Η υποβολή των προσφορών μετατέθηκε για τις 15 Οκτωβρίου, ενώ η αποσφράγισή τους θα γίνει δύο ημέρες αργότερα.
Σε δεύτερη κατά σειρά ολιγοήμερη παράταση προχώρησε η ΔΕΔΑ, στις προκηρύξεις προμήθειας υλικών για την ανάπτυξη δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις Περιφέρειες Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Έτσι, μετά την πρώτη παράταση που μετέφερε τις καταληκτικές ημερομηνίες και των τριών διαγωνισμών στις αρχές Οκτωβρίου, πλέον η νέα ημερομηνία υποβολής των προσφορών μετατίθεται για τις 15 Οκτωβρίου, ενώ η αποσφράγισή τους θα γίνει δύο ημέρες αργότερα, στις 17 Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται πως, με βάση την πρώτη παράταση, η υποβολή των προσφορών είχε μεταφερθεί στις 4 Οκτωβρίου, από τις 23 Σεπτεμβρίου που είχε ορισθεί αρχικά, και η αποσφράγιση στις 7 Οκτωβρίου, έναντι της 25ης Σεπτεμβρίου που προβλεπόταν στη δημοσίευση των προκηρύξεων.
Και αυτή τη φορά, η ΔΕΔΑ επικαλείται ως αιτία της παράτασης τα διευκρινιστικά ερωτήματα για όρους των διακηρύξεων, που τέθηκαν από οικονομικούς φορείς.
Αφετηρία μίας σειράς προκηρύξεων
Οι τρεις διαγωνισμοί της ΔΕΔΑ έχουν συνολικό προϋπολογισμό 4,03 εκατ. ευρώ και αφορούν την προμήθεια σταθμών διανομής M/R – D/R 19/4, σταθμών μέτρησης και ρύθμισης για την τροφοδότηση μεγάλων καταναλωτών (MRS), «έξυπνων» μετρητών G4 – G25 και μετρητών G40.
Η προμήθεια όλων των υπόλοιπων ενσωματούμενων υλικών θα αποτελέσει αντικείμενο των συμβάσεων κατασκευής των έργων.
Οι διαγωνισμοί αυτοί σηματοδοτούν την αφετηρία μίας σειράς προκηρύξεων που θα «βγουν στον αέρα» το προσεχές χρονικό διάστημα, με σκοπό να δρομολογηθούν τα απαραίτητα έργα ώστε μέσα σε μία 5ετία να αποκτήσει πρόσβαση το 100% των αστικών ιστών 18 πόλεων και στις τρεις Περιφέρειες.
Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 172 εκατ. ευρώ περίπου, με σκοπό την κατασκευή 1.130 χιλιομέτρων δικτύου και την υλοποίηση 30.800 συνδέσεων.
«Εικονικοί αγωγοί» για την τροφοδοσία πέντε πόλεων
Σε αυτό το πλαίσιο, μετά τις προκηρύξεις για τα κέντρα διανομής και τους μετρητές, θα πάρουν τη σκυτάλη διαγωνισμοί για το project management και τη λεγόμενη επιθεώρηση τρίτου μέρους, για κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά.
Παράλληλα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κατασκευή των δικτύων σε κάθε μία Περιφέρεια θα δημοπρατηθεί μέσω περισσότερων του ενός διαγωνισμών.
Σε κάθε Περιφέρεια θα αναπτυχθούν δίκτυα διανομής που θα καλύψουν κεντρικούς δήμους.
Έτσι, πρόσβαση στο φυσικό αέριο θα αποκτήσουν οι Θήβα - Άμφισσα, Λαμία - Καρπενήσι, Λειβαδιά, Χαλκίδα (στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος), σε Αλεξάνδρεια - Γιαννιτσά, Βέροια, Κατερίνη, Κιλκίς - Σέρρες (στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), καθώς και σε Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Ορεστιάδα (στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης).
Στις περισσότερες πόλεις, τα δίκτυα θα συνδέονται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς, από το οποίο και θα γίνεται η τροφοδοσία με φυσικό αέριο. Ωστόσο, στο Καρπενήσι, την Άμφισσα, τη Βέροια, τα Γιαννιτσά και την Ορεστιάδα, η σύνδεση με το εθνικό σύστημα δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, λόγω της απόστασης των πόλεων από αυτό.
