Συμμετοχή της Δανίας στην προσπάθεια στήριξης του σχεδίου
Το σχέδιο προτείνει την ίδρυση ενός Διεθνούς Συμβουλίου Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης (IMRB), εποπτευόμενου από τον ΙΜΟ και χρηματοδοτούμενου από τη βιομηχανία, προγράμματος 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ταχεία έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο.
Το IMRB θα χρηματοδοτηθεί μέσω ενός «Διεθνούς Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας (IMRF)» με την επιβολή 2 $ ανά μετρικό καύσιμο πλοίων που καταναλώνεται από κάθε πλοίο.
Η πρόταση της 10ης Μαρτίου περιλαμβάνει ένα νέο σχέδιο κεφαλαίου 6 του παραρτήματος VI της σύμβασης MARPOL. Απευθύνεται επίσης σε διάφορες νομικές πτυχές επιχειρησιακής, διοικητικής, νομικής και διακυβέρνησης που υπέβαλαν οι κυβερνήσεις κατά την 75η σύνοδο του Νοεμβρίου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (MEPC75), κατά την πρώτη εξέταση της πρότασης.
Η πρόταση συγχρηματοδοτείται επίσης από όλες τις μεγάλες διεθνείς ενώσεις εφοπλιστών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των BIMCO, Cruise Lines International Association, IMCA, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping, INTERTANKO, IPTA και World Shipping Συμβούλιο.
Το μερίδιο της ναυτιλίας στις παγκόσμιες εκπομπές CO2 αυξήθηκε σε 2,89% το 2018, από 2,76% το 2012. Ο ΙΜΟ έχει θέσει μια αρχική στρατηγική για τη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία κατά το ήμισυ έως το 2050, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.
www.worldenergynews.gr