Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχουν ήδη προκριθεί έξι επενδυτικά σχήματα
Για τις 15 Ιουλίου προσδιορίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Μετά από μια σειρά αναβολών που είχαν ως αποτέλεσμα η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρίας να είναι «ανοιχτή» εδώ και περίπου ένα χρόνο, επελέγη τελικώς να οριστεί ημερομηνία δεσμευτικών προσφορών αν και όλα βρίσκονται υπό την αίρεση της πανδημίας.
Άλλωστε η πανδημία και οι δυσκολίες στη μετακίνηση εξ αιτίας των lockdown είναι η κύρια δικαιολογία για τις μέχρι σήμερα άτυπες παρατάσεις και φυσικά για την νέα παράταση έως τα μέσα του καλοκαιριού.
Πάντως παρά το γεγονός ότι και στη ΔΕΠΑ Υποδομών υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα προς αντιμετώπιση, το γεγονός ότι προσδιορίστηκε συγκεκριμένη ημερομηνία για υποβολή δεσμευτικών προσφορών και δεν ανεστάλη η διαδικασία όπως συνέβη με τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, δείχνει ότι ενδεχομένως η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών (65% ΤΑΙΠΕΔ και 35% ΕΛ-ΠΕ) προκηρύχθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης τότε, να δείξει ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων ανεξαρτήτως της πανδημίας.
Έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά σε ότι αφορά το οικονομικό κλίμα τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς λόγω COVID-19. Πάντως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών έχουν προκριθεί έξι επενδυτικά σχήματα και συγκεκριμένα τα εξής: EPH Investment Advisors, First State Investments (European Diversified Infrastructure Fund II), Italgas, KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.), Macquarie (MEIF 6 DI HOLDINGS), καθώς και η κοινοπραξία SINO-CEE FUND & Shanghai Dazhong Public Utilities (GROUP) Co., Ltd.
Οι εκκρεμότητες που καθυστερούν τη διαδικασία
Σε ότι αφορά τις εκκρεμότητες που καθυστερούν την ιδιωτικοποίηση πρέπει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2020 δόθηκε παράταση στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών προκειμένου να προλάβει η ΡΑΕ να εγκρίνει τα προγράμματα ανάπτυξης των τριών θυγατρικών, των ΕΔΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας και της ΔΕΔΑ.
Έκτοτε, κατά καιρούς γνωστοποιήθηκαν διάφορες άτυπες προθεσμίες, με την τελευταία για το τέλος Απριλίου. Και αυτή όμως η προθεσμία μετατέθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ που έχει την ευθύνη της διαδικασίας για τις 15 Ιουλίου.
Ένα άλλο ζήτημα που εκκρεμεί είναι η πρόθεση της Eni gas e Luce να πωλήσει το μερίδιο της (49%) στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ. Για το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια.
Μεταξύ αυτών ήταν να ακολουθηθεί φόρμουλα ανάλογη με αυτήν που είχε εφαρμοστεί στην περίπτωση της ΕΔΑ Αττικής, όταν το δημόσιο μέσω της ΔΕΠΑ εξαγόρασε το 49% που είχε η Shell στην εταιρία.
Ωστόσο η λύση αυτή φαίνεται ότι έχει απορριφθεί και πλέον εξετάζεται στο ενδεχόμενο ο αγοραστής της ΔΕΠΑ Υποδομών να αγοράσει και το 49% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας ή αν αυτό δεν καταστεί δυνατόν τότε να υπάρξει μία ξεχωριστή πρόταση για το 49%. Πάντως το ζήτημα παραμένει ανοιχτό προς επίλυση στο μεσοδιάστημα έως τις 15 Ιουλίου.
www.worldenergynews.gr