H τιμή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα μέρη, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη μπαταρία για το χρονικό διάστημα που επιλέξουν πληρώνοντας μόνο τη μηνιαία καταβολή
Το υψηλό κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης σε χωρητικότητα, ισχύ και διάρκεια των μπαταριών αναγκάζουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες leasing να εφαρμόζουν έναν πρωτοποριακό πρόγραμμα προώθησης πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μηνιαία μίσθωση των μπαταριών.
Με δεδομένο ότι σήμερα οι μπαταρίες αποτελούν το πιο ακριβό τμήμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο μέλλον θα δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες να αποκτήσουν ξεχωριστά το σασί με τη μηχανή και ξεχωριστά -με χρηματοδότηση- τη μπαταρία. Στην Ευρώπη υπάρχει, ήδη, το αντίστοιχο πρόγραμμα με τάση τα επόμενα χρόνια να γίνει ευρύτερα γνωστό και να αποκομίσει υψηλά ποσοστά.
Αυτό μπορεί να ακούγεται για τον τελικό πελάτη ακραίο, όμως στην πράξη το πρόγραμμα τον βοηθάει να έχει πάντα μία καινούρια και αξιόπιστη μπαταρία, χωρίς τον κίνδυνο αστοχίας. Έτσι, αν για κάποιο λόγο υπάρξει πρόβλημα σε κάποια μπαταρία ή χάσει μέρος της χωρητικότητάς της, τότε η εταιρεία leasing, εφόσον βρίσκεται σε ισχύ το συμβόλαιο, θα την αντικαταστήσει άμεσα.
Με αυτό τον τρόπο, η τιμή απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα μέρη, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη μπαταρία για το χρονικό διάστημα που επιλέξουν πληρώνοντας μόνο τη μηνιαία καταβολή. Παρόλο που υπάρχουν πολλά οφέλη από τη μίσθωση των μπαταριών, σήμερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν προχωρήσει σε αυτήν τη μορφή πωλήσεων.
Τα πλεονεκτήματα της μίσθωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι ο ενδιαφερόμενος θα δαπανήσει ένα μικρότερο αρχικό κόστος, ενώ τη μπαταρία θα την αποπληρώσει σταδιακά μέσω συμβολαίου, έχοντας τη σιγουριά ότι θα έχει πάντα λειτουργική μπαταρία. Μετά το τέλος του συμβολαίου θα μπορεί να διαπραγματευτεί μία άλλη μπαταρία, ίσως μεγαλύτερη, την οποία θα μπορεί να την εφαρμόσει στο αυτοκίνητό του. Παράλληλα, ο οδηγός, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό του είναι εταιρικό, θα μπορεί να περνάει όλο το ποσό των δαπανών στα έξοδα, με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο κέρδος.
Το μειονέκτημα σε αυτό το πρόγραμμα και με βάση τη σημερινή κατάσταση των μπαταριών είναι ο περιορισμός των χιλιομέτρων που θα βάλουν οι εταιρείες leasing στον πελάτη. Όπως ισχύει, δηλαδή, και στα αυτοκίνητα με βραχυπρόθεσμη μίσθωση. Όμως, θα υπάρχει και η δυνατότητα απεριόριστων χιλιομέτρων, αλλά με το ανάλογο κόστος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
www.worldenergynews.gr