Ναυτιλία

Προσωρινή υποχώρηση των ναύλων Supertanker - Νέα άνοδος αναμένεται κοντά στη λήξη του συμβολαίου αργού για τον Ιούνιο

Προσωρινή υποχώρηση των ναύλων Supertanker - Νέα άνοδος αναμένεται κοντά στη λήξη του συμβολαίου αργού για τον Ιούνιο
Τα ναύλα των VLCC για πλωτή αποθήκευση διαπραγματεύθηκαν  σε περίπου 120.000 $ - 130.000 $ την ημέρα για μια περίοδο ναύλωσης έξι μηνών

Τα ναύλα για τα Supertanker μειώθηκαν αυτή την εβδομάδα, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για πλωτή αποθήκευσηςκαι η παραγωγή αργού πετρελαίου αναμένεται να μειωθεί, αλλά οι τιμές θα μπορούσαν να ενισχυθούν ξανά καθώς λιγότερα δεξαμενόπλοια είναι διαθέσιμα και καθώς οι traders επωφελούνται από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου.

Σύμφωνα με το Reuters οι τιμές σημείωσαν άνοδο νωρίτερα την εβδομάδα αφού τα συμβόλαια του αμερικανικού αργού πετρελαίου WTI για τον Μάιο έγιναν αρνητικά πριν από τη λήξη τους για πρώτη φορά τη Δευτέρα, καθώς οι απελπισμένοι traders πλήρωναν για να απαλλαγούν από το πετρέλαιο, προκαλώντας μια αύξηση της ζήτησης για τα δεξαμενόπλοια που μπορούν να το αποθηκεύσουν προς πώληση με υψηλότερες τιμές σε μελλοντική ημερομηνία.

Τα ναύλα των Very Large Crude Carrier (VLCC) για πλωτή αποθήκευση διαπραγματεύθηκαν πρόσφατα σε περίπου 120.000 $ - 130.000 $ την ημέρα για μια περίοδο ναύλωσης έξι μηνών, σύμφωνα με traders.

Αυτό συγκρίθηκε με τα περίπου 85.000 δολ. ημερησίως για μια περίοδο έξι μηνών προτού το αργό πετρέλαιο WTI γίνει αρνητικό.

Τα ναύλα Spot VLCC για τη διαδρομή Μέση Ανατολή προς Κίνα ήταν περίπου 9,8 εκατομμύρια δολάρια την Παρασκευή 24.4.2020, χαμηλότερα από τα 11,5 εκατομμύρια δολάρια την Πέμπτη, αλλά πάνω από τα 8,9 εκατομμύρια δολάρια τη Δευτέρα πριν από την κατάρρευση των τιμών του αργού πετρελαίου.

«Αφού το WTI ανέκαμψε από την κατάρρευση τουσε αρνητική περιοχή, το contango έχει μειωθεί σημαντικά και το κίνητρο για αποθήκευση έχει περιορισθεί κάπως, ωθώντας τις τιμές των δεξαμενόπλοιων λίγο χαμηλότερα», δήλωσε ο Ashok Sharma, διευθύνων σύμβουλος της ναυπηγικής BRS Baxi στη Σιγκαπούρη.

Η μείωση της παραγωγής πετρελαίου συνέβαλε επίσης στην εξασθένιση των τιμών των δεξαμενόπλοιων, ανέφεραν ναυτιλιακοί μεσίτες.

Σύμφωνα με μια συμφωνία του Οργανισμού Πετρελαιοειδών Εξαγωγών Χωρών και συνδεδεμένων παραγωγών, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, ομίλου γνωστού ως ΟΠΕΚ +, οι μειώσεις παραγωγής 9,7 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως (bpd) αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάιο.

Παρά τις μειώσεις της παραγωγής, ωστόσο, τα ναύλα των δεξαμενόπλοιων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι εν μέσω μιας αυξανόμενης παγκόσμιας ππροσφοράς αργού με περισσότερα φορτία πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια που αγωνίζονται να βρουν χώρο και τους εξαναγκάζει σε πλωτή αποθήκευση, ανέφεραν πηγές του Reuters.

«Σε παγκόσμιο μέσο όρο, ένα VLCC θα παρουσιαστεί για νέα μίσθωση περίπου 2-3 ​​μήνες μετά τη φόρτωσή του. Αλλά τώρα, λόγω αυτού του παιχνιδιού πλωτής αποθήκευσης, δεν είμαστε σίγουροι πότε ένα VLCC που εμπλέκεται σε ένα συμβόλαιο αποθήκευσης θα επιστρέψει στην αγορά και θα παρουσιαστεί ξανά για μίσθωση », δήλωσε ο Sharma.

Από τα περίπου 800 VLCC στον παγκόσμιο στόλο, σήμερα το 10% από αυτά έχουν υπογράψει για πλωτή αποθήκευση, σύμφωνα με τον Sharma προσθέτοντας ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου.

«Λόγω του αριθμού των πλοίων που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για αποθήκευση και ως αποτέλεσμα να βγουν από την αγορά spot για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι πολύ πιθανό να έχουμε έλλειψη σκαφών διαθέσιμων για την αγορά spot στο εγγύς μέλλον, κάτι το οποίο ενδεχομένως θα υποστηρίξει τις τιμές των ναύλων », είπε ο Sharma.

Βραχυπρόθεσμα, οι αναλυτές λένε ότι τον επόμενο μήνα θα μπορούσε να υπάρξει μια επανάληψη της φρενίτιδας δραστηριότητας αργού πετρελαίου της Δευτέρας με το συμβόλαιο του Ιουνίου, εκτός εάν η παραγωγή μειώνεται πιο γρήγορα.

«Μπορεί να δούμε μια άλλη αναβίωση όταν λήξει το συμβόλαιο μελλοντικής εκπλήρωσης του επόμενου μήνα», επεσήμανε ο μεσίτης δεξαμενόπλοιων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης