Αύξηση ρεκόρ στις τιμές μεταφοράς container – Άνοδος της ζήτησης σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Αύξηση ρεκόρ στις τιμές μεταφοράς container – Άνοδος της ζήτησης σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Οι τιμές διαμορφώθηκαν στα 2.359 $ ανά container αυτή την εβδομάδα, αυξημένες κατά 30% από την 1η Ιουλίου
Οι παγκόσμιες τιμές αποστολής container αυξήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της ενίσχυσης της ζήτησης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων σε κόμβους εξαγωγών και οι μεταβολές στις ροές εμπορευμάτων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ανέφεραν πηγές ναυτιλίας.
Το Freightos Baltic Global Container Index (FBX), ο σταθμισμένος μέσος όρος των 12 μεγάλων παγκόσμιων δρομολογίων εμπορευματοκιβωτίων, αυξήθηκε στα 2.359 $ ανά container ισοδύναμου σαράντα ποδιών (FEU) αυτή την εβδομάδα, καταγράφοντας αύξηση – ρεκόρ 30% από την 1η Ιουλίου.

«Η άνοδος οφείλεται στην πολύ υψηλή ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές από τον Ιούλιο, λόγω της επαναλειτουργίας μετά το lockdown, της περιορισμένης χωρητικότητας εναέριων εμπορευματικών μεταφορών, της αυξητικής ζήτησης για προϊόντα παραμονής στο σπίτι και προστατευτικού εξοπλισμού και της σοβαρής έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων, » δήλωσε η Hua Joo Tan, αναλύτρια της ναυτιλιακής αγοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Liner Research Services.
Το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, μια βασική παγκόσμια αγορά λιανικής, έφτασε τα 4.750 δολάρια αυτή την εβδομάδα, αύξηση 42% από τον Ιούλιο και ένα νέο ρεκόρ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Freightos στο Refinitiv Eikon.

Το ποσοστό Κίνας προς Δυτική Ακτή των ΗΠΑ είναι σχεδόν 50% πάνω από την 1η Ιουλίου, στα 3.878 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο.
«Η μεταβατική διαδρομή από την Ασία προς τις ΗΠΑ έχει σημειώσει την ισχυρότερη αύξηση της ζήτησης, με τους όγκους να αυξάνονται μεταξύ 10% έως 20% σε σχέση με πέρυσι, αλλά βλέπουμε την υψηλή ζήτηση να διαχέεται σε όλες τις εμπορικές λωρίδες», δήλωσε η Tan , προσθέτοντας ότι η ζήτηση προβλέπεται να παραμείνει σταθερή έως το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Ο δείκτης Harpex, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές ναύλωσης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, έχει υπερδιπλασιαστεί από τον Ιούλιο σε 947 μονάδες σήμερα, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2008.
Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων έχουν επίσης ενισχυθεί λόγω της σε αύξησης των παραγγελιών από εταιρείες που συνήθως στέλνουν αγαθά με επιβατικά αεροσκάφη, αλλά τώρα πρέπει να χρησιμοποιούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μεγάλο μέρος του παγκόσμιου αεροπορικού στόλου παραμένει προσγειωμένο.

Η άνιση παγκόσμια διανομή εμπορευματοκιβωτίων που προκαλείται από διακοπές στα κανάλια εφοδιαστικής λόγω του lockdown και του coronavirus έχει επίσης αυξήσει τα ποσοστά.
Ενώ το κόστος των εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραμείνει υψηλό έως τα τέλη του 2020, η εξελισσόμενη πανδημική κατάσταση στις μεγάλες οικονομίες ενδέχεται να αλλάξει απότομα την πορεία των επιτοκίων το επόμενο έτος.
«Παρόλο που οι αερομεταφορείς ισχυρίζονται ότι έχουν κρατηθεί σταθερά μέχρι το κινεζικό νέο έτος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο γρήγορα όλοι οι Αμερικανοί και Ευρωπαίοι εισαγωγείς ακύρωσαν ήδη υπάρχουσες παραγγελίες αγοράς με τα εργοστάσια τον Μάρτιο / Απρίλιο», δήλωσε ο Lars Jensen. , διευθύνων σύμβουλος της SeaIntelligence Consulting.
Εάν η πανδημία επιδεινωθεί και οδηγήσει σε αυστηρότερα lockdown και βαθύτερη ύφεση, οι καταναλωτές πιθανότατα θα μειώσουν τις δαπάνες καθώς αυξάνεται η ανεργία, περιορίζοντας τη ζήτηση των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τον Jensen.

Η ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσε επίσης να μειωθεί εάν η πανδημία τεθεί γρήγορα υπό έλεγχο και οι καταναλωτές αρχίσουν να ξοδεύουν περισσότερα για υπηρεσίες όπως ταξίδια και λιγότερα για αγαθά, δήλωσε ο Jensen. Από την άλλη πλευρά, εάν οι περισσότερες οικονομίες συνεχίσουν να κινούνται μεταξύ του ανοίγματος και του lockdown, τα ποσοστά εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνουν υποστηριζόμενα, καθώς οι δαπάνες υπηρεσιών θα παραμείνουν σε ύφεση και η ζήτηση αγαθών θα παραμείνει ισχυρή, συμπλήρωσε.


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr