύγουν τις πιο καταστροφικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
www.worldenergynews.gr