Oι προβληματισμοί και τα σχέδια του διευθύνοντος της ΔΕΠΑ
Ειδική μνεία στο project του αγωγού διασύνδεσης Ελλάδας - Ιταλίας που αφορά την ΔΕΠΑ και την Edison έκανε στο Φόρουμ των Δελφών ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Τζώρτζης.
Αναμένεται το σημαντικό αυτό έργο θα ενταχθεί στην ΔΕΠΑ Υποδομών.
Ο κ. Τζώρτζης ανφέρθηκε στο θέμα αυτό προφανώς, γιατί έλαβε υπόψιν του την παρατήρηση του τομεάρχη της ΝΔ κ. Κώστα Σκρέκα ο οποίος ανέφερε τις εξαγωγές προς την Ιταλία σαν μια ενδεικνυόμενη προτεραιότητα, που θα πρέπει να υιοθετήσει η ελληνική πλευρά για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.
Παράλληλα ο κ. Τζώρτζης παραδέχθηκε ότι οι απαιτήσεις της ΔΕΠΑ από τα ELFE αποδυναμώνουν την αποτίμηση της ΔΕΠΑ ενόψει της ιδιωτικοποίησης,όπως είχε γράψει το WEN, παρά το γεγονός ότι ένα ολόκληρο τμήμα της ΔΕΠΑ ασχολείται με το ζήτημα της εισπραξιμότητας.
Τα χρέη ξεπερνούν τα 120 εκατ ευρώ και όπως αναφέρθη βρίσκεται ένα εντατικό σχέδιο σε εξέλιξη για να υπάρξει αποτέλεσμα.
Όμως η αγορά περιμένει να ακούσει πιο συγκεκεριμένα πράγματα καθώς η ΔΕΠΑ Εμπορίας θα πάρει τον δρόμο προς ιδιωτικοποίηση και καλό θα είναι το δημόσιο να λάβει κάποια κεφάλαια και όχι να πουληθεί ένα τέτοιο asset κοψοχρονιάς.
Ο κ. Τζώρτζης αναφέρθηκε στην στρατηγική της ΔΕΠΑ και την έμφαση που θα δώσει στο LNG, καθώς οι τιμές στην spot αγορά είναι χαμηλότερες από τις τιμές των αγωγών.
Δυστυχώς η πλημμελής οργάνωση και ο μικρός χρόνος παρουσίασης για την ΔΕΠΑ δεν επέτρεψαν να αναπτυχθεί το ζήτημα της ανάπτυξης τροφοδοσίας με τους Αμερικανούς και το Corpus Christi που έχει να κάνει με την συνολική παρέμβαση της ΔΕΠΑ στην προώθηση του αμερικανικού LNG.
Παρά ταύτα ο κ. Τζώρτζης επιχείρησε να προσανατολίσει την στρατηγική της ΔΕΠΑ αναφερόμενος σε στόχο ανεφοδιασμού προς βορράν και σημείωσε ότι οι πρωτοι σωλήνες για τον IGB θα μπουν τον Μάϊο
Στο πρώτο πλαίσιο της στρατηγικής του επίσης έδωσε σαν προτεραιότητα την διατήρηση των θέσεων για την ΔΕΠΑ.
Προαφανώς ο κ. Τζώρτζης διαβλέποντας τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και την απώλεια βιομηχανικών πελατών θέλει να περιχαρακώσει το τμήμα της αγοράς που μπορεί.
Το δεύτερο αφορά την προσέγγιση περιοχών, όπου δεν έχει υπάρξει πρόσβαση με το small scale LNG σε περιοχές όπως της Ρόδου και της Κρήτης.
Στην ανάπτυξη του υδρογόνου ως ανανεώσιμου καύσιμου και παράλληλα της αποθήκευσης.
Προέβλεψε ότι η παρούσα γεννιά είναι η τελευταία που καίει θαρμίδα - θερμιδά και θα υπάρξει η στροφή από το μεθάνιο προς το υδρογόνο με αντλίες θερμότητας.
Σημείωσε επίσης ότι η αύξηση της δυναμικότητας στην Ρεβυθούσα ξεκινα με ένα ανορθόδοξο τρόπο λόγω των αποθεμάτων που διακρατούνται και ότι, η αγορά θα πρέπει να ανοίξει ισομερώς ώστε να αποφεύγονται τα swaps φορτίων άμα τη εμφανίση των πλοίων.
Οι τιμές θα πέσουν και άλλο προέβλεψε και οι διασυνδέσεις θα προχωρήσουν.
Aνέφερε ότι το νομοσχέδιο για την ΔΕΠΑ θα ψηφιστεί μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη 7/3 και ότι παράλληλα ετοιμάζονται και τα business plans του διαχωρισμού
www.worldenergynews.gr