Ψηφίσθηκε η πρόταση για ένταξη της ναυτιλίας στην εμπορία εκπομπών αερίων της ΕΕ
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε την Τρίτη 15/9/2020 υπέρ της συμπερίληψης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τον ναυτιλιακό τομέα στην αγορά άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2022, ρίχνοντας βάρος στα σχέδια της ΕΕ να υποχρεώσει τα πλοία να πληρώσουν για τη ρύπανσή τους.
Η ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας που δεν αντιμετωπίζει τους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών, αλλά υπόκειται σε αυξημένο έλεγχο καθώς το μπλοκ προσπαθεί να κατευθύνει τις βιομηχανίες να γίνουν «ουδέτερες για το κλίμα» έως το 2050.
Σε ψηφοφορία την Τρίτη, οι νομοθέτες της ΕΕ δήλωσαν ότι η ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα πρέπει να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει εκπομπές από ταξίδια εντός της Ευρώπης, καθώς και διεθνή ταξίδια που ξεκινούν ή τελειώνουν σε λιμάνια της ΕΕ.
Αυτό θα αναγκάσει τους πλοιοκτήτες να αγοράσουν άδειες άνθρακα της ΕΕ για την κάλυψη αυτών των εκπομπών.
«Είναι καιρός να εφαρμοστεί η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει στη ναυτιλία», δήλωσε η Jutta Paulus, που ηγείται των συνομιλιών του κοινοβουλίου της ΕΕ για το θέμα.
Το κοινοβούλιο της ΕΕ θα εγκρίνει επισήμως τη θέση του με άλλη ψηφοφορία την Τετάρτη.
Ένα σχέδιο εγγράφου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο επικαλείται το Reuters και πρόκειται να δημοσιευθεί την Πέμπτη, επιβεβαιώνει τα σχέδια επέκτασης του συστήματος «τουλάχιστον στις θαλάσσιες μεταφορές εντός της ΕΕ».
Αυτό πιθανότατα θα συμβεί μέσω ενός πακέτου μεταρρυθμίσεων της αγοράς που θα προτείνει η Επιτροπή έως τον Ιούνιο του 2021. Η επέκταση του συστήματος μπορεί να διαρκέσει έως το 2023 προκειμένου να εφαρμοστούν, ανέφεραν αξιωματούχοι.
Αυτό θα συμπέσει με μια προθεσμία για τη ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ (IMO) να δημοσιεύσει το σχέδιο για παγκόσμιες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών για τον τομέα.
«Η πρόταση της ΕΕ (αγορά άνθρακα) στη διεθνή ναυτιλία αγνοεί τις παγκόσμιες διαπραγματεύσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει στον ΙΜΟ και κινδυνεύει να προκαλέσει εμπορικές εντάσεις σε μια ευαίσθητη στιγμή για την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Simon Bennett, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping.
Εάν δεν ελεγχθεί ο ΙΜΟ, οι εκπομπές CO2 από τις θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 250% έως το 2050 από τα επίπεδα του 2012 - μια πορεία που θα μπορούσε να αποτρέψει τους παγκόσμιους στόχους για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής επεσήμανε ο Bennett
www.worldenergynews.gr
Η ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας που δεν αντιμετωπίζει τους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών, αλλά υπόκειται σε αυξημένο έλεγχο καθώς το μπλοκ προσπαθεί να κατευθύνει τις βιομηχανίες να γίνουν «ουδέτερες για το κλίμα» έως το 2050.
Σε ψηφοφορία την Τρίτη, οι νομοθέτες της ΕΕ δήλωσαν ότι η ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα πρέπει να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει εκπομπές από ταξίδια εντός της Ευρώπης, καθώς και διεθνή ταξίδια που ξεκινούν ή τελειώνουν σε λιμάνια της ΕΕ.
Αυτό θα αναγκάσει τους πλοιοκτήτες να αγοράσουν άδειες άνθρακα της ΕΕ για την κάλυψη αυτών των εκπομπών.
«Είναι καιρός να εφαρμοστεί η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει στη ναυτιλία», δήλωσε η Jutta Paulus, που ηγείται των συνομιλιών του κοινοβουλίου της ΕΕ για το θέμα.
Το κοινοβούλιο της ΕΕ θα εγκρίνει επισήμως τη θέση του με άλλη ψηφοφορία την Τετάρτη.
Ένα σχέδιο εγγράφου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο επικαλείται το Reuters και πρόκειται να δημοσιευθεί την Πέμπτη, επιβεβαιώνει τα σχέδια επέκτασης του συστήματος «τουλάχιστον στις θαλάσσιες μεταφορές εντός της ΕΕ».
Αυτό πιθανότατα θα συμβεί μέσω ενός πακέτου μεταρρυθμίσεων της αγοράς που θα προτείνει η Επιτροπή έως τον Ιούνιο του 2021. Η επέκταση του συστήματος μπορεί να διαρκέσει έως το 2023 προκειμένου να εφαρμοστούν, ανέφεραν αξιωματούχοι.
Αυτό θα συμπέσει με μια προθεσμία για τη ναυτιλιακή υπηρεσία του ΟΗΕ (IMO) να δημοσιεύσει το σχέδιο για παγκόσμιες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών για τον τομέα.
«Η πρόταση της ΕΕ (αγορά άνθρακα) στη διεθνή ναυτιλία αγνοεί τις παγκόσμιες διαπραγματεύσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει στον ΙΜΟ και κινδυνεύει να προκαλέσει εμπορικές εντάσεις σε μια ευαίσθητη στιγμή για την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Simon Bennett, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping.
Εάν δεν ελεγχθεί ο ΙΜΟ, οι εκπομπές CO2 από τις θαλάσσιες μεταφορές θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 250% έως το 2050 από τα επίπεδα του 2012 - μια πορεία που θα μπορούσε να αποτρέψει τους παγκόσμιους στόχους για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής επεσήμανε ο Bennett
www.worldenergynews.gr