Έτσι, για τα συγκεκριμένα αστικά κέντρα προκρίθηκε η λύση του «εικονικού αγωγού», δηλαδή τα δίκτυα θα είναι αυτόνομα και θα ανεφοδιάζονται με καύσιμο μέσω φορτίων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) που θα μεταφέρεται οδικώς.
www.worldenergynews.gr
Έτσι, μετά την πρώτη παράταση που μετέφερε τις καταληκτικές ημερομηνίες και των τριών διαγωνισμών στις αρχές Οκτωβρίου, πλέον η νέα ημερομηνία υποβολής των προσφορών μετατίθεται για τις 15 Οκτωβρίου, ενώ η αποσφράγισή τους θα γίνει δύο ημέρες αργότερα, στις 17 Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται πως, με βάση την πρώτη παράταση, η υποβολή των προσφορών είχε μεταφερθεί στις 4 Οκτωβρίου, από τις 23 Σεπτεμβρίου που είχε ορισθεί αρχικά, και η αποσφράγιση στις 7 Οκτωβρίου, έναντι της 25ης Σεπτεμβρίου που προβλεπόταν στη δημοσίευση των προκηρύξεων.
Και αυτή τη φορά, η ΔΕΔΑ επικαλείται ως αιτία της παράτασης τα διευκρινιστικά ερωτήματα για όρους των διακηρύξεων, που τέθηκαν από οικονομικούς φορείς.
Αφετηρία μίας σειράς προκηρύξεων
Οι τρεις διαγωνισμοί της ΔΕΔΑ έχουν συνολικό προϋπολογισμό 4,03 εκατ. ευρώ και αφορούν την προμήθεια σταθμών διανομής M/R – D/R 19/4, σταθμών μέτρησης και ρύθμισης για την τροφοδότηση μεγάλων καταναλωτών (MRS), «έξυπνων» μετρητών G4 – G25 και μετρητών G40.
Η προμήθεια όλων των υπόλοιπων ενσωματούμενων υλικών θα αποτελέσει αντικείμενο των συμβάσεων κατασκευής των έργων.
Οι διαγωνισμοί αυτοί σηματοδοτούν την αφετηρία μίας σειράς προκηρύξεων που θα «βγουν στον αέρα» το προσεχές χρονικό διάστημα, με σκοπό να δρομολογηθούν τα απαραίτητα έργα ώστε μέσα σε μία 5ετία να αποκτήσει πρόσβαση το 100% των αστικών ιστών 18 πόλεων και στις τρεις Περιφέρειες.
Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 172 εκατ. ευρώ περίπου, με σκοπό την κατασκευή 1.130 χιλιομέτρων δικτύου και την υλοποίηση 30.800 συνδέσεων.
«Εικονικοί αγωγοί» για την τροφοδοσία πέντε πόλεων
Σε αυτό το πλαίσιο, μετά τις προκηρύξεις για τα κέντρα διανομής και τους μετρητές, θα πάρουν τη σκυτάλη διαγωνισμοί για το project management και τη λεγόμενη επιθεώρηση τρίτου μέρους, για κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά.
Παράλληλα, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κατασκευή των δικτύων σε κάθε μία Περιφέρεια θα δημοπρατηθεί μέσω περισσότερων του ενός διαγωνισμών.
Σε κάθε Περιφέρεια θα αναπτυχθούν δίκτυα διανομής που θα καλύψουν κεντρικούς δήμους.
Έτσι, πρόσβαση στο φυσικό αέριο θα αποκτήσουν οι Θήβα - Άμφισσα, Λαμία - Καρπενήσι, Λειβαδιά, Χαλκίδα (στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος), σε Αλεξάνδρεια - Γιαννιτσά, Βέροια, Κατερίνη, Κιλκίς - Σέρρες (στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), καθώς και σε Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Ορεστιάδα (στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης).
Στις περισσότερες πόλεις, τα δίκτυα θα συνδέονται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς, από το οποίο και θα γίνεται η τροφοδοσία με φυσικό αέριο. Ωστόσο, στο Καρπενήσι, την Άμφισσα, τη Βέροια, τα Γιαννιτσά και την Ορεστιάδα, η σύνδεση με το εθνικό σύστημα δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, λόγω της απόστασης των πόλεων από αυτό.
Έτσι, για τα συγκεκριμένα αστικά κέντρα προκρίθηκε η λύση του «εικονικού αγωγού», δηλαδή τα δίκτυα θα είναι αυτόνομα και θα ανεφοδιάζονται με καύσιμο μέσω φορτίων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) που θα μεταφέρεται οδικώς.
www.worldenergynews.gr