Η αεροπορική βιομηχανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Οι κολοσσοί στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο έχουν αυξήσει τις επενδύσεις τους στον τομέα της παραγωγής βιοκαυσίμων, ποντάροντας στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), με 43 έργα που αναμένεται να είναι έτοιμα και να λειτουργούν έως το 2030, αναφέρει σε έκθεσή της η Rystad.
Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία αναφέρει ότι οι επενδύσεις από γίγαντες του κλάδου, όπως η ExxonMobil, η Chevron, η BP, η Shell, η TotalEnergies και η Eni θα μπορούσαν να προσθέσουν 286.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) παραγωγικής ικανότητας.
Το SAF, που παράγεται από απόβλητα και υπολείμματα όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή οργανικές καλλιέργειες, εκπέμπει την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με την κηροζίνη όταν καίγεται.
Ωστόσο, θεωρείται λιγότερο ρυπογόνο λόγω της παραγωγής του από υπολείμματα ή φυτά και όχι από πετρέλαιο, το οποίο απελευθερώνει κι επιπρόσθετα αέρια του θερμοκηπίου.
Η αεροπορική βιομηχανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Προηγείται η BP
«Καθώς η ενεργειακή μετάβαση προχωρά, αυτά τα βιοκαύσιμα προσφέρουν μια πρακτική, βραχυπρόθεσμη λύση για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στις τρέχουσες υποδομές», δήλωσε ο Lars Klesse, αναλυτής της Rystad.
Η BP προηγείται των υπολοίπων ενεργειακών, έχοντας ανακοινώσει τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, η οποία φτάνει συνολικά τα 130.000 bpd.
Στρατηγικές εξαγορές, όπως η εξαγορά της Bunge Bioenergia από την BP και η εξαγορά της Renewable Energy Group από τη Chevron, έχουν ενισχύσει τις θέσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών στον τομέα αυτό.
Παρά το υψηλότερο κόστος του σε σύγκριση με το καύσιμο αεριωθουμένων με βάση το πετρέλαιο, η υιοθέτηση του SAF κερδίζει έδαφος.
Οι κυβερνητικές εντολές ωθούν τις επενδύσεις, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να απαιτεί τουλάχιστον 2% των αεροκαυσίμων έως το 2025 να είναι SAF, ενώ ο Λευκός Οίκος στοχεύει να καλύψει όλη τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων στις ΗΠΑ με SAF έως το 2050.
Σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία αναφέρει ότι οι επενδύσεις από γίγαντες του κλάδου, όπως η ExxonMobil, η Chevron, η BP, η Shell, η TotalEnergies και η Eni θα μπορούσαν να προσθέσουν 286.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) παραγωγικής ικανότητας.
Το SAF, που παράγεται από απόβλητα και υπολείμματα όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή οργανικές καλλιέργειες, εκπέμπει την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με την κηροζίνη όταν καίγεται.
Ωστόσο, θεωρείται λιγότερο ρυπογόνο λόγω της παραγωγής του από υπολείμματα ή φυτά και όχι από πετρέλαιο, το οποίο απελευθερώνει κι επιπρόσθετα αέρια του θερμοκηπίου.
Η αεροπορική βιομηχανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Προηγείται η BP
«Καθώς η ενεργειακή μετάβαση προχωρά, αυτά τα βιοκαύσιμα προσφέρουν μια πρακτική, βραχυπρόθεσμη λύση για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στις τρέχουσες υποδομές», δήλωσε ο Lars Klesse, αναλυτής της Rystad.
Η BP προηγείται των υπολοίπων ενεργειακών, έχοντας ανακοινώσει τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, η οποία φτάνει συνολικά τα 130.000 bpd.
Στρατηγικές εξαγορές, όπως η εξαγορά της Bunge Bioenergia από την BP και η εξαγορά της Renewable Energy Group από τη Chevron, έχουν ενισχύσει τις θέσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών στον τομέα αυτό.
Παρά το υψηλότερο κόστος του σε σύγκριση με το καύσιμο αεριωθουμένων με βάση το πετρέλαιο, η υιοθέτηση του SAF κερδίζει έδαφος.
Οι κυβερνητικές εντολές ωθούν τις επενδύσεις, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να απαιτεί τουλάχιστον 2% των αεροκαυσίμων έως το 2025 να είναι SAF, ενώ ο Λευκός Οίκος στοχεύει να καλύψει όλη τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων στις ΗΠΑ με SAF έως το 2050.
www.worldenergynews.gr