Επικαιρότητα

Ηλεκτρονικά βιβλία σε μία… διαλυμένη αγορά

Ηλεκτρονικά βιβλία σε μία… διαλυμένη αγορά
Σε λειτουργία τέθηκε από χθες 1/10, το ηλεκτρονικό υπερ-όπλο «MyData» του υπουργείο Οικονομικών
Σε λειτουργία τέθηκε από χθες 1/10, το ηλεκτρονικό υπερ-όπλο «MyData» του υπουργείο Οικονομικών που έρχεται να κάνει τη διαφορά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και της διακίνησης μαύρου χρήματος, με την υποχρεωτική τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Τη στιγμή που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία για παράδειγμα, το σύστημα παίρνει τη μία παράταση μετά την άλλη, στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι η Ελλάδα μπορεί να δώσει το παράδειγμα και να κινηθεί πιο μπροστά από τους άλλους, εφαρμόζοντας το μέτρο της ηλεκτρονικής διαβίβασης των παραστατικών στην ψηφιακή πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για όλες τις συναλλαγές της επιχειρηματικής κοινότητας.
Το θέμα είναι αν στην δύσκολη φάση την οποία βρίσκεται η αγορά μπορεί να υποστηρίξει τη νέα ηλεκτρονική επανάσταση τη στιγμή που όλες οι επιχειρήσεις αυτό που τις καίει είναι πώς να τιθασεύσουν τα ανελαστικά τους έξοδα για να σταθούν όρθιες απέναντι στον εφιάλτη του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου και σταδιακά έως την 1-1-2021 θα αποστέλλονται υποχρεωτικά στη πλατφόρμα όλα τα δεδομένα εσόδων και εξόδων και έτσι οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και on-line εικόνα για την δραστηριότητα και το οικονομικό προφίλ επιχειρήσεων.
Τα ηλεκτρονικά βιβλία θα δώσουν τη δυνατότητα στο ελεγκτικό μηχανισμό να προχωρά σε εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων για τα έσοδα, τις πωλήσεις, τις δαπάνες, και τα κέρδη και να «τεστάρει» την ειλικρίνεια των δηλώσεων στην εφορία πράγμα που θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην έκδοση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων.
Με αυτό τον τρόπο μπαίνει φρένο στα κόλπα των επιτηδείων για απόκρυψη εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων με στόχο την φοροαποφυγή και φοροκλοπή.
Ταυτόχρονα οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες θα περιορίσουν σημαντικά λειτουργικά και διαχειριστικά κόστη καθώς και χρονοβόρες και δαιδαλώδεις διαδικασίες στην διεκπεραίωση των φορολογικών τους υποθέσεων ενώ οι συνεπείς θα λαμβάνουν άμεσα τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται. Επιπρόσθετα οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες έκδοσης, αποστολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των παραστατικών θα μειώσουν το χρόνο πληρωμής των τιμολογίων ενισχύοντας τη ταμειακή ροή των επιχειρήσεων και θα τις απαλλάξουν από την υποχρέωση χρήσης φορολογικής ταμειακής μηχανής ή φορολογικού μηχανισμού για τις πωλήσεις λιανικής.
Η νομοθεσία προβλέπει πλέγμα κινήτρων για όσες επιχειρήσεις υιοθετήσουν, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για την έκδοση και λήψη παραστατικών πωλήσεων για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1/1/2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022.
Ειδικότερα:
• Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου
• Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση
• Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
• Προβλέπεται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.

www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